Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resevänner

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-01-09, 16:15
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 266
Standard Ska vi försöka???

Blev så inspirerad av inlägget "Barnvakt"/eller "vem passar barnen mellan"...
Vi åker till Rhodos-Tilos-Karpathos mellan den 8/6-19/6, kommer att resa med vår då 15-åriga dotter. Vet av erfarenhet att saknaden efter jämnåriga kan bli påfrestande inte bara för henne (mer kanske för husfriden)
Så om någon är på dessa Öar under samma period eller delar av den och har ungdommar i samma ålder...........Kan vi inte ses?? Kanske kan det funka Att pussla ihop "tonnisar" menar jag?!!?
Lisbeth K med familj
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-01-09, 18:49
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Ska vi försöka???

Vis av förra årets resa med dottern så skall vi försöka ordna så att hon i år kan ha någon med sig, kan bli svårt då vi i dagsläget inte ens vet om jag och min man har semester samtidigt, skall ha ditt meddelande i åtanke och hoppas att det löser sig för er, det är jobbigt att "roa" en uttråkad tonåring
// Helén
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-01-09, 20:38
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Ska vi försöka???

Fast det brukar lösa sig på plats. Min dotter hittade alltid kompisar under våra gemensamma resor och vi reste till Grekland varje sommarlov under hennes tonårstid.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-01-17, 11:53
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 266
Standard Sv: Ska vi försöka???

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Fast det brukar lösa sig på plats. Min dotter hittade alltid kompisar under våra gemensamma resor och vi reste till Grekland varje sommarlov under hennes tonårstid.

Eva
Visst kan det vara så, men det är så mycket lättare att resa med en tonåring som inte bara har resan att se fram mot utan också vetskapen av att ha någon jämnårig att möjligen umgås med....vänd på allt och känn efter, jag tycker ialla fall att det killar skönt i maggropen med vetskapen av att snart ...snart träffar vi våra vänner.... Så om jag kan bjuda inte bara min dotter också oss på detta tycker jag nog att det känns toppen!!
Så ..ni som tänker er en resa till dessa öar: HÖR AV ER!!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-01-17, 11:59
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Ska vi försöka???

Jag håller med dig Lisbeth. vi är jättesugna på Karpathos, men kan inte åka förrän tidigast 20:e juni. Hoppas det löser sig för er, då vår dotter nu har pojkvän sedan en längre tid tillbaka så lutar det åt att vi tar med honom, men jag tycker att de är för unga för att redan nu planera vad som skall ske juni/juli, så vi får vackert vänta med vår bokning.
// Helén
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-01-18, 09:36
MIASs avatar
MIAS MIAS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 286
Standard Sv: Ska vi försöka???

Jag och dottern åker nog tillsammans någon gång under sommarlovet till Karpathos, resa inte bokad än, men det lutat nog åt Juli/Augusti. Hon har ju också kommit i den åldern att det är roligare att hänga med kompisar och inte med mamma hela tiden. Synd att vi inte åker samtidigt Lisbeth. Våra döttrar verkade ju ha funnit varandra på Kalimeraträffen i Västra Haninge.

Hoppas ni får med er pojkvännen då, Helén, så dottern håller sig nöjd och glad!

Mia
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-01-18, 11:38
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Ska vi försöka???

Citat:
Ursprungligen postat av MIAS Visa inlägg
Hoppas ni får med er pojkvännen då, Helén, så dottern håller sig nöjd och glad!
Mia
Vi gjorde en så resa till Marmari på Sithonia där 2 av våra barn hade sina resp sällskap med sig. Åh så lyckat det var!!! Hoppas det löser sig för er båda Hellen och Lisbeth.

Lissi
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-01-19, 08:00
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 266
Standard Sv: Ska vi försöka???

Citat:
Ursprungligen postat av MIAS Visa inlägg
Jag och dottern åker nog tillsammans någon gång under sommarlovet till Karpathos, resa inte bokad än, men det lutat nog åt Juli/Augusti. Hon har ju också kommit i den åldern att det är roligare att hänga med kompisar och inte med mamma hela tiden. Synd att vi inte åker samtidigt Lisbeth. Våra döttrar verkade ju ha funnit varandra på Kalimeraträffen i Västra Haninge.

Hoppas ni får med er pojkvännen då, Helén, så dottern håller sig nöjd och glad!

Mia
Vad synd Mia, det hade ju blivit kanon!
Ja, vi fortsätter att vänta och hoppas på att det finns någon där"ute" som är lite wild & crazy som vi är........
Om man inte försöker så kan man ju aldrig lyckas.....eller hur!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-01-30, 21:42
isabellklockare isabellklockare är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 23
Standard Sv: Ska vi försöka???

Hej jag (då 17år)o en kompis (då 18 år)åker ner den 17/6 till 15/7 ...
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-06-04, 20:14
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 266
Standard Sv: Ska vi försöka???

Så väcker jag liv i denna tråd med förhoppning att någon inte sett detta inlägg och tänker Wow.........vad kul!
är det någon som är på Tilos och/ eller Karpathos mellan den 8/6-19/6 som vill vara lite wild ond crazy som vi......hör av er!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT