Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #141  
Gammal 2010-07-18, 07:20
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

I fjol fanns de på varenda kiosk här för 6 euro.
Svara med citat
  #142  
Gammal 2010-07-18, 09:26
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Badmode på Kefalonia - blandat! Något som verkar vara inne är att bikinitrosan skall vara lite för liten, så att den kryper in "därbak"... det såg lite lustigt ut i vissa fall. Alltså inga string, utan vanliga bikinibyxor...

En sak -endast svenska pojkar/män verkar bada i kalsonger + shorts, det tycker jag känns så äckligt... har de rena kalsonger på sig? Hu!

Och några toppless fanns det, helt normala variationer, ung och gammal, stor, liten och dessutom ett par sillisar som var lite fascinerande att titta på... kvinnan var gråhårig men tuttarna pekade upp som pyramiderna i Egypten!
Svara med citat
  #143  
Gammal 2010-07-18, 10:11
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Citat:
Ursprungligen postat av Ingerp Visa inlägg
Bara för att sabba lite måste jag ju berätta att mina fejkcrocs, vita med cerisa blommor, kostade 99 pix på Skopunkten förra året.

Man blir grymt svettig om fötterna i "crocsen", alla hål till trots. De får därför agera som "dasskor" när vi är på landet. //Inger
Jag har mina som innetofflor året runt, svettas inte ett dugg i äkta Crocs, hade ett par kopior i någon taskig plast tidigare där fötterna halkade runt
// Helén
Svara med citat
  #144  
Gammal 2010-07-18, 10:14
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
I fjol fanns de på varenda kiosk här för 6 euro.
Riktiga Crocs kostade € 29,50 på Antiparos i år
// Helén
Svara med citat
  #145  
Gammal 2010-07-18, 18:48
Mollybus Mollybus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Sandhamn
Inlägg: 926
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

På vissa stränder var det både topless och nakenbad både på Milos och Serifos. Även på de stränder som inte var avsedda för nakenbad fast det var i utkanterna av stränderna. De flesta som var helnakna tycktes mig vara greker och italienare. Topless lite blandat men inte så många skandinaver.

Tilläggas kan att det är väldigt naket hos en del. Renrakat så att säga både han och hon. Det är svårt att inte se även om man inte vill, framför allt när somliga stoltserar fram på stranden!
Svara med citat
  #146  
Gammal 2010-07-18, 20:09
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Citat:
Ursprungligen postat av Mollybus Visa inlägg
Det är svårt att inte se även om man inte vill, framför allt när somliga stoltserar fram på stranden!
Just det där med att vandra i strandkanten fram och tillbaka utan en tråd på kroppen har jag aldrig riktigt förstått mig på, vad är vitsen, är det att man vill visa upp sig?
// Helén- som efter en vilostund på Donoussas campingstrand helt ofrivilligt stirrade rakt in i.... (en naken människa hade lagt sig på rygg med uppdragna ben en halvmeter ovanför mig)
Vad den personen ville var inte svårt att förstå
Svara med citat
  #147  
Gammal 2010-07-18, 21:01
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Inget naket, och inga topless på Ios, där man verkligen trodde att det skulle vara mer lössläppt.
Svara med citat
  #148  
Gammal 2010-07-18, 22:56
Ingerp Ingerp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Stockholm norr
Inlägg: 108
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Jag har mina som innetofflor året runt, svettas inte ett dugg i äkta Crocs, hade ett par kopior i någon taskig plast tidigare där fötterna halkade runt
// Helén
Kanske så det är! Men vad kan man begära för 99 kronor?!

Duger iallafall som dass o badskor, utslitna lär de aldrig bli...

//Inger
Svara med citat
  #149  
Gammal 2010-07-19, 08:53
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Citat:
Ursprungligen postat av Mollybus Visa inlägg

Tilläggas kan att det är väldigt naket hos en del. Renrakat så att säga både han och hon. Det är svårt att inte se även om man inte vill, framför allt när somliga stoltserar fram på stranden!
På nudiststränder är det helt ok att stoltsera fram utan en tråd på kroppen. Det är en lisstil för många och kan kännas ganska befriande. Däremot passar det sig oftast inte på andra stränder. På vissa öar och stränder där det går att få avskildhet kan det ändå vara ok att lite diskret sola naken om det inte finns förbudsskyltar som det ex gör på flera av Folegandros stränder.

Eva
Svara med citat
  #150  
Gammal 2010-07-19, 11:22
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Jag vet faktiskt inte riktigt hur stranden där de tältar på Donoussa är klassad, finns definitionen blandstrand?!
Vi la oss på den delen där folk, sett med våra ögon, var normalklädda för stranden.
Håller tillfullo med er som säger "sola gärna naken", men låt mig slippa titta
Värst var nog ändå det par som lekte med sin hund, kastade pinnar till den hit och dit, tur att man kunde titta på hunden
// Helén
Svara med citat
  #151  
Gammal 2010-07-19, 12:47
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

På Karpathos, på vägen till vår vik i Amoopi såg vi en man som låg och särade på benen riktigt ordentligt - men han hade tänkt på sina medmänniskor och trätt en strumpa på sin bäste vän!

Strumpan var svart. Yngste sonen tyckte detta var helfestligt! Ja, det var nog komiskt, när man tänker efter...
Svara med citat
  #152  
Gammal 2010-07-19, 13:14
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Kanske hade han trätt på strumpan för att man inte skulle missa den...
// Helén
Svara med citat
  #153  
Gammal 2010-07-19, 13:46
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Finns ganska mycket information på nätet om naturiststränder båd officiella och icke officiella. Kanske bra att läsa på för den som vill minska risken för att behöva se nakna människor. På Folegandros är nakenbad tillåtet på Agios Nikolaos så den stranden bör då undvikas. Vet att vänner till mig som gillar Milos brukar bada på Agios Ioannis som är en populär nudisttrand på den ön.

Även på Agios Nikolaos går det bra att bada med kläderna på men flertalet var nakna sist jag var där. Mig stör det inte och jag badar själv gärna naken på en väl vald plats. Har heller inte upplevt att folk lägger sig nära utan de flesta är diskreta och håller sig för sig själva. Skandinavierna brukar vara i minoritet och merparten på de stränder jag besökt har nog varit tyskar, holländare, fransmän, italienare och greker.

Tråkigt för dig Helén om du blev antastad och kände dig kränkt.

Eva
Svara med citat
  #154  
Gammal 2010-07-19, 13:50
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Tråkigt för dig Helén om du blev antastad och kände dig kränkt.
Eva
Jag överlevde, funderade mest på hur den nakensolande tänkte
// Helén

OBS! Jag menar alltså just den mannen, inte nakensolare över lag, det bryr jag mig inte det minsta om, strandvandrarna behöver jag ju inte titta på om jag inte vill
Svara med citat
  #155  
Gammal 2010-07-20, 08:46
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 686
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Citat:
Ursprungligen postat av Gita Visa inlägg
På Karpathos, på vägen till vår vik i Amoopi såg vi en man som låg och särade på benen riktigt ordentligt - men han hade tänkt på sina medmänniskor och trätt en strumpa på sin bäste vän!

Strumpan var svart. Yngste sonen tyckte detta var helfestligt! Ja, det var nog komiskt, när man tänker efter...
Kanske var det bara en avancerad mankini
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT