Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-01-13, 09:31
Argyris Argyris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 624
Standard Karta & bilder

Hej,
jag har funderat lite och kommit på en mycket trevlig funktion för Kalimera. Om det är genomförbart eller inte kan jag inte uttala mig, jag kan inte tekniken.

Ni som har varit ute på Google earth har kanske sett den funktionen att man kan lägga in bilder på platser i Google earth. T.ex. kan man zooma in Stockholm och se massor av privata bilder som man kan titta på.

Min fundering:
Att göra en karta över Greklaand och alla öar, sedan kan man ha prickar på platser som kalimera medlemer har tagit foto. Dessa kan man sedan titta på.
Detta skulle kanske innebära att man t.ex. kan titta på Kreta kartan och se alla bilder som har tagits av medlemer på dess platser. Man skulle kunna då göra en "virtuell" resa genom kreta.

Nico
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-01-13, 10:39
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Karta & bilder

Det vore väl nåt det..Tänk så bra att även kunna se läsarbilder från öar man tänkt sig att åka till. Lite roligare än guidebok
Fast jag kan tänka mig att det inte är så lätt att genomföra kanske. Något för Janne att bita i.....

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-01-13, 12:50
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Karta & bilder

Det var ju en intressant idè som kan bli väldigt omfattande och ett nytt sätt att resa på Huruvida det sedan går att genomföra får ju lämnas över till Janne.

//Zanét
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-01-13, 22:15
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Karta & bilder

En rolig och intressant idé. Oavsett om just det är genomförbart eller inte så saknas det en bra karta över Grekland på Forumet! Jag har träffat flera som saknat just möjligheten att få en överblick över öarna när de planerar nästa resa.

Sedan är det ju det här med att ha tillstånd att publicera kartor och annat. (Jag fuskar och använder GTP:s kartor som kommer fram när man tittar på färjetider... )

Janne! Sätt igång och jobba nu! Sluta drömma om resan som varit. Nästa resa kommer snart...

Peter
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-01-14, 08:46
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Karta & bilder

Citat:
Ursprungligen postat av Argyris Visa inlägg
Att göra en karta över Greklaand och alla öar, sedan kan man ha prickar på platser som kalimera medlemer har tagit foto. Dessa kan man sedan titta på.Nico
Det finns en sådan funktion att lägga till i forumet, men jag har inte haft tid att sätta mig in i hur det fungerar eller hur det ska implementeras. Ge mig bara lite tid någon så ska jag fixa det.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-01-14, 08:48
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Karta & bilder

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Janne! Sätt igång och jobba nu! Sluta drömma om resan som varit. Nästa resa kommer snart...
Jag har slutat drömma Peter. Det känns som om vi aldrig varit iväg, och någon ny resa finns inte planerad. Det finns en enkel karta på Kalimera.

Senast redigerad av Kalimera den 2008-01-14 klockan 09:01. Anledning: Tillägg
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT