Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Peloponnesos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-01-27, 20:02
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Hotell Marianna

Vad tror ni om att boka det inför skolstarten i Nafplion =)
Ligger det nära skolhuset?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-01-27, 21:16
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Hotell Marianna

Alt i gamlebyen ligger nær hverandre. Fra Marianna er det maks fem minutt å gå til skolen.
Marianna er et veldig koselig hotell, drevet av tre brødre som ikke vet hva godt de skal gjøre for gjestene sine. Frokost, med innslag fra foreldrenes farm, serveres på en takterrasse med fantastisk utsikt over Nafplio og bukten.

Hotellet, som består av flere bygninger på samme tomt, ligger i skråningen i gamlebyen, så regn med litt trappeklatring, særlig om du bor høyt oppe i skråningen. Det er bare et par rom med balkong, men de fleste (alle?) har uteplass.

Rommene er velstelte og fine. Prisen har du kanskje sjekket? Det finnes mange rimeligere alternativer, men da må du selvsagt også regne med å gå ned i standard.

Edit: går ut fra dere skal gå på samme skole som jeg gikk på da jeg tok kurset. Har du navn eller adresse på den?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-01-27, 21:39
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Hotell Marianna

I Primary School Of Nafplion så jag tror det ligger nära Marianna.
Det ser så mysigt ut.
Jag ska ju plugga ett par timmar om dagen, ägarna kommer nog att skratta åt mitt mitt mail för jag undrar om det går at få in ett skrivbord el dyl på rummet eftersom jag ska sitt där och plugga. (Så många timmar om dagen räknar jag inte med att studera, två hopps jag räcker.)
Har blivit så förtjust i Nafplion den här tiden.
Jag har läst på noggrant, både från den fina visitnafplio.com och på andra platser på nätet.
Jag älskar gamla byar och städer så jag tror det här kommer bli toppen.
Så synd att du inte kommer vara där Admirala, hade varit så kul att träffa dig och Sunny.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-01-27, 22:00
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Hotell Marianna

Vilket mysigt hotell, jag googlade och kollade på bilder, helt underbar utsikt du får därifrån!..

Om du nu väljer det hotellet kan du väl berätta lite mer sen hur du trivdes där, kanske jag bokar där med några dagar i maj!

Synd som sagt att vi inte är i Nafplio samtidigt!

Spännande sen att höra hur det går med studierna osv.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-01-27, 22:07
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hotell Marianna

På Marianna bodde jag , Claes och svärmor på vår resa på Peloponessos 2007. Kan varmt rekommenderas!! Det var Admirala som hjälpte oss hitta det. Ett mycket bra boende med högt fint läge.

Lissi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-01-27, 22:50
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Hotell Marianna

På Hotel Marianna ville vi og gjerne bo, men det koster mer enn vi ønsker å betale
Jeg sendte Mail til hotellet sist vi var i Nafplio, okt 2013, for å se om det var mulig å få en litt lavere pris enn den booking.com hadde, men nei, tilbudet var ikke 1 euro bedre! Vi bodde på Hotell Agamemnon og var godt fornøyde
I april i år skal vi bo midt i gamlebyen på "Filyra", vi så stedet sist og syntes det var s å sjarmerende
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-01-28, 06:26
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Hotell Marianna

Agamemnon er jo også et riktig godt valg. Rommene er litt mer slitne, men beliggenheten på strandpromenaden er jo helt suveren! Filyra vet jeg ingenting om, men er helt enig at det ser koselig ut. Fint om du etter ferien kan si litt om hvordan det var å bo der, folk som besøker meg i Nafplio må nemlig bo på hotell (jeg har bare ett soverom), så jeg er alltid på jakt etter gode alternativer.

Thira, da er det samme skolen vi snakker om
Og ja, veldig synd at vi ikke kan møtes!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-01-28, 09:12
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Hotell Marianna

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Filyra vet jeg ingenting om, men er helt enig at det ser koselig ut. Fint om du etter ferien kan si litt om hvordan det var å bo der, folk som besøker meg i Nafplio må nemlig bo på hotell (jeg har bare ett soverom), så jeg er alltid på jakt etter gode alternativer.

Og ja, veldig synd at vi ikke kan møtes!
Det skal jeg selvsagt gjøre, som en l i t e n gjengjeld for gode råd

- siden vi og kommer i april, riktignok sist i måneden,
er du vel fortsatt i Norge kanskje ?
Svara med citat
  #9  
Gammal 2015-01-28, 09:21
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Hotell Marianna

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Det skal jeg selvsagt gjøre, som en l i t e n gjengjeld for gode råd

- siden vi og kommer i april, riktignok sist i måneden,
er du vel fortsatt i Norge kanskje ?
Takk skal du ha, Kari, setter pris på det.
Dessverre er jeg i Norge hele måneden, det hadde vært så koselig å treffes!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2015-01-28, 09:26
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Hotell Marianna

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Takk skal du ha, Kari, setter pris på det.
Dessverre er jeg i Norge hele måneden, det hadde vært så koselig å treffes!
Ja, det hadde det, håper det klaffer neste gang
Svara med citat
  #11  
Gammal 2015-01-28, 11:22
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Hotell Marianna

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Vi bodde på Hotell Agamemnon og var godt fornøyde
I april i år skal vi bo midt i gamlebyen på "Filyra", vi så stedet sist og syntes det var s å sjarmerende
Bra med mer hotelltips även för min del.. ....dessa hotel verkar jättemysiga med, läget på Agamemnon är ju fantastiskt!

Letar också ett lågt pris på boende då jag tänker stanna en längre tid i Grekland....
Svara med citat
  #12  
Gammal 2015-01-28, 15:27
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Hotell Marianna

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Bra med mer hotelltips även för min del.. ....dessa hotel verkar jättemysiga med, läget på Agamemnon är ju fantastiskt!

Letar också ett lågt pris på boende då jag tänker stanna en längre tid i Grekland....
Admirala vet kanskje om lavprisbosteder.

Ellers er Nafplio en vakker og litt "eksklusiv" by

Det eneste lavprisbostedet jeg kommer på er "Hotel Vasilis", hadde vi valgt å bo på et dobbeltrom der i april hadde det kostet 67.50 euro for tre netter, billig!

Vasilis får gode tilbakemeldinger ( 8.2 på booking.com), skulle jeg bodd over tid i Nafplio hadde jeg kanskje forsøkt å "forhandle" meg fram til en spesialpris der

Men for tre dager ønsker vi å bo sentralt, til Vasilis er det en ca 20min vandring, det ligger høyt, med fin utsikt over byen

- noe for deg, Sunny ?
Svara med citat
  #13  
Gammal 2015-01-28, 15:56
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Hotell Marianna

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg


Det eneste lavprisbostedet jeg kommer på er "Hotel Vasilis", hadde vi valgt å bo på et dobbeltrom der i april hadde det kostet 67.50 euro for tre netter, billig!

Vasilis får gode tilbakemeldinger ( 8.2 på booking.com), skulle jeg bodd over tid i Nafplio hadde jeg kanskje forsøkt å "forhandle" meg fram til en spesialpris der
TACK för tips Kari, ska kolla in det hotellet... tänker iofs lägga mest tid på Poros och Hydra, Nafplio blir det i 2-3 nätter kanske!..(fast jag kanske ändrar mig när jag kommer dit och förlänger ytterligare........
Svara med citat
  #14  
Gammal 2015-01-28, 19:04
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Hotell Marianna

Jag kan faktiskt inte påstå att jag tycker Marianna är så väldigt dyrt. Nu vet jag iofs inte ifall jag kanske fick ett något billigare pris eftersom jag ska stanna så länge på samma hotell. Men det var i vilket fall inget jag bad om eller något som de nämnde i sådana fall. Frukost och Wifi ingår dessutom.
Faktum är att priset var det samma per natt då jag skickade en kostnadsförfrågan till ett annat hotell och uppgav att jag skulle stanna lika många nätter. Och där ingick inte frukost och jag tror inte heller Wifi gjorde det.

Nafplio är ju ett populärt resmål. Och som alltid så är ju stadshotell/pensionat lite dyrare än desamma på öarna (oftast åtminstone). Men ett budgetboende jag såg när jag kollade runt var Latini Family Hotel eller tvärtom =) men billigt var det och såg ut att ha ett bra läge. Fast Vasilis såg ut att ha en bättre utsikt?
Svara med citat
  #15  
Gammal 2015-01-28, 19:15
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Hotell Marianna

Thira, jag har ingen aning om vad Marianna tar per natt, har inte kollat det.. men kan tänka mig att det är dyrare än vissa andra... ser exclusivt ut!
Det är väl bara att ringa runt och fråga, tillslut hittar jag väl något som passar min budget!

Ska kolla det hotellet du tipsar om!
Sen ursäkta att jag "klampar"in så här i din tråd!..
Svara med citat
  #16  
Gammal 2015-01-28, 19:20
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Hotell Marianna

Haha det göör inget Sunny. Jag har ju redan bokat mitt hotell nu så jag delar frikostigt med mig av denna tråd. Du kan få den av mig nu om du vill
Svara med citat
  #17  
Gammal 2015-01-28, 19:22
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Hotell Marianna

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Haha det göör inget Sunny. Jag har ju redan bokat mitt hotell nu så jag delar frikostigt med mig av denna tråd. Du kan få den av mig nu om du vill
OK, Tack!!..
Svara med citat
  #18  
Gammal 2015-01-29, 07:20
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Hotell Marianna

Ang. å bo rimelig i Nafplio:
Jeg kan ikke uttale meg om prisene i juli og august, da er jeg som regel i Norge og får dermed ikke besøk av folk som kan fortelle meg hva de betaler.

Men i høst- og vårmånedene er det mulig å finne rom til ca 40 euro natten, både enkelt og dobbelt. Rimeligst er nok de små pensjonatene i gamlebyen. F.eks. betalte en venninne 40 euro for et dobbeltrom alene i mai i fjor, det var på Pension Nikolaos, og hun bodde der i en uke. Et vennepar betalte 42 euro natten for et dobbeltrom på pension Isabo en langhelg i oktober for ca 1,5 år siden. Begge rommene hadde eget bad og enkel frokost. Slike små pensjonater finnes over alt i gamlebyen, og prisene varierer nok med etterspørselen. At et sted kaller seg pensjonat betyr bare at de ikke har resepsjon, eller at resepsjonen bare er bemannet deler av dagen, men man får selvsagt nøkkel til ytterdøren. Standarden på rommene er som på hotell - bare litt koseligere Det er som regel ikke heis, og sjelden rengjøring hver dag.

To ganske store hotell like utenfor gamlebyen, Elena og Park, har også hatt besøk av mine venner, og de har betalt mellom 40 og 50 euro natten. Hotellene ligger bare 3-5 min gange fra gamlebyen.

Vasilis hotell har jeg hørt godord om. Eneste "problemet" er at det er omlag 20 minutter å gå til gamlebyen. Til gjengjeld ligger det i den sjarmerende bydelen Pronia, som er en fullstendig "ekte arbeiderklassebydel", med egne små spisesteder og noen butikker.

Videre har vi hotell Argolis, som ligger i selve handlegaten, Argous, i det vi kaller Nybyen, med ca 8 minutters gange til gamlebyen (og ett minutt til min leilighet). Hotellet er helt nyoppusset, og skal ha 40 e natten av et par som kommer hit i mai. Det ligger i en traffikert gate, men har også rom som vender mot en sidegate.

Nafplio er en populær destinasjon for athenere som kommer hit på helgebesøk, så om man skal være her en helg blir ofte prisene dyrere per natt enn om man er her en hel uke eller overnatter bare i ukedager. (Eller hverdagsnetter, for å være presis ).

Senast redigerad av Admirala den 2015-01-29 klockan 07:39.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2015-01-29, 11:17
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Hotell Marianna

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Ang. å bo rimelig i Nafplio:

Vasilis hotell har jeg hørt godord om. Eneste "problemet" er at det er omlag 20 minutter å gå til gamlebyen. Til gjengjeld ligger det i den sjarmerende bydelen Pronia, som er en fullstendig "ekte arbeiderklassebydel", med egne små spisesteder og noen butikker.
.
, Admirala, slike omgivelser, hverdagen, bor vi gjerne i
Vet det ligger på høyden, men h v o r bratt er det opp dit?

Jeg har vurdert å bo på Vasilis de gangene vi har vært i Nafplio, men valgt sentrum for de korte oppholdene
- nå skal jeg ha stedet "på vent" til et lengre opphold Årets november er booket
Svara med citat
  #20  
Gammal 2015-01-29, 11:55
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Hotell Marianna

Tack för mer hotellinformation Admirala...Vasilis låter bra, gör inget om det är en bit att gå dit från gamla stan... låter som ett trevligt område iaf!..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT