Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-01-30, 08:09
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Jaha, då var man här igen!!!!

Har varit borta länge som skribent men läst lite trådar då och då. Det var inte meningen att vi skulle åka till Grekland, Kanarieöarna eller nått annat sol-mål i år. Vi har bokat 10 dagar i Paris i slutet av juli så det skulle bli vår utlandssemester i år. Meeeennn, så började det suga sol-och bad tarmen. Å vips så var en vecka för maken och mig bokade till Rhodos!

Hotell Acandia fick det bli denna gången. Valde mellan det och ett hotell på Givas Street men i det området bodde vi förra gången och det är stranden som hägrar och då "vann" Acandia. Tror ni man får mängdrabatt om man hyr två solstolar i en hel vecka utav samma uthyrare?? Kommer väl att ligga där som två välstekta fläskkotletter mot slutet av veckan.

Nåja, det ska bli roligt att komma tillbaka och få hälsa på de vänner vi skaffade oss sist vi var där. Å så längtar jag efter stifado så jag kan spricka!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-01-31, 15:40
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Jaha, då var man här igen!!!!


Jag har legat hos samma stoluthyrare varje år men aldrig fått någon rabatt utan man får betala samma pris varje dag för stol o parasol.
På Mallorca ifjor kunde man betala för en vecka i taget men då hade man samma stolar men ingen rabatt där hellre o där kunde de höja priserna helt plötsligt för det var många som ville ligga där o sola..

Vi ligger alltid hos Stavros en liten bit ifrån vårt hotell på den blåsiga sidan för han håller koll på ens saker om man går upp till hotellet o är jätte trevlig o snäll..

Önskar er trevliga resor..
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-01-31, 15:53
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Jaha, då var man här igen!!!!

Åhhå solstolsvakt.......tål att fundera på. Åt vilket håll ska jag gå på Elli för att hitta honom? Det ligger ju två (minst) restauranger om man kliver på stranden i från Mandrake-hållet, var finns han då?

Vi ska ju försöka gynna trevliga stoluthyrare! Fram för fler!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-02-01, 13:38
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Acandia-nä....

...för nu har jag krånglat och krånglat och ändrat och ändrat. Tur att Apollo har tålamod med mig

Trots att jag fått så fina svar på mina inlägg om Acandia så har jag nu backat. Mannen och jag kunde inte enas om pool eller inte när det nu kom till kritan för handpenning.

Så vad blev det i stället då? Tja, det blev St James i Pefkos!
Jag har aldrig varit söder om Lindos men varit nyfiken på hur där är. Nu ska det blir av i alla fall! Mannen får sin pool och jag min strand och så kan vi ropa till varandra! Har bara hört gott om St James så jag tror inte jag blir besviken på hotellet. Sen tänkte vi ta bussen in till Rhodos stad någon eftermiddag och åka tillbaka på kvällen. Nån som vet om det går?

Nu börjar jag ställa mig frågor igen Hur varmt är det egentligen den 20 maj?

Jaja jag förstår om ni börjar tröttna på mina dumma trådar!

Senast redigerad av Mysan den 2007-02-01 klockan 13:42.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-02-01, 16:45
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Acandia-nä....

Citat:
Ursprungligen postat av Mysan Visa inlägg
Nu börjar jag ställa mig frågor igen Hur varmt är det egentligen den 20 maj?

Jaja jag förstår om ni börjar tröttna på mina dumma trådar!
I mitten på maj 2005 bodde vi ett par nätter i Afandou på östkusten. Vattnet var helt OK varmt (för oss norrbottningar i alla fall ), och i luften var det uppemot 30 grader i skuggan, så ni lär inte frysa

Däremot har jag ingen aning om busstrafiken mellan Rhodos stad och orterna på östkusten, men det gör säkert andra!

Ivi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-02-01, 18:01
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 992
Standard Sv: Jaha, då var man här igen!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Mysan Visa inlägg
Hujedamig, om inte katten blev så förtvivlad varje gång resväskorna kommer fram, så skulle de få stå framme hela tiden!
Tror du inte katten vänjer sig om väskorna är framme alltid ?
Jag tror minsann katten har blivit stor sedan förra avataren.

Abi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-02-01, 21:12
LN LN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Asarum
Inlägg: 310
Standard Sv: Jaha, då var man här igen!!!!

Buss från Pefkos till Rhodos var katastrof. Ändå var vi där sent på säsongen, början oktober. Många skulle bara till Lindos, och dom bussarna som kom var redan fullknökade med folk som stigit på i Lardos. Vi fick stå i gången hela vägen in till stan. Detta var jättejobbigt så det första vi gjorde när vi gick av bussen var att lösa returbiljett med sittplats. Tur var väl det för i Afandou fick chauffören göra en häftig inbromsning och hade någon stått i gången så hade det slutat illa (han bromsade för några hönor som gick mitt i vägen). Nu var vi inte fler ombord utan alla satt så det gick bra. Nej det gör vi aldrig om. /Lena
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-02-02, 08:39
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Jaha, då var man här igen!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Abi Visa inlägg
Tror du inte katten vänjer sig om väskorna är framme alltid ?
Jag tror minsann katten har blivit stor sedan förra avataren.

Abi
Haha, jo kanske han vänjer sig. Eller så kryper han ner i dem så man får ta dem till OCAB sen för sanering av hår!

Min gamla avatar och den nya är inte samma katt, det är därför han har blivit stor. Den gamla var en kompis's katt. Den nya har jag övertagit av en annan kompis. Den nya katten heter Julle och är sex år. Behöver jag tillägga att han är världens mest förändrade katt och urgosig (jag som längtat efter katt hela mitt liv men varit allergisk och fått allergiska barn dessutom.....)
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-02-02, 08:41
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Jaha, då var man här igen!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av LN Visa inlägg
Buss från Pefkos till Rhodos var katastrof. Ändå var vi där sent på säsongen, början oktober. Många skulle bara till Lindos, och dom bussarna som kom var redan fullknökade med folk som stigit på i Lardos. /Lena
Ojdå, låter inget vidare alls . Vi får väl prova och se hur det går. Vill bara till "stan" en gång för att hälsa på bekanta och vi tänker åka in på eftermiddagen om det går och ta sista bussen hem igen, eller taxi (fast det blir väl fasligt dyrt). En annan variant är ju att vi tar och hyr ett par vespor eller bil och kör själva. För det finns väl någon sorts uthyrning i krokarna?
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-02-02, 09:50
LN LN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Asarum
Inlägg: 310
Standard Sv: Jaha, då var man här igen!!!!

En annan variant är ju att vi tar och hyr ett par vespor eller bil och kör själva. För det finns väl någon sorts uthyrning i krokarna

Ja det finns biluthyrning längs huvudgatan i Pefkos, vet inga priser eftersom vi aldrig hyrde bil själva. /Lena
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT