Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-07-23, 21:07
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Skiathos 6/9

Hej...är det några av er "Kalimeror" som reser till Skiathos i början på september? jag åker dit för andra gången nu i sommar! Vore kul att kanske träffas och dricka en Ouzo ihop nå´n em eller kväll!!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-08-15, 23:41
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Skiathos 6/9

Hej Skrutt!
Jag och min sambo är på Skiathos 30/8-13/9. Hör gärna av dig så kan vi säkert träffas någon kväll.

Katitzi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-08-17, 18:23
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 243
Standard Sv: Skiathos 6/9

Känslan sitter kvar Skrutt... Men tyvärr får Skiathos vänta något år till. Det beror på att vi haft otur med vädret- två gånger! Sista gången regnade, regnade, regnade det, en hel vecka - vi formligen flöt bort. Veckan efter kikade i alla fall fram mellan skurarna.

Men någon gång kommer vi att resa tillbaka. Då hoppas jag vi kan ses över en ouzo ... eller två.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-08-17, 18:45
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Skiathos 6/9

[QUOTE Sista gången regnade, regnade, regnade det, en hel vecka - vi formligen flöt bort. [/QUOTE]



Det låter oroväckande sjöborren! Vilken tid var ni där?

Katitzi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-08-17, 20:38
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Skiathos 6/9

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Känslan sitter kvar Skrutt... Men tyvärr får Skiathos vänta något år till. Det beror på att vi haft otur med vädret- två gånger! Sista gången regnade, regnade, regnade det, en hel vecka - vi formligen flöt bort. Veckan efter kikade i alla fall fram mellan skurarna.

Men någon gång kommer vi att resa tillbaka. Då hoppas jag vi kan ses över en ouzo ... eller två.
Skiathos är sååå underbart men vi hade åxå regn o mörka moln 3 dagar i rad. Var där i juni i år. MEN sen kom solen resten av veckan Måste poängtera att vi hade en toppenvecka ialla fall. Finns massor att se på när man inte kan bada
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-08-18, 13:37
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 243
Standard Sv: Skiathos 6/9

Katitzi! Vi var där i september, men det är några år sedan. Ni kommer säkert få många dagar.

Trevlig resa!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-08-18, 21:40
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Skiathos 6/9

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Hej Skrutt!
Jag och min sambo är på Skiathos 30/8-13/9. Hör gärna av dig så kan vi säkert träffas någon kväll.

Katitzi
Det gör jag gärna...Var bor Ni? Vi bor på Rea...aldrig bott där men det ser bra ut!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-08-18, 21:43
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Skiathos 6/9

Kära nå´n lite eller mycket regn vad gör det...vi e ju på underbara Skiathos! var där en vecka för några år sen,det regnade hela veckan men oj vad vi hade det skönt ändå!!Klart man vill ha sol...men men!!var där nu i maj-Juni hade det heeelt underbart i två veckor.Älskar denna min fantastiska Ö! Hoppas vi ses där igen "Sjöborren" <3
Svara med citat
  #9  
Gammal 2015-08-19, 08:46
jeabys jeabys är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 299
Standard Sv: Skiathos 6/9

Precis, det gör inget. Jag har precis kommit hem efter 2 underbara veckor i mitt paradis . Vi hade rejält oväder 1 dag, den dagen tillbringade vi på en Ouzeria i gott sällskap .
Svara med citat
  #10  
Gammal 2015-08-19, 12:22
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 243
Standard Sv: Skiathos 6/9

Självklart ska vi någon gång återses på Skiathos lilla skrutt.

jeabis! Håller med om att EN ovädersdag gör ingenting. Men det började med att planet inte kunde landa på grund av ihållande regn, och fick cirkla runt ön i en halvtimme i väntan på att regnet skulle avta - vilket det inte gjorde. Att sen få flyga till Thessaloniki, och i några timmar sitta i planet i väntan på tillstånd att åter få lyfta mot Skiathos. Och till sist få kliva av planet och stå där med resväskorna ...

Att någon timme senare få sitta på en buss, utan information om vart vi är på väg. Att fyra, fem timmar senare - vid midnatt - få kliva ombord på en mindre båt som i piskande regn och rejält åskväder tog oss till Skiathos. Att klockan 02.30 få stiga av bussen som stannat en bit från hotellet, vada sista biten till resväskorna som fraktats med lastbil och lämnats i regnet. Att en stund senare få drapera hotellrummet med våta och delvis smutsiga kläder, var ingen bra början på semestern.

Och jag kan säga att jag varit glad om vi bara haft EN ovädersdag ...
Svara med citat
  #11  
Gammal 2015-08-19, 14:26
jeabys jeabys är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 299
Standard Sv: Skiathos 6/9

Usch, låter inget vidare.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2015-08-19, 16:03
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Skiathos 6/9

Citat:
Ursprungligen postat av skrutt Visa inlägg
Det gör jag gärna...Var bor Ni? Vi bor på Rea...aldrig bott där men det ser bra ut!
Då blir vi ju grannar! Vi ska bo på grannhotellet Villa Nina.

Katitzi
Svara med citat
  #13  
Gammal 2015-08-20, 14:46
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Skiathos 6/9

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Och jag kan säga att jag varit glad om vi bara haft EN ovädersdag ...
Det förstår jag! Vilken tråkig upplevelse.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2015-08-20, 21:27
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Skiathos 6/9

Sjöborren...vilken mardröm!!! Brukar det regna mycket där?? Även vi fick ju åska o regn i 3 dagar i juni. Låter som här i Jönköping. Ett riktigt vattenhål!! Fast det har varit fint nu ett tag. 2veckor kvar till Zakynthos
Svara med citat
  #15  
Gammal 2015-08-21, 08:08
Alphashooter Alphashooter är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 30
Standard Sv: Skiathos 6/9

Vi har varit på Skiathos 8 ggr och haft några molniga dagar och regn kanske 1 timme så vattenhål? Nej, inte i det avseendet :-)
Svara med citat
  #16  
Gammal 2015-08-21, 09:56
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Skiathos 6/9

Usch och fy...värsta scenariot....
Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Självklart ska vi någon gång återses på Skiathos lilla skrutt.

jeabis! Håller med om att EN ovädersdag gör ingenting. Men det började med att planet inte kunde landa på grund av ihållande regn, och fick cirkla runt ön i en halvtimme i väntan på att regnet skulle avta - vilket det inte gjorde. Att sen få flyga till Thessaloniki, och i några timmar sitta i planet i väntan på tillstånd att åter få lyfta mot Skiathos. Och till sist få kliva av planet och stå där med resväskorna ...

Att någon timme senare få sitta på en buss, utan information om vart vi är på väg. Att fyra, fem timmar senare - vid midnatt - få kliva ombord på en mindre båt som i piskande regn och rejält åskväder tog oss till Skiathos. Att klockan 02.30 få stiga av bussen som stannat en bit från hotellet, vada sista biten till resväskorna som fraktats med lastbil och lämnats i regnet. Att en stund senare få drapera hotellrummet med våta och delvis smutsiga kläder, var ingen bra början på semestern.

Och jag kan säga att jag varit glad om vi bara haft EN ovädersdag ...
Svara med citat
  #17  
Gammal 2015-08-21, 10:01
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Skiathos 6/9

Citat:
Ursprungligen postat av Alphashooter Visa inlägg
Vi har varit på Skiathos 8 ggr och haft några molniga dagar och regn kanske 1 timme så vattenhål? Nej, inte i det avseendet :-)
Lite dumt uttryckt av mig Jag syftade på att vattenhålet var Jönköping... Sorry för detta..."Nu vänder vi på bladet"!!
Svara med citat
  #18  
Gammal 2015-08-22, 18:31
anderz anderz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jönköping
Inlägg: 139
Standard Sv: Skiathos 6/9

har var mycket på Skiathos och vad jag har upplevt är att juli och augusti månad sol säkras ! Maj, juni alltid några dagar regn mulet likaså sept då blir kvällarna lite kyliga.
Anders
Svara med citat
  #19  
Gammal 2015-08-23, 16:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Skiathos 6/9

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Även vi fick ju åska o regn i 3 dagar i juni.
Har också haft åska o regn flera dagar i början av juni, men inte andra månader.
Svara med citat
  #20  
Gammal 2015-09-09, 08:33
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Skiathos 6/9

Citat:
Ursprungligen postat av skrutt Visa inlägg
Kära nå´n lite eller mycket regn vad gör det...vi e ju på underbara Skiathos! var där en vecka för några år sen,det regnade hela veckan men oj vad vi hade det skönt ändå!!Klart man vill ha sol...men men!!var där nu i maj-Juni hade det heeelt underbart i två veckor.Älskar denna min fantastiska Ö! Hoppas vi ses där igen "Sjöborren" <3
Hallå Skrutt Du skiner ju själv som den finaste sol, så vad gör lite regn. Att värma sig med en ouzo är ju inte heller fel Ha de gott o ta en ouzo för mig med.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT