Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-06-14, 19:41
MicNak67s avatar
MicNak67 MicNak67 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Inlägg: 7
Standard Achladies?????????????????

Hej på er alla, jag och familjen skall till Skiathos/Achladies nu i sommar och jag undrar om någon har varit där som kan och har orken att berätta lite om denna by tackar på förhand/Micnak67..............
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-06-14, 22:37
mkh mkh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 209
Standard Sv: Achladies?????????????????

Vi var där för 8 år sedan och trivdes jättebra. skulle jag åka tillbaka till Skiathos och inte bo i stan skulle jag bo där igen. Det är den första bra stranden efter staden. Tillräckligt nära för att gå till stan om man vill det. Det går buss ofta och då för 8 år sedan gick en båt ofta från stranden in till stan (det var det stor fina hotellet där som hade den servicen). Då fanns det 2 -3 tavernor och 2 "supermarkets" som körde hem ens kassar med moped. Det var skönt eftersom det var branta backar i området.

Vi bodde på hotell Hadola eller nåt sånt. Jag har sett det i apollos katalog i år, så det är kanske där du ska bo. Det hade allt jag begär av ett för mig perfekt boende några få lägenheter, rent, fint och den mest fantastiska havsutsikt!

Det stod i katalogen att det var 150 m till stranden - mätt på kartan ja. Vad som inte stod var att det var en brant backe hela vägen - det var lite svettigt på vägen upp i värmen... Men våra barn kämpade på (då 2 och 3 1/2 år) och det var värt utsikten.

Ha det så bra på Skiathos! Jag vill gärna återse ön, men i år blir det kykladerna.

/Marianne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-06-16, 06:58
Lotta Es avatar
Lotta E Lotta E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Mölnlycke, Göteborg
Inlägg: 260
Standard Sv: Achladies?????????????????

Det är jätte fint ställe att bo på. Lugnt och det händer inte så mycket där. Finns dock cirka 4 resturanger. Vill man äta billigare och se mer får man ta bussen till stan på kvällen. Eller båten som går nere från stranden.

I Skiathos stad finns det shopping och många fina resturanger. Välj de som ligger på tvärgatorna. Billigare.

Ta bussen även och se andra stränder. Det finns många fina stränder på ön.
Trevlig resa!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT