Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2019-01-18, 13:58
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Oväntat...

Drabbades av oväntat men intensivt städdille...det är det vackra vädrets fel. När det är varmare ute än inne händer det något i husmorshjärnan.

Ut med alla sängkläder på vädringsstrecket på solsidan! Ut med trasmattor som verkligen inte kan vändas en gång till! Var det verkligen 2016 som jag bytte tidningspapper under sophinken????

Lyckligtvis hade maken en massa ärenden på stan, han är annars bara i vägen när jag sätter fart. Han har två stökiga rum att rota runt i själv för den delen, dit in når inte min iver.

Vi har högt i tak som i de flesta grekiska hus, så en bra trappstege är nödvändig. Jag tänkte på såna jag känt som har trillat ner och satte på mig mina bästa träningsskor, förmanade mig själv att ta det lugnt och städade den där prylhyllan strax under taket, oj vad där fanns antika dammlager.

Som Kajsa Kavat sa om storstädning, ungefär: först stökar man till det alldeles väldigt och sen stökar man det tillbaka igen.

Putsade köksfönstret och bytte julgardinen mot en blommig sak.

Diskade och torkade såna där presenter man får och ställer undan, ni vet glas och keramik och helgonbilder och , ja, alla vet vad jag menar.
Bytte sen plats på grejorna på prylhyllan, det tarvar känsla och finess, och varför slänger jag inte bort den där förskräckliga vasen?

Där nånstans tog städdillet slut, och kaffe och ostmacka blev räddningen.

Öppna fönster för första gången sen i höstas! Nyvaskade golv!

Mot kvällen blir det jättekallt igen efter såna här klara dagar. Men nu är jobbet klart. Och maken kommer med hämtmat från Marinos.
Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT