Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2011-05-14, 09:29
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: 8 dagar vilka öar

Det finns många öar i cykladerna som skulle kunna passa er så det är väl bara att läsa på och välja en dit det blir enkelt att ta sig. Har ni kollat hur flyget går till Paros de har också en lite flygplats med inrikesflyg från Aten.

Eva
Svara med citat
  #22  
Gammal 2011-05-14, 09:32
virvla virvla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 11
Standard Sv: 8 dagar vilka öar

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Det skulle den säkert kunna göra en annan gång men Naxos tror jag ör den perfekta ön för er denna gång Att jag skojade om Tinos beror på att Peter och jag älskar den ön och skriver mycket om den.

Lissi
Ja jag har faktiskt varit inne och läst en del vad du skrivit...
Ni/Du är bra på att dela med er på ett väldigt bra sätt....det drar i restarmen liksom
Tack för god råd inför denna resa
Svara med citat
  #23  
Gammal 2011-05-14, 20:36
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: 8 dagar vilka öar

Citat:
Ursprungligen postat av ofelia Visa inlägg
Med bara åtta dagar till förfogande skulle jag ta inrikesflyget till eller från Naxos.
Det fungerar ju inte dit har vi konstaterat. Men därifrån är ju ingen dum idé. Titta på det Virvla! Även om det kostar lite mer så kan det kanske vara värt det för att slippa kliva upp i gryningen, ta färja in och sedan buss till flygplatsen... Det är ju lite bök och stök... Med flyget är ni ju på rätt ställe direkt! Kolla priserna och se om det kan vara värt det! Men kolla direkt. Lokalflygen kan bli fulla rätt fort.

Citat:
Ursprungligen postat av virvla Visa inlägg
...hoppas nu du finns på färjan när vi behöver hjälp
Visst inga problem! Jag skickar adressen dit du ska skicka vouchern för resa och hotellrum...! Ser fram mot att visa er runt på färjan och på Naxos. Jag hämtar er även på flygplatsen Tar hand om bagaget och ser till att ni kommer fram säkert till Pireus och till rätt färja. Det ingår i servicen!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
...och säga vad man vill om många turister etc, så "sväljer" Naxos alla oss.
Visst är det mycket turister på Naxos under högsäsong. Men som Lissi säger så sväljer Naxos det utan större problem. Men den tiden ni ska dit är det inte så mycket turister där ännu. Och trots att Naxos är turistanpassat till viss del så gillar jag Naxos på något sätt. Det är trevligt där! Hamnpromenaden på kvällarna är rätt kul! Och så finns det mycket att se utanför Naxos stad om man vill göra utflykter.

Sedan är Naxos en total kontrast mot Tinos som inte är turistanpassat på något sätt. På Tinos är det enbart normalt Grekiskt vardagsliv... Och ingen bryr sig om de få turister som lyckats förirra sig dit... Det är det som är det spännande med Tinos! Jag slår vad om att de flesta som hamnat där helt enkelt klev av färjan på fel ö...! De skulle nog till Syros, Andros eller Naxos...

Citat:
Ursprungligen postat av virvla Visa inlägg
Tinos????? Är det ännu en ö som ska förvrida huvudet på mig???
Måhända. Men det är som sagt en ö som är en total total kontrast mot Naxos! Och det är heller inte någon speciellt bra barnö. Det är en vuxenö för de som vill se och uppleva en Grekisk ö som inte många upplevt och som inte alls har många utländska besökare och därför heller inte anpassat sig för det. Grekiskt vardagsliv bara... Oerhört intressant om man har kommit förbi bada - sola stadiet i Grekland. Jag har bott där 1 år sammanlagt så jag kan kanske visa dig runt lite där med...

Citat:
Ursprungligen postat av virvla Visa inlägg
....det drar i restarmen liksom
Säg när det INTE gör det...

Peter
Svara med citat
  #24  
Gammal 2011-05-14, 20:58
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: 8 dagar vilka öar

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Visst är det mycket turister på Naxos under högsäsong. Men som Lissi säger så sväljer Naxos det utan större problem. Men den tiden ni ska dit är det inte så mycket turister där ännu. Och trots att Naxos är turistanpassat till viss del så gillar jag Naxos på något sätt. Det är trevligt där! Hamnpromenaden på kvällarna är rätt kul! Och så finns det mycket att se utanför Naxos stad om man vill göra utflykter.
Peter
Jag kan ju tillägga att mitt enda besök på Naxos 2007 i augusti av alla månader faktiskt gav mersmak. Trots alla besökare var Naxos lugnt och mysigt och vi, som hade tänkt fortsätta till Paros efter en vecka bytte bara bostadsort och stannade kvar en vecka till i Apollonia på norra Naxos där vi hade det superbra! Naxos tillhör en av de trevligare öarna jag varit på trots mina "fördomar" om ön innan

Ni har valt rätt ö!

Lissi
Svara med citat
  #25  
Gammal 2011-05-16, 08:45
virvla virvla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 11
Standard Sv: 8 dagar vilka öar

Då mina vønner ......såklart har jag lite mera frågor
Vet ni något bra,hyfsat pris stølle att bo på i Athen om vi nu måste komma dit dagen innan ?
Någon som bott hør http://maragascamping.gr/pricelist.htm ?????
Har ni några andra tips på boende.......

Peter:Efter alla bra tips så ør det nøstan vørt att ta med dig
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT