Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-08-23, 15:12
ztam ztam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 1
Standard Vilken ö skall man semestra på

Kanske en svår fråga!!
Vi är 2 50 åringar som skulle vilja besöka grekiska öarna
Vi söker lugnet, hyfsade hotel, bra mat och gärna bra stränder.
Vi är inte intresserade av lyx utan söker mera genuina miljöer men ändå bekväma.
Risken finns att vi hamnar på nått svindyrt ställe och det är ointressant
Några förslag och gärna med hänvisningar till länkar, foton etc

Tackar
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-08-23, 16:28
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Vilken ö skall man semestra på

Skopelos kanske ni ska titta på om det är charter som gäller. Är det inte charter kanske ni ska titta på Sifnos, Amorgos och Folegandros.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-08-23, 17:11
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Vilken ö skall man semestra på

Vill ni hadet riktigt genuint grekiskt utan lyxhotell så föreslår jag Tinos. Fast dit går ingen direktcharter (Tack och lov ) MAn får ta flygstol till Aten och sen båt från Rafina.

Läs om ÖARNA tv på förstasidan så kanske ni får en hum om vad ni vill ha. Karpathos har ju direktflyg.
Du kommer att få MÅNGA olika förslag här

Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-08-23, 17:35
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Vilken ö skall man semestra på

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vill ni hadet riktigt genuint grekiskt utan lyxhotell så föreslår jag Tinos. Fast dit går ingen direktcharter (Tack och lov ) MAn får ta flygstol till Aten och sen båt från Rafina.


Lissi
Instämmer med Lissi.. TINOS är verkligen genuint, var dit för första gången hösten 2013, inte så många turister från Skandinavien iaf inte under den tiden jag var där under tre veckor, många greker som besöker ön pga av den fantastiskt fina kyrkan i Chora.
Sen enkelt att ta sig dit, tar cirka 30 minuter med buss från Atens flygplats till Rafina och sen om man har tur kan man hinna med en båt samma dag till Tinos, beroende på viken tid man landar.

Annars hade jag tänkt att föreslå min favoritö AMORGOS, MEN om det är långa fina sandstränder ni vill ha så kanske inte Amorgos är rätt för Er, här finns ist fina klippbad men även fina mindre sandstränder som är helt ok.
Sen om ni gillar att vandra så är förutsättningarna för det många, Amorgos är en underbart vacker ö..verkligen genuint grekisk och en lugn ö.
Men något bökigare att ta sig till om man jämför med TINOS.. också beroende på vilken tid på året ni har tänkt att resa, då båtarna inte går lika ofta som i högsäsong iaf inte från Santorini, jag tog båt från Aten i maj till Amorgos och den turen tog 9 timmar med Blue Star.
Ett annat alternativ är också att ta ett inrikesflyg från Aten till Naxos och sen vidare med båt därifrån.
Som sagt ni får säkert fler bra förslag här, ni kan också läsa resebrev från flera öar och kolla på foton från öarna.
Inte så lätt att välja då det finns så många fina öar..

Lycka till!!

Sunny
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT