Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Korfu

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-01-10, 18:08
HelenaÅ HelenaÅ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 0
Standard Vilken ort ska vi välja?

Är jättesugna på att åka till Korfu i sommar. Var förra sommaren på Zakynthos, en ö vi tyckte var superhärlig.
Vart på Korfu skall man bo om man är ett par i 25 års åldern som vi ha mycket restauranger att välja på, vacker sandstrand, samt en mysig semester på tu man hand?
Kollar ving och apollos kataloger och har sett Dassia/Gouvia alt. Agios Gordis...vad kan va lämpligt för oss...

//Helena
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-01-10, 18:51
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Vilken ort ska vi välja?

Agios Gordis, utan tvekan!!!!! Lugnt och romantiskt, massor av trevliga restauranger, lång sandstrand, vacker och dramatisk natur... och så ligger det på västkusten, vilket betyder fantastiska solnedgångar!

Vi åkte med Ving och bodde på Poseidon. Perfekt läge, nära till allt, och trevlig ägare.

Dassia och Gouvia är genomskurna av stora trafikleder, och alldeles för stora turistorter för min smak.

Karin

Senast redigerad av karinafp den 2006-01-10 klockan 18:54.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-01-10, 21:37
cariolina cariolina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sollefteå
Inlägg: 17
Standard Sv: Vilken ort ska vi välja?

Jag håller helt och hållet med Katarina här, Agios Gordis helt klart om du har att välja mellan dessa tre alternativ. Varken Gouvia eller Dassia är speciellt mysiga eftersom de korsas av motorvägen och man i stort sett hör eller ser trafiken hela tiden.

Ett annat tips jag har är att genom fritidsresor åka till Arillas, en jättemysig och romantisk liten by på nordvästra sidan av ön.
Vad jag förstått börjar de med resor dit nu, sommaren 2006. Efter vad jag vet så fanns det ingen svensk resebyrå som genomförde resor dit ner förra sommaren, eller innan. Jag kan rekommendera denna by helt och hållet, dessutom är det nära till ett flertal andra byar, ja till och med gångavstånd om ni känner för en härlig och uppfriskande dagspromenad över berget så kommer ni till Agios Stefanos, som erbjuder en underbar 2 km lång sandstrand. Läs mer om Arillas och dess utbud här, om du blir sugen:

Hoppas ni hittar ett ställe där ni kommer att trivas!
Jag kan nästan lova er att ni kommer njuta och må bra på Korfu!
Ha en trevlig resa.

Senast redigerad av Zanét den 2006-01-10 klockan 21:46. Anledning: Otillåten länk
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-01-11, 14:36
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Vilken ort ska vi välja?

Har testat både Gouvia och Ag. Gordis. Utbudet av restauranger är störst på ostkusten och det är nära till stan. Men... stranden i Gouvia är ingen höjdare. Den gången löste vi det med att hyra vespa i två veckor och köra runt till de fantastiska stränder som finns fr.a. på västkusten.
Ag. Gordis strand är fin och det finns en hel del restauranger. Håller med om solnedgångarna är fantastiska (även om vi hade alltför stor andel ösregn...) och att naturen är dramatisk.
Men passa på att ta er runt öns norra delar även om ni väljer Ag. Gordis. Glyfada. Mirtiotissa, Peroulades på västkusten och Kassiopi, Koloura och Kalami på ostkusten.
Nu längtar jag dit igen...
Ha en skön semester

/Magnus från ett disigt, grått och slaskigt Halmstad
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-01-17, 16:53
KalleB4 KalleB4 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 4
Standard Sv: Vilken ort ska vi välja?

Vi bodde i Gouvia när vi var på Korfu, och det enda positiva med Gouvia är närheten till Korfu stad som är riktigt mysig. Om vi skulle åka igen skulle vi nog vilja bo på västra eller nordöstra delen av ön. Fast då får man förstås en bit att åka för att ta sig till Korfu stad....

/Anders

Senast redigerad av inkfish den 2006-01-17 klockan 18:01. Anledning: Otillåten hänvisning till webbsida
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT