Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-06-25, 15:16
zippi zippi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 3
Standard Pelagos og bella

Jeg har vært på karpathos ei uke nå, men har ennå ikke funnet palagos eller bella. Var ikke bella bkjent for sin gode UFO? Eller var det Stella?
Kan noen gi meg tips om hvordan jeg kan finne frem?
Bor på nisiahotel - rett ovenfor seaside.
Deilig å være her forresten
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-06-25, 23:30
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Pelagos og bella

.....tja, då är du kanske 100 meter från Pelagos.....
Hvis du går ut fra hotellet ditt till Store Veien, og tar till höger forbi 7/11 og neretter veien mot Aperi,sa ligger Pelagos mitt for det nye,store hotellet,vars navn eg ikkje kommer ihåg nu....Daer finner du,hvis du har tur,Karin af Petersen og Olivplockar-Riita med maken Leif plus sikkert en del andre Kalimister og skandinaver og afficinados av karpatisk musik.....
Bella har jag ingen koll på, men kanske är det pizzerian på huvudgatan mittemot Germanos mobiltelefonaffär....?? Säkert vet nån annan var det är, annars kan du fråga Antoni Panaretos på Pelagos, det är han som serverar,mörk,stor och snygg, samt talar mkt bra engelska.
Ha det så trevligt på Pelagos!!
Mikke
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-06-26, 00:45
skrikiss avatar
skrikis skrikis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Sala
Inlägg: 40
Standard Sv: Pelagos og bella

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Daer finner du,hvis du har tur,Karin af Petersen og Olivplockar-Riita med maken Leif plus sikkert en del andre Kalimister og skandinaver og afficinados av karpatisk musik.....
Bella har jag ingen koll på, men kanske är det pizzerian på huvudgatan mittemot Germanos mobiltelefonaffär....??
Mikke
Hihi Min mamma Karin af Petersens som du säker kommer att träffa kommer att veta vart Bella ligger. Jag tror om jag inte har fel att det är den lilla restaurangen som ligger i backen som går från kyrkan mitt i stan (nedanför hotellet Regina) ner till kompasstorget. Där vet jag iallafall att de har de bästa Ufos i stan! det är någon turist shop och elektronikaffär mitt emot! Mikke kan ha helt rätt i den frågan

Hoppas du hittar den! det är totalt värt sökandet kan jag säga!

Skrikis
som åker ner om 4 veckor
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-06-26, 10:43
seaside seaside är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Varberg
Inlägg: 445
Standard Sv: Pelagos og bella

Bellas är stängd. Det var så förra året i varje fall. Den låg på gatan rakt fram förbi busstorget på vänster sida. Efter några turistaffärer och efter spritaffären på höger sida. Men det finns det stället som "skrikis" skriver om. Där verkar det vara goda ufon. Något att kolla upp.
Pelagos går inte att missa, en massa tjo och tjim som hörs på håll.
seaside
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-06-26, 20:01
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Sv: Pelagos og bella

Hei.

Var på Karpathos i begynnelsen av juni, og for meg så det da ut til å være åpent på Bella (?). Mulig jeg ikke så godt nok etter.
Og man kan da nesten ikke unngå å høre/se Pelagos når man bor på Nisia?
Jeg har bodd på Miramare, Calypso Bay og Zephyros Village, og har alltid hørt musikken derfra. Det er kanskje lettest å finne fram på kveldstid.

Vennlig hilsen
Pelagia
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-06-27, 10:22
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Pelagos og bella

Pizzeria Uno finns inte langre. Pizzeria Bella, daremot, var i alla fall oppen haromdagen nar jag gick forbi. Den har flyttat en gata upp. Antingen tar man vanster vid kyrkan med Hotel Regina till hoger och gar ett par kvarter, eller sa utgar man fran taxitorget. Sta med supermarketen i ryggen och ta vagen langs vanster sida av parkeringen, uppfor mordarbacken, sa ligger Bella till vanster.

Karin
som varit pa Pelagos fyra kvallar av fyra hittills...
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-06-27, 18:48
skrikiss avatar
skrikis skrikis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Sala
Inlägg: 40
Standard Sv: Pelagos og bella

Hoppas du har det trevligt mamma!! Har inte sett dig på facebook sen du åkte så det kan bara vara possitivt!! Vad har du gjort än så länge?? Fred åker ner på torsdag va?

Puss och kram!!!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-06-29, 09:45
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Pelagos og bella

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Pizzeria Uno finns inte langre.
Fel av mig, den finns visst, fast den har flyttat ner pa hamnpromenaden, alldeles till hoger om Mesogeios.

Karin
som inte har haft tid att sitta vid datorn.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT