Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-03-31, 12:30
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Totalkostnad 2 veckor i Cykladerna

..och som jag skrev i ett inlägg längre upp så flyger vi direkt Kastrup -Aten med förmiddagsflyg ut den 20 juni och eftermiddagsflyg hem (även det direktflyg )den 6 juli ..4.400kr för 2 pers

Lissi
Svara med citat
  #22  
Gammal 2008-03-31, 17:49
andalv andalv är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 32
Standard Sv: Totalkostnad 2 veckor i Cykladerna

Bergen-Santorini 31.mai-7 juni 2600 t/r. Overnatting 6 netter Naxos 35-40€ pr natt(har faktisk ikke spurt hva det koster!) En natt Santorini antagelig 40-45€. Ferge 31€ t/r. Noen taxier og transporter av annet slag blir det jo. Resten er jo bare plankekjøring... man spiser og drikker som man føler for det, og det til en brøkdel av prisen hjemme. For DET er også noe man må ta med i regnestykket... det koster å bo hjemme en uke også :-)
Svara med citat
  #23  
Gammal 2008-03-31, 17:52
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Totalkostnad 2 veckor i Cykladerna

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Jämför man billiga biljetter till Aten med något dyrare till Santorini då kan det vara bra att veta att båtbiljetten från Aten till Santorini med Blue Star kostar 33,50 € per person och väg. Tidsvinsten får man själv värdera
15.50. € från Santo... Skiljer inte tillräckligt mycket, tycker jag... Lurar familjen lite med de billiga biljetterna, vi blir borta längre eftersom biljetterna är MYCKET billigare än de till Santorini. Men båtresorna blir längre, och jag håller med dig Helén, tid är pengar, men vad gör man inte för att få välja tider och dagar själv...

Tjat på familjen...

- Men titta, åker vi hem två dagar senare blir biljetten 200 kr billigare...
Svara med citat
  #24  
Gammal 2008-03-31, 18:16
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Totalkostnad 2 veckor i Cykladerna

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
båtbiljetten från Aten till Santorini med Blue Star kostar 33,50 € per person och väg.
Från Aten till Naxos kostar det 30€, samma båt som ovan, men några färre timmar på båten.

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
15.50. € från Santo... Skiljer inte tillräckligt mycket, tycker jag... Lurar familjen lite med de billiga biljetterna, vi blir borta längre eftersom biljetterna är MYCKET billigare än de till Santorini. Men båtresorna blir längre, och jag håller med dig Helén, tid är pengar, men vad gör man inte för att få välja tider och dagar själv...
Nu skiljer det ännu mindre förstod först inte vad det var för summa du skrivit, men det är Santorini - Naxos, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
- Men titta, åker vi hem två dagar senare blir biljetten 200 kr billigare...
Stannar också hellre två dagar extra och sparar!! 200kr
//Helén
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT