Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2012-06-13, 23:48
Ewakis avatar
Ewaki Ewaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 114
Standard Sv: Sittplats

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Borde vara någon man sett knalla runt här i stan...
Jo det är möjligt.. Han syns i de flesta sällskap.. Och här i stan känner man de flesta.. iallafall till utseendet..eller hur?
Svara med citat
  #42  
Gammal 2012-06-14, 01:37
bob-kåres avatar
bob-kåre bob-kåre är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Edane
Inlägg: 442
Standard Sv: Sittplats

Brukar alltid boka plats längst fram, är 195 cm lång och där kan man nästan sträcka på benen. Nåt jag skulle kunna betala för annars är att sitta bakom en rad som ej kan fälla ryggstödet. Skulle aldrig få för mig att fälla ryggstödet då jag vet hur trångt det är redan när ryggstödet står upprätt. Nödutgång är inget alternativ längre då vi reser med en 3 åring. Sen så ser man ju inget när man sitter över vingen.
Svara med citat
  #43  
Gammal 2012-06-14, 08:14
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Sittplats

Ja sittplats betyder mkt för vissa men mindre för andra . Som vi nu ska resa med vår son som aldrig flygit så betyder det mkt.
Ska fixa nu så hoppas jag det går bra , vill gärna att vi 3 sitter i rad.
När vi sen ska hem så blir det sent på kvällen och efter alla mysiga dagar 7 kvällar / nätter. faktiskt skönt att kunna fälla stolen bak
Birgitta som nu ska logga in på Thomas Cook. Håll tummarna
Svara med citat
  #44  
Gammal 2012-06-14, 08:54
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Sittplats

Slutcitat på sittplats , nu är det fixat så vi kan koppla av nu .480:- fattigare men va då vi kommer till Grekland
Birgitta med fam som drar ner till vackra Parga 13 augusti
Svara med citat
  #45  
Gammal 2012-06-14, 09:07
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Sittplats

Var det platser med extra benutrymme förstår jag er, men om det var "vanliga" platser som man lika gärna får utan att betala hade jag hellre lagt pengarna på mat i Grekland Charterbolagen "spelar" på folks rädsla att på något sätt bli utspridda över hela planet, men så är det ju inte.Jag har rest med tre barn eller som par sen 80-talet regelbundet på massor, massor av resor och ALDRIG har vi blivit utspridda...Särskilt inte då barnen varit med.
Men härligt Birgitta, nu kan Du koppla av inför resan....Parga är ett fint resmål som Du ju vet nu

Lissi
Svara med citat
  #46  
Gammal 2012-06-14, 09:10
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Sittplats

Vi har heller aldrig blivit placerade utan att minst en vuxen fått sitta med barnen när de var små.
Svara med citat
  #47  
Gammal 2012-06-14, 09:36
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Sittplats

Har fløyet med Apollo/Novair og betalt 390 kroner tur/retur for mat og drikke, ekstra benplass, øretelefoner til film/musikk, aviser og ekstra benplass på de fem første radene hvilket jeg synes er billig på en reise som er på fire timer hver vei. Har da også hatt gleden av å ha tre seter for meg selv, min fru det samme på motsatt side mens bakover i flyet var det helt fullt og sikkert ektepar som satt hver for seg og kan hende i midten mellom to ukjente som ikke var de man ellers hadde valgt til sitt selskap.

Billig spør du meg, og hvor mye utgjør denne ekstrakostnaden på en tre ukers ferietur?
Svara med citat
  #48  
Gammal 2012-06-14, 09:56
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Sittplats

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Har fløyet med Apollo/Novair og betalt 390 kroner tur/retur for mat og drikke, ekstra benplass, øretelefoner til film/musikk, aviser og ekstra benplass på de fem første radene hvilket jeg synes er billig på en reise som er på fire timer hver vei.
Det är ju inte samma sak som att man betalar för att få sitta på just DEN platsen.
Jag har också köpt mat på flyget och hörlurar, tidningarna brukar ligga vid ingången, de ingår i biljettpriset

Jag är fortfarande helt oförstående till hur flygbolagen kan få sålt stolar utan möjlighet att fälla sätet, som Nilam och Lissi skrev, belägna längst ner i planet vid toalettkön, där borde det vara rabatterade platser
Svara med citat
  #49  
Gammal 2012-06-14, 10:05
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Sittplats

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Var det platser med extra benutrymme förstår jag er, men om det var "vanliga" platser som man lika gärna får utan att betala hade jag hellre lagt pengarna på mat i Grekland Charterbolagen "spelar" på folks rädsla att på något sätt bli utspridda över hela planet, men så är det ju inte.Jag har rest med tre barn eller som par sen 80-talet regelbundet på massor, massor av resor och ALDRIG har vi blivit utspridda...Särskilt inte då barnen varit med.
Men härligt Birgitta, nu kan Du koppla av inför resan....Parga är ett fint resmål som Du ju vet nu

Lissi
Tack
Svara med citat
  #50  
Gammal 2012-06-14, 12:09
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Sittplats

[quote=Hellen;278014]Det är ju inte samma sak som att man betalar för att få sitta på just DEN platsen.
/quote]

Valet av just den eksakta plassen inngår i denne paketen! Men for all del, jo færre som mener det har noen verdi å få det lille ekstra jo bedre for oss andre som verdsetter slikt og som gjerne vil komme frem til semesterorten og hjem igjen uthvilt og freshe, ja jo bedre.
Svara med citat
  #51  
Gammal 2012-06-14, 12:17
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Sittplats

Citat:
Ursprungligen postat av bob-kåre Visa inlägg
Skulle aldrig få för mig att fälla ryggstödet då jag vet hur trångt det är redan när ryggstödet står upprätt.

Tänker på samma sätt. Har aldrig fällt en stol när det suttit någon bakom mig.
Svara med citat
  #52  
Gammal 2012-06-14, 13:05
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Sittplats

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg

Tänker på samma sätt. Har aldrig fällt en stol när det suttit någon bakom mig.
Det finns väl en anledning till att sätena går att fälla...
Om jag flyger hem på natten och ska sova så fäller jag väl sätet oavsett om det sitter någon bakom mig eller inte? Skulle inte fälla upp om någon bad mig heller...
När man som vi har 2,5-3 timmars bilkörning framför oss när man landar nattetid så är de timmarnas sömn mycket viktiga.

// Malin
Svara med citat
  #53  
Gammal 2012-06-14, 13:10
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Sittplats

Alla är ju sig själv närmast men nog har det hänt att jag fällt upp mitt säte för att en långvuxen person bakom mig ska kunna få en någorlunda acceptabel flygtur. Känns bra att kunna visa en medmänniska den generositeten även om hemresan är lång.

Eva
Svara med citat
  #54  
Gammal 2012-06-14, 13:54
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Sittplats

När det är mat serverat fäller man väl självklart upp ryggstödet, men så gott som alla fäller ju sätet under flygning så om jag fäller sätet bakåt och den bakom också fällt så tar jag knappast benutrymme från honom/henne.

Om en person bakom mig bad mig att inte fälla ner av en godtagbar anledning skulle jag väl självklart acceptera det, men om jag hade betalt EXTRA just för att kunna fälla sätet då hade jag inte acceperat detta utan protester.

Lissi
Svara med citat
  #55  
Gammal 2012-06-14, 14:02
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Sittplats

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
När det är mat serverat fäller man väl självklart upp ryggstödet, men så gott som alla fäller ju sätet under flygning så om jag fäller sätet bakåt och den bakom också fällt så tar jag knappast benutrymme från honom/henne.

Om en person bakom mig bad mig att inte fälla ner av en godtagbar anledning skulle jag väl självklart acceptera det, men om jag hade betalt EXTRA just för att kunna fälla sätet då hade jag inte acceperat detta utan protester.

Lissi
Håller med dig Lissi .Vi valde faktiskt säte med fällbar funktion samt hoppas då den bakom är införstådd då.
Svara med citat
  #56  
Gammal 2012-06-14, 16:49
insolazione insolazione är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 15
Standard Re: Sittplats

Vi bokar aldrig plats. Inte ens när vi reser med RyanAir. Vanligtvis brukar man ju kunna få önska platser när man checkar in. Under många resor tror jag aldrig vi har varit tvugna att separeras.. Däremot är min sambo förtjust i fönsterplatsen och den får vi väl kanske 8/10 med Ryan...

Jag skulle nog inte boka plats om det innebar att det kostade extra, inte ens på en lång flygning. Men vi är båda korta (ibland ska det vara en fördel!) och har inga barn.. Och jag är en sådan där som skulle kunna somna stående
Svara med citat
  #57  
Gammal 2012-06-14, 17:07
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Sittplats

" men så gott som alla fäller ju sätet under flygning så om jag fäller sätet bakåt och den bakom också fällt så tar jag knappast benutrymme från honom/henne."

Här måste det handla om ett tankefel. Eftersom jag själv är begåvad med långa ben samt 194 cm i längd, kan jag då meddela att när jag satt mig ner på flygstolen då är trots uppfällt ryggstöd framför, mina knän en bra bit in i framförvarandes stolsrygg.

Om så grannen framför försöker fälla stolsryggen då innebär det bara att det blir tvärstopp. Mina knän pressas mot ryggstödets platta. Alltså; Om jag då fäller mitt eget ryggstöd då hjälper detta föga eftersom avståndet från min stol till ryggstödet framför är detsamma.

Arne
Svara med citat
  #58  
Gammal 2012-06-14, 17:13
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Re: Sittplats

Citat:
Ursprungligen postat av insolazione Visa inlägg
Jag skulle nog inte boka plats om det innebar att det kostade extra, inte ens på en lång flygning. Men vi är båda korta (ibland ska det vara en fördel!) och har inga barn.. Och jag är en sådan där som skulle kunna somna stående
..och jag skulle sitta bekvämt på pinnstol bara flyget gick till Grekland!

Det jag fortfarande INTE förstår är att man särskilt bokar säten som går att fälla? Det gör ju alla utom de framför nödutgången och de allra längst bak.
Just det ska man väl inte betala extra för när alla som inte bokar får detta gratis Då köper man väl till och betalar för Economy extra med allt extra som benutrymme mat och dryck. DET kan jag förstå om man vill ha den lyxen.

Birgitta: Har jag fattat dig rätt att Du betalt extra för att kunna fälla stolen, eller har Du enbart betalt för att få speciella platser? Det senare kanske kan få kosta , men inte de första för det är att luras av charterarrangören tycker jag.

Lissi - antagligen extremt korkad som inte fattar
Svara med citat
  #59  
Gammal 2012-06-14, 22:52
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Re: Sittplats

Vi är alla olika och jag dömer ingen, men jag skulle inte få för mig att fälla sätet på en så kort flygresa som till Grekland. Flyger bokstavligen varje arbetsvecka sedan dryga fem år och, med hänsyn till dem som sitter (lika) trångt på raden bakom, vill jag inte stjäla/låna av deras knappa utrymme. Möjligen på nattflygningar om alla fäller sina säten.
Och jag gör heller inte vågen om stolen framför mig fälls så brickan hamnar i knät.
På det gamla temat "mitt golv är någon annans tak"...
Svara med citat
  #60  
Gammal 2012-06-14, 22:54
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Sittplats

??? Varför går då sätena att fällas? Då förstår jag om man betalar för att få säten som inte kan fällas

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT