Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Kalimeras hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2010-07-12, 11:22
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 735
Standard Sv: Dag 43. Ios. Santorini.

[quote=Kalimera;212891]Ja, det var synd. Var bodde ni?

I Kini förstås... Som vanligt. Läste Arnes rekomendation en gång för länge sedan och så blev vi fast! Där är så himla fint och "gångavstånd" ( pust...) till Delfini beach som också är helt underbar. Fast det har ändrat sig en del, från att ha varit en liten lugn by till ett ganska "fartigt" ställe med mycket folk (greker). De har byggt ett nytt "lyxigt" hotell precis vid sjöjungfrun som känns lite... tja... lyxigt... I år åkte vi den långa bussturen från Ermopoli till Kini en kväll och såg flera av ställena som du fotograferade när ni var där. Fint där också! Har fortfarande VÄLDIGT mycket Grekland kvar... Vilken tur!

MVH zakka
Svara med citat
  #22  
Gammal 2010-07-12, 12:42
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Dag 43. Ios. Santorini.

Citat:
Fast det har ändrat sig en del, från att ha varit en liten lugn by till ett ganska "fartigt" ställe med mycket folk (greker). De har byggt ett nytt "lyxigt" hotell precis vid sjöjungfrun som känns lite... tja... lyxigt...
Vi velade länge om var på Syros vi skulle bo. Förra gången bodde vi i Kini och tänkte bo där nu också. Jag kollade på nätet efter ställen med WIFI, och hittade då det nya flotta stället. Men när jag såg att rumspriserna började på 80 € bokade i vi Ermoupolis i stället. Vi var i Kini under en dag, det verkade inte som om det bodde någon där.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2010-07-14, 10:48
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 735
Standard Sv: Dag 43. Ios. Santorini.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Men när jag såg att rumspriserna började på 80 € bokade i vi Ermoupolis i stället.
80 pengar!!!??? Neej tack! Det får vara hur nytt och fint som helst. Jag bor mycket hellre på andra, gemytligare ställen! Ni gjorde helt rätt som bodde i Ermoupolis. Och jag håller med dig, vi såg inte heller några som bodde där... Fast det var lite tunt med turister överallt i år och vår hyresvärdinna var bekymrad över läget. Trist...

MVH zakka
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT