Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-02-10, 16:07
Åsan Åsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 5
Standard Boende Lefkos-Karpathos

Hej!

Vi är en liten familj på två vuxna och ett litet barn (1,5 år) som tänkte åka två veckor till Lefkos i juni. Vill ha en lägenhet med minst ett (gärna två) separata sovrum och en säker (inhängnad) uteplats/balkong. Bra standard (bra sängar och fräscht), centralt dvs. inte vid Potali-stranden.

Jag har varit i kontakt med Nikos studios (som har ett bra pris och bra läge), men vad tycker ni om standarden på detta boendet (med tanke på att vi reser med ett litet barn)? Har läst skilda recensioner... Mycket trevligt bemötande via e-mail.

Har även varit i kontakt med Sea Melody, som verkar ha något bättre standard (men är nästan dubbelt så dyra). Vad är er erfarenheten av detta stället?

Har även varit i kotankt med Nefeli apartments. I samma prisklass som Sea Melody. Någon som vet något om detta stället?

Nå, vilket ska vi välja?

Några andra förslag?!

Tack på förhand!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-02-10, 22:25
Lise-Lotte Lise-Lotte är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 49
Standard Sv: Boende Lefkos-Karpathos

Lefkos är underbart! Senast vi var där, i september 2013, bodde vi på Neraida, som har ett bra läge. Där finns studios både i markplan och med balkong. Ägarna har även bättre utrustade lägenheter i markplan. Kolla www.galini-neraida.gr. Lycka till
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-02-11, 14:06
Åsan Åsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 5
Standard Sv: Boende Lefkos-Karpathos

Tack för tipset!
Kontaktade dem, men det var fullt i de större lägenheterna/husen, i den period vi tänkte åka.

Ingen som har erfarenhet av Nikos eller Sea Melody?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-02-11, 18:54
LottaBs avatar
LottaB LottaB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Norra Småland
Inlägg: 48
Standard Sv: Boende Lefkos-Karpathos

Vi gillar Neraida och bor där i juni. Synd att stenhusen var bokade, de är fina. Barnfamiljer jag pratat med som bott på Nikos Studios tycker det är behändigt med närheten till stranden. Det är lätt att "gå hem" och fixa med mat och kanske sova middag. Standarden är lite lägre, ej AC om jag förstått det rätt och gasolspis. Ganska slitet med begränsad köksutrustning. Värdparet är jättetrevliga och gästvänliga och många bor hos dem år efter år. Fri Wifi som även funkar på den del av stranden där de hyr ut solstolar. Sea Melody är fint och fräscht och jag skulle tro att AC ingår i priset. Många barnfamiljer verkar tycka att Three Dolphins är okej och förstås Lefkos Village som har pool. Avra Studios brukar ha ledigt denna tid och ser fint ut men är nog lite dyrare. Hoppas ni hittar något som passar!

Lotta
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-02-11, 22:10
Åsan Åsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 5
Standard Sv: Boende Lefkos-Karpathos

Tack Lotta!
Oj, vad svårt det blev Har fått svar även från Avra nu (ja de är lite dyrare) och alla utom Neraida verkar ha det vi söker efter... Hm... blir till å fundera. Nikos är ju som sagt billiga och har ett bra läge... men de andra verkar ju onekligen fräschare.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-02-12, 08:10
Tino Tino är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 27
Standard Sv: Boende Lefkos-Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av Åsan Visa inlägg
Hej!

Vi är en liten familj på två vuxna och ett litet barn (1,5 år) som tänkte åka två veckor till Lefkos i juni. Vill ha en lägenhet med minst ett (gärna två) separata sovrum och en säker (inhängnad) uteplats/balkong. Bra standard (bra sängar och fräscht), centralt dvs. inte vid Potali-stranden.

Jag har varit i kontakt med Nikos studios (som har ett bra pris och bra läge), men vad tycker ni om standarden på detta boendet (med tanke på att vi reser med ett litet barn)? Har läst skilda recensioner... Mycket trevligt bemötande via e-mail.

Har även varit i kontakt med Sea Melody, som verkar ha något bättre standard (men är nästan dubbelt så dyra). Vad är er erfarenheten av detta stället?

Har även varit i kotankt med Nefeli apartments. I samma prisklass som Sea Melody. Någon som vet något om detta stället?

Nå, vilket ska vi välja?

Några andra förslag?!

Tack på förhand!
Hej,
vi var på Lefkos i somras. Nikos ligger nära stranden men ser rätt slitet ut. Le Grand Bleu ligger ännu närmare stranden och är kanonfint. Dock dyrare, men väl värt sitt pris tycker jag http://www.karpathos-legrandbleu.com/.
Annars är Lefkos Village fint.
Three Dolphins har en kanonrestaurang, dock är lägenheterna sisådär.
Vi bodde i somras på Georgina & Sofia http://www.karpathos-studios.gr/lefkos/. Stora fräscha lägenheter. Inget lyx men rent och fräscht, nära stranden.

Hälsningar
Åsa
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-02-12, 14:20
Åsan Åsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 5
Standard Sv: Boende Lefkos-Karpathos

Tack för tipset!

Kontaktade Georgina & Sofia, men där fanns bara studios lediga (vill ha minst ett sovrum separat), tyvärr.

Grand Bleu har jag varit i kontakt med tidigare, där ser ju väldigt fint ut, men de hade inte vad vi sökte heller plus att de ju vara ganska mycket dyrare än de andra ställena.

Försöker få kontakt med Yiallos Studios (som jag bott på den gången jag tidigare varit i Lefkos, innan vi fick barn), men de verkar inte svara på e-mail (vill inte ringa till Grekland). Osäker på om de har annat än studios där. Många ställen verkar ju bara ha studios av namnen att döma, men sedan när man mailar och frågar visar det sig att dem trots allt har någon enstaka större lägenhet också.

Tack för er hjälp!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2014-02-13, 14:25
Åsan Åsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 5
Standard Sv: Boende Lefkos-Karpathos

Ingen som vet något om Nefeli apartments?
Svara med citat
  #9  
Gammal 2014-02-15, 22:08
seaside seaside är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Varberg
Inlägg: 445
Standard Sv: Boende Lefkos-Karpathos

Förra året bodde vi på Lefkos Village som var mycket bra. Har tidigare bott bakom Dramoundana som var häftigt men inte så modernt.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT