Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-10-29, 21:53
emma emma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 436
Standard aegean blue vacations

Vad ä detta?? seriöst eller?? någon som vet eller känner till det har nämligen hmm...vunnit en vistelse på ett av deras hotel! är dock väldigt skeptisk..
/emma
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-10-29, 22:45
Paittas Paittas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 114
Standard Sv: aegean blue vacations

Googla på Aegean blue vacation och läs vad dom på bloggen skriver. Det säger allt tycker jag!
Paittas
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-10-29, 23:14
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Östergötland
Inlägg: 405
Standard Sv: aegean blue vacations

Citat:
Ursprungligen postat av emma Visa inlägg
Vad ä detta?? seriöst eller?? någon som vet eller känner till det har nämligen hmm...vunnit en vistelse på ett av deras hotel! är dock väldigt skeptisk..
/emma
Var inte naiv och köp ingenting. Bryt kontakt omedelbart om du inte vill få räkningar livet ut och om du inte vill vara fattig. Du vann inte någonting. De vill sälja dig andelslägenheter, förstår du. Lägenheter som redan har flera naiva ägare. Skriver du på någon kontrakt, får du räkningar hem livet ut. VAKNA!!!!!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-10-30, 08:25
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: aegean blue vacations

Allt som verkar för bra för att vara sant brukar inte heller vara det. Konstigt att folk går på den här typen av skojerier fortfarande.

Eva
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-04-11, 22:31
stefankarl stefankarl är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 2
Standard Sv: aegean blue vacations

Hej,
Är det någon av ovanstående som har en verklig erfarenhet av Aegean Blue Vacations? Vi vann också en "gratisresa" och var väldigt skeptiska till en början då flyg inte ingick, men det visade sig vara väldigt enkelt att bara boka flyg. Vi hamnade några kilometer utanför Rethymnon på ett väldigt mysigt hotell där allt var av väldigt hög kvalitet och service, så vi bestämde oss för att köpa ett medlemskap. Nu har vi rest med företaget sedan 2004 och det fungerar väldigt bra, både ekonomiskt och kvalitets mässigt. Och jag får inga räkningar hela livet, visst jag betalade en ganska stor summa då för medlemskapet men nu betalar jag flyg vart jag än reser. Så jag personligen rekommenderar att pröva gratisveckan. Och vill man inte köpa ett lånvarigt medlemskap så finns det tydligen ett mindre där man kan prova och bilda en egen uppfattning. Detta är från mina personliga upplevelser och erfarenheter och säger inte att detta passar alla.
Stefan
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-04-12, 11:58
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: aegean blue vacations

Jaadu, Stefan, du kommer in som helt ny och talar dig varm för ett koncept som andra varnar för. Du får ursäkta, men i mina öron låter det som försäljningssnack och bondfångeri. Det faktum att du inte har lämnat någon som helst information om dig själv i din profil hjälper också till att bygga på min misstänksamhet... men motbevisa mig gärna!
Karin
misstänksam
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-04-12, 12:24
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: aegean blue vacations

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Jaadu, Stefan, du kommer in som helt ny och talar dig varm för ett koncept som andra varnar för. Du får ursäkta, men i mina öron låter det som försäljningssnack och bondfångeri. Det faktum att du inte har lämnat någon som helst information om dig själv i din profil hjälper också till att bygga på min misstänksamhet... men motbevisa mig gärna!
Karin
misstänksam
Bra Karin du skrev det jag tänkte. Klart det är så.

Eva
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-05-02, 14:17
stefankarl stefankarl är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 2
Standard Sv: aegean blue vacations

Du har helt rätt Karin jag skulle inte ha stormat in på det sättet jag gjorde, jag kände att jag bara ville posta ett svar så snabbt som möjligt och tänkte inte ens på att fylla i info om mig själv. Och jag ska tänka på det i framtiden.

Anledningen att jag kom in på det här sättet är att jag blir alltid lite upprörd när folk dömer pga förutfattade meningar. Inläggen verkar vara baserade på personliga åsikter och inte på erfarenhet eller fakta.
Visst man läser om folk som blivit lurade på pengar när de köpt timeshare så det har kanske inte det bästa rykte, men betyder det att alla är dåliga? Jag menar, innan jag började resa med Aegean Blue så reste jag med charter och några gånger var jag ordentligt missnöjd med standarden på rummet och att vi inte fick som vi beställt, och jag vet att många har erfarat samma, betyder det att charter är lurendrejeri?

Sen kan jag också tillägga att denna typ av verksamhet finns i Åre( Holiday Club) och det verkar ju vara ok. Sen finns det också hotellkedjor som Hilton och Sheraton som sysslar med exakt samma, är dom företagen också oseriösa?

Som sagt anledningen att jag skrev i första hand och denna gång är att jag personligen är väldigt väldigt nöjd med AB och vill gärna berätta det. Sen tycker jag att de som aldrig haft någon erfarenhet alls av detta ska få en chans att bilda en egen uppfattning och inte bara lyssna negativt på folk som aldrig provat, på riktigt.

Jag måste ändå berömma dig lite Karin, du verkar inte ha någon personlig erfarehet av detta, du vill gärna vara lite skeptisk, men ändå har du ett öppet sinne och det tycker jag om( du får gärna rätta mig om jag har fel).

Stefan
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-05-02, 16:16
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: aegean blue vacations

För den som är intresserad, och orkar läsa, finns

https://www.flashback.org/t1267592 där bland andra Stefan Karlsson (ovan) har skrivit inlägg.

Vi har också
http://blogg.ngn.nu/index.php/2010/0...os-dag-6-av-8/

Intressant? Hm

Lena
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-05-03, 12:45
Aase Aase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 350
Standard Sv: aegean blue vacations

Hej
Jag läste länkarna ovan och blev nästan full i skratt. Vilka lurendrejare va? Men vem går på det?

Åse
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-05-03, 15:53
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: aegean blue vacations

Om det nu är så bra som ett ytterst litet fåtal påstår, varför krångla till det med lotter och annat? Ett bra koncept brukar ju sälja bra ändå!Eller?

Hilton och Sheratonlotterier kanske kommer, men jag har inte sett några!

Lena
Svara med citat
  #12  
Gammal 2011-05-03, 17:03
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: aegean blue vacations

Citat:
Ursprungligen postat av Nektaria Visa inlägg
Om det nu är så bra som ett ytterst litet fåtal påstår, varför krångla till det med lotter och annat? Ett bra koncept brukar ju sälja bra ändå!Eller?
Ja, att använda metoder som folk blir förbannade över låter inte som någon bra idé...

Karin
som inte ens skulle komma på tanken att köpa någon andel i någonting, av samma anledning som jag inte har sommarstuga. Vill ha kvar valfriheten.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2011-05-03, 17:52
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: aegean blue vacations

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Ja, att använda metoder som folk blir förbannade över låter inte som någon bra idé...

Karin
som inte ens skulle komma på tanken att köpa någon andel i någonting, av samma anledning som jag inte har sommarstuga. Vill ha kvar valfriheten.
Hade nog inte heller köpt någon sommarstuga, men har nu tagit över mina föräldrars och ska prova på....



Men inte låter vi detta gå ut över vår valfrihet, med bland annat att resa. Men å andra sidan är jag ju, precis som Yanna, passionär!

Lena
Svara med citat
  #14  
Gammal 2011-05-03, 18:29
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: aegean blue vacations

Citat:
Ursprungligen postat av Nektaria Visa inlägg
Men inte låter vi detta gå ut över vår valfrihet, med bland annat att resa. Men å andra sidan är jag ju, precis som Yanna, passionär!
Precis, då blir det ju lättare! Annars är det lätt hänt att man känner "kravet" från sommarstugan inkräkta på den tid man skulle vilja resa. Just nu i livet känner jag en stor frihet i att ha lämnat ett stort hus för en lägenhet. Inget som behöver åtgärdas och hålla efter, ingen trädgård som måste skötas, ingen oro för att någon ska krossa ett fönster och bryta sig in; bara att smälla igen säkerhetsdörren och låsa när jag åker till Grekland!

Karin
ganska nöjd
Svara med citat
  #15  
Gammal 2011-05-03, 19:11
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: aegean blue vacations

"När det blir mer jobb än glädje är det dags för förändring" Så resonerar vi vad gäller hus och sommarstuga och säkert också andra saker i livet.

Lycka till med ditt nya boende och naturligtvis resandet!

Appropå time-sharare och annat elände av samma slag:
En sak vet jag i alla fall: Jag kommer inte heller, aldrig i livet, att gå på dessa påträngade säljmetoder. Jag fattar inte ens att det är lagligt??
I Puerto Rico på Gran Canaria är de en plåga....
Svara med citat
  #16  
Gammal 2011-05-03, 20:23
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: aegean blue vacations

Den sommarstugan skulle tom jag kunna tänka mig, ser jättemysigt ut! Annars bävar jag inför ansvaret att äga något som skulle ta vår restid och som skulle generera en massa måsten. Tur då att man har goda vänner som äger idylliska sommarställen som man kan besöka, bla vid sjön Vessman i Ludvika. På så vis får man det bästa av två världar utan att binda upp sig
Svara med citat
  #17  
Gammal 2011-05-03, 20:54
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: aegean blue vacations

Åh vilket fint sommarhus! Så underbart att ha detta också + Greklandssemestrar. Det ser verkligen mysigt ut!

Lissi - som gärna haft en liten stuga på Öland
Svara med citat
  #18  
Gammal 2011-05-03, 22:06
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: aegean blue vacations

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Åh vilket fint sommarhus! Så underbart att ha detta också + Greklandssemestrar. Det ser verkligen mysigt ut!

Lissi - som gärna haft en liten stuga på Öland
Ja, visst är det - pärlan vid Höga Kusten!

Aegean Blue Vacations - släng dej i väggen!!

När det finns Bothnian Blue Vacations - fri time-sharing med familj och vänner!


Lena
Svara med citat
  #19  
Gammal 2011-05-14, 12:14
JohanC JohanC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1
Standard Sv: aegean blue vacations

Hallo,

Jag har hört talas om Aegean Blue Vacation genom en arbetskamrat som rest med dem i många år. Efter allt han berättat låter allt väldigt bra och funderar själv att börja resa med dem.
Och jag har förstått att deras metod att få in folk till deras hotell kan ses som annorlunda och har några frågor om det är någon som kan svara.

Vilka är dom som jobbar på stan?
Om man vinner en sån där vinstlott måste man åka med till deras hotell?
Och måste man köpa något om man följer med?
Varför säger man att det är lurendrejeri?
Om det är seriöst i Åre varför är det oseriöst i Grekland?

Jag har läst lite på andra forum som nämnts ovan, det verkar bara som om de som inte är medlemmar är missnöjda och känner att det är lurendrejeri. Medan de som är medlemmar pratar väldigt gott om det, hur kommer det sig?

Stefan du verkar vara nöjd, finns det något som du är missnöjd med?


Hälsningar
Johan
Svara med citat
  #20  
Gammal 2011-05-16, 00:45
BirgittaA BirgittaA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: Malmö
Inlägg: 1
Standard Sv: aegean blue vacations

Citat:
Ursprungligen postat av JohanC Visa inlägg
Hallo,

Jag har hört talas om Aegean Blue Vacation genom en arbetskamrat som rest med dem i många år. Efter allt han berättat låter allt väldigt bra och funderar själv att börja resa med dem.
Och jag har förstått att deras metod att få in folk till deras hotell kan ses som annorlunda och har några frågor om det är någon som kan svara.

Vilka är dom som jobbar på stan?
Om man vinner en sån där vinstlott måste man åka med till deras hotell?
Och måste man köpa något om man följer med?
Varför säger man att det är lurendrejeri?
Om det är seriöst i Åre varför är det oseriöst i Grekland?

Jag har läst lite på andra forum som nämnts ovan, det verkar bara som om de som inte är medlemmar är missnöjda och känner att det är lurendrejeri. Medan de som är medlemmar pratar väldigt gott om det, hur kommer det sig?

Stefan du verkar vara nöjd, finns det något som du är missnöjd med?


Hälsningar
Johan
Hej Johan,

De som jobbar på stan är anställda av företaget dit de skickar familjer, deras jobb går ut på att bjuda in så mycket folk till deras visning som möjligt.
Om man träffar på dessa på stan och vinner någonting så kan man självklart välja att inte följa med. Det är upp till var och en att välja själv om man vill med eller inte. Är det så att man väljer att följa med så är det samma sak där, det är upp till enskild individ att tacka ja eller nej till deras erbjudande.
Det finns i den här branschen så som i många andra branscher oseriösa företag, bilsäljare, hantverkare osv men det betyder inte att alla är oseriösa. Det dåliga ryktet härstammar nog mest från Kanarieöarna där många betalade in upp mot sexsiffriga belopp och lovades guld och gröna skogar men vart rent ut sagt blåsta på allt utan möjlighet att få någon ersättning.
För att vara verksamma i Grekland och att finnas i en sån stor utsträckning som Aegean Blue gör måste de vara registrerade i Grekland och inneha ett liknande vårt organisationsnummer.
Så om dem hade varit så oseriösa som många tror hade de inte haft någon verksamhet och de ansvariga hade det väckts åtal mot.
Så de som känner att det är lurendrejeri är nog mest arga för att de tappat en halv semesterdag och känner sig lite utom kontroll.

Det är lika seriöst i Åre(jag antar att du tänker på Holiday Club) som i Grekland enda skillnaden är att i Sverige känner vi oss trygga att göra köp plus att Holiday Club har gjort en otroligt bra marknadsföring.

Jag tycker du ska lyssna på din kollega men du ska lita på din känsla. Känns det bra så köp, är du osäker så är det bättre att inte köpa.

Med vänliga Hälsningar,
Birgitta Andresson
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT