Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2006-07-07, 07:47
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: 2 veckor på Naxos-enbart?

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen
Så bra att man inte glömmer modersmålet under semstern Jag har hellre en hög andra svenskar runt mig än "buffliga" tyskar (ursäkta mig alla ni som har anknytning till Tysland)

// Helén
Tråkigt att det då och då förekommer nedlåtande kommentarer om människor från andra länder på forumet ibland tyskar ibland några andra. Buffliga eller otrevliga människor finns väl överallt och har inget att göra med varifrån man kommer. Jag har träffat många trevliga tyskar på mina resor så jag förstår verkligen inte din kommentar.

Eva
Svara med citat
  #22  
Gammal 2006-07-07, 12:44
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: 2 veckor på Naxos-enbart?

Hej hellen
Hellre svenskar runt dig än "buffliga tyskar"... Jag håller inte med? Jag tycker i så fall massvis av engelsmän och en hel del danskar. Kanske är det så att tsykarna upplevs som buffliga i och med deras röstvolym kmbinerat med språket...
Svara med citat
  #23  
Gammal 2006-07-18, 21:11
Orust-Tobbe Orust-Tobbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Nösund
Inlägg: 39
Standard Sv: 2 veckor på Naxos-enbart?

Citat:
Ursprungligen postat av snorklar´n
Vi har bara varit i väg 1 veckors resor förut. Är Naxos tillräckligt stor och intressant för att tillbringa 2 veckor på, eller kommer vi att vilja se mer av småcykladerna tro? Vi kan vara lite rastlösa ibland, men det vore nog nyttigt att få lära känna ett ställe ordentligt. Barnen kanske lär känna grekiska barn/ungdomar. Är Naxos så varierande, som man kan önska sig, ni som varit i Cykladerna förr. Jag är rädd att Amorgos kommer kanske bli överhopat med Svenska turister efter alla fina skildringar i flera reportage. Senast i Vagabond. Båtresan känns lite avskräckande tidsmässigt och vi brukar bli sjösjuka vid andra båtturer. Tacksam för tips och tankar.
Skulle själv lätt kunna spendera två veckor på Naxos. Gjorde mitt första besök där i år som först när vi var ute på vår andra ö-luff och fick verkligen mersmak . Visst är det fullt med Skandinaver överallt men vad gör det när ön är så fantastisk!! Åkte runt med bil en dag, skrotande omkring i Hora ett par dagar och avslutade med kvalificerat slappeliv på Agia Anna tre dagar innan vi tog nattfärjan till Piraeus och flyget hem (innan det började blåsa ). Träffade bl.a. en supertrevlig familj från Aten som också var ute och semestrade. De valde ut en ny ö varje år och spenderade hela sin semester där. De föredrog dock Paros framför Naxos då dom tyckte att hotellägare och andra på Naxos inte utvecklat sina verksamheter tillräckligt mycket med pooler, barer och annat bekvämt som dom gärna ville ha. Lite mer semesterlyx än vad jag personligen vill ha och alltså tyckte tvärtom...
Skulle vilja åka till Naxos igen antingen tidigt eller sent på säsongen för att kunna vandra i bergen vilket hettan i år omöjliggjorde. Sen ska jag ta med mig enbart sambon och lämna ungarna hemma en sån resa....
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT