Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-01-06, 17:05
åsamarie åsamarie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 6
Standard Restauranger i Pigadia

Hej, i sommar åker vi för första gången till Karpathos, ska bli mycket spännande Vi åker 30 juni, 1 vecka.

Önskar restaurangtips från er som varit där tidigare.

Undrar också om man kan ta bussen till de "finare" stränderna t.ex Kyra panagia och Apela eller är det bättre att ta badbåten dit?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-01-06, 18:53
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Restauranger i Pigadia

Bläddra litet bakåt i det här forumet, det finns flera restaurangtrådar från förra sommaren. Och det går lika bra att ta bussen som båten till både Kyra Panagia och Apella. Båda stränderna är rätt steniga, kan vara bra att veta. Sandstränderna finns utefter syd- och västkusten. Själv tycker jag bäst om den i Lefkos. Dit går det buss dagligen. Läs också gärna resebreven här till vänster, så får ni fler tips.

Karin
som alltid längtar ner
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-01-06, 22:11
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Sv: Restauranger i Pigadia

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Och det går lika bra att ta bussen som båten till både Kyra Panagia och Apella.
Enligt tidtabellerna ska det visserligen gå buss till Kyra Panagia i stort sett varje dag under sommaren, men verkligheten är en annan. I varje fall var den det i somras när jag var där. Under de två veckor jag var i Pigadia lyckades jag inte ta med mig buss till Kyra Panagia eftersom de hela tiden krävde att det skulle finnas minst 12 (eller var det 10) passagerare. När folk fick höra talas om det kravet så verkade det få den effekten att de valde en annan strand eftersom det fanns risk att bussen till Kyra Panagia inte skulle gå. Alltså blev det aldrig några bussar dit.

Bussen till det vackra Apella verkade dock alltid gå.

Kan rekommendera restaurangen Le Mirage i Pigadia. Mycket god mat, bra service och mysigt läge.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-01-08, 18:55
på2hjul på2hjul är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 17
Standard Sv: Restauranger i Pigadia

Hej
Var på Karpathos för första gången i september o jag garanterar att vi kommer tillbaks!! Vad det gäller restauranger så gillade vi Bellas för deras Ufon o pizzor, Mikes för den goda grekiska maten(dock ej den färdiga menyn) och sist men inte minst:Acropolis!! Jag avskyr inkastare, isynnerhet de som pratar svenska MEN, vilken mat,vilken service, vilket bemötande och vilka samtal!! 5 stjärnig mat till klart överkomliga priser. Ta bara inte fel så att ni hamnar på Grande som ligger granne. Ärkefienden har vi förstått, det var t.o.m. slagsmål mellan personalen ibland!
Hoppas att ni får en lika fantastisk vistelse som vi hade!!
We will be back
Lena
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-01-08, 23:04
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Restauranger i Pigadia

...aha...du har "råkat ut" för Arghiri,som förresten varit i Sverige.Den killen kan låta munvädret spinna på... Han har förrexten gift sej och blivit pappa för ett tag sen.Frugan heter Evi Georgiadou och hennes familj har en fin,liten taverna i Amopi, vars namn i detta nu undslipper mej....men den ligger mittemot en liten affär, på vänster sida gatan ungefär halva vägen mellan stora vägen och stranden....rekommenderas!!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-01-09, 00:52
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Restauranger i Pigadia

....nu tror jag mej kommit på vad familjen Georgiadous taverna i Amopi heter..Esperides,har jag för mej,eller nåt liknande tror jag att det var .Sen ligger den ju inte i Pigadia, men om ni nu händelsevis kommer till Amopi....
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-01-09, 13:22
på2hjul på2hjul är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 17
Standard Sv: Restauranger i Pigadia

Hej!
Dessutom är han kusin till Helena som med sin mamma driver det fantastiska hotell vi bodde på. Jag säger bara Sound of the sea!!
Jag tror det blir lika många smilisar för samma egenskaper hos dom. Undrar om alla är släkt på ett eller annat sätt på ön??
Prata kan han, men det var rätt roligt att höra om hans gamla eskapader i Sverige, både lagliga o mindre lagliga!!
Saknar allt där nere
Ha det
Lena
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT