Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-06-27, 10:47
Bij Bij är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 10
Standard Boende på Koufonissi

Hej, vi är en familj med 3 små barn (8, 6, 2) som kommer till Koufonissi 31/7. Har kollat boende lite på nätet, flera verkar vara bokade. Har fått pris från http://www.to-kima.gr/ 90 euro per natt ex frukost för ett hus?! Någon som har erfarenhet från stället? Hemsidan säger inte så mycket och visar bilder från rum och inget "hus"!

Hur är det annars den perioden med boende? Kan vi chansa och komma dit och hitta boende på plats för 5 personer? Prismässigt då, verkar 90 euro normalt?

Tack
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-06-27, 16:11
våga våga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 322
Standard Sv: Boende på Koufonissi

Citat:
Ursprungligen postat av Bij Visa inlägg
Hej, vi är en familj med 3 små barn (8, 6, 2) som kommer till Koufonissi 31/7. Har kollat boende lite på nätet, flera verkar vara bokade. Har fått pris från http://www.to-kima.gr/ 90 euro per natt ex frukost för ett hus?! Någon som har erfarenhet från stället? Hemsidan säger inte så mycket och visar bilder från rum och inget "hus"!

Hur är det annars den perioden med boende? Kan vi chansa och komma dit och hitta boende på plats för 5 personer? Prismässigt då, verkar 90 euro normalt?

Tack
Hej!
31/7 är under den absoluta högsäsongen på öarna, då hela södra Europa börjar sina semestrar. Många har bokat sitt boende långt i förväg och priserna ligger på den absoluta toppen. Prova gärna att ringa Finikas, 0030 22850 71368 och kolla om de harnågot ledigt familjerum så får ni ett pris att jämföra med. Finikas är ett bra boende med tre yngre barn, precis vid stranden och med en taverna i strandkanten.
Våga
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-06-27, 19:18
Bij Bij är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 10
Standard Sv: Boende på Koufonissi

Tack för tipset. Finikas hade fullbokat, annars ville de ha 95 euro per natt!

Tar gärna emot andra tips? Eller om nån har erfarenhet av stället jag nämnde tidigare!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-06-28, 11:30
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Boende på Koufonissi

Citat:
Ursprungligen postat av Bij Visa inlägg
Tar gärna emot andra tips? Eller om nån har erfarenhet av stället jag nämnde tidigare!
Jag har inte bott där men har flera gånger bott på stället bredvid. Jag förstår inte vad de menar med ett "hus", men det kan ju vara problem med språket. Utsikten är det i alla fall inget fel på.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-06-28, 20:57
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Birkerød
Inlägg: 1 425
Standard Sv: Boende på Koufonissi

Jeg har boet på "To Kyma", men det var i et vanligt rum. Der var tre rum med, ja en udsigt til havet, som ingen kan klage på. Men balkonerne er meget små, og hvor man kun med besvær kan sidde 2 personer. Det virker dyrt, hvis det skulle koste EUR 90/nat.

Desuden er der på "To Kyma" 2 eller 3 rum uden udsigt og uden balkon.

Hvad der menes med "hus" ved jeg heller ikke. Hvorfor ikke prøve at ringe og spørge, så du ikke får bestilt logi, som ikke passer til jeres ønsker.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-06-29, 13:59
friss friss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 155
Standard Sv: Boende på Koufonissi

Hej!!
Bodde där för ca en vecka sedan. Då bodde vi gatan bakom boendet vid stranden. Där hade vi ett rum för 25 per natt med en del havsutsikt och viktigt för mig skydd från vinden. Rummet under är kanske det de kallar "hus". Det har riktigt stor uteplats med lite havsutsikt. Vi bodde perfekt där, ingen vind och utsikt både på havet och folk som gick förbi, lite kul att titta på ..
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-06-29, 14:03
friss friss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 155
Standard Sv: Boende på Koufonissi

Hej igen!!
Kan också säga att det är betydligt fler turister i Grekland i år än förra året, stor skillnad. Har aldrig åkt i högsäsong så vet ej vad som e normalt att ge då, men med tanke på turistströmmen i år så kan det vara värt att förboka..
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-06-29, 18:11
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Boende på Koufonissi

Vi har bott några gånger hos Maria och Michalis som har To Kima, men det är ett antal år sedan (slutet på 90-talet)! Vi bodde alltid med den flotta utsikten mot byn, havet, stranden, hamnen - helt oslagbar utsikt!
Standarden (då i alla fall) var enkel, men vi ställde inte så stora krav. Läget var suveränt. Vi såg att de byggde fler rum bakom huset, där Friss har bott, det är nyare och har troligen högre standard (då i alla fall).

"Huset" som du talar om, Bij, kan möjligen vara ett av familjens egna hus, uppe i byn. Jag är inte säker, det är bara en gissning, tycker mig minnas att när de byggde hus till dottern med familj uppe i byn, så hörde jag något om att det eventuellt skulle hyras ut om sommaren. Eller också har det ett annat hus någonstans, som de hyr ut - alltså inte helt samma läge som To Kima.

Ring och hör var det ligger! Maria pratade inte många ord engelska när vi var där, men dottern, Katerina, gör - fråga efter henne!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-06-30, 13:55
Bij Bij är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 10
Standard Sv: Boende på Koufonissi

Tack snälla för alla svar och tips!
Jag ringde ner och pratade med en kille som svarade. "Big house" verkar i detta fall vara ett stort rum med många sängar
Rummet verkar inte ha AC, vilket gör att jag har blivit riktigt tveksam till detta alternativ i början av augusti?! Läget verkar vara bra med en härlig utsikt som många beskriver. Dock undrar jag hur långt det kan vara till de fina stränderna?

Annars verkar det vara mycket fullbokat, i alla fall när det gäller större rum.

Ev finns det rum på Paradise Resort Hotel, nån som har bott där?
Svara med citat
  #10  
Gammal 2013-06-30, 14:41
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Boende på Koufonissi

Sa killen inget om var "big house" ligger? Kanske han menar just det nyare huset bakom To Kima, där Friss har bott. Inget dåligt läge i så fall!

Vet inget om Paradise Resort Hotel, tyvärr.
Men minns att flera här på forumet har varit glada för att bo på Poseidon, som också har bra läge med den flotta utsikten mot hamnen, stranden och byn. Kika eventuellt lite på gamla inlägg här i forumet under Småkykladerna - och kolla sen om Poseidon har rum till 5, kan vara osäkert.
Jag vet att pensionatet/hotellet som ligger mellan To Kima (och Sofias) och Villa Ostria, i backen upp mitt emot Annas rum, HAR större rum till familjer med fler barn. Jag minns bara inte vad stället heter, eftersom jag inte har bott där själv. Nån som minns namnet? A........... (???). Är det Alexandros, jag är osäker!

Bystranden ligger precis bredvid dessa ställen, få meter. De andra stränderna ligger på behagligt promenadavstånd längs kusten, 10-15 min. eller så.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2013-07-01, 12:17
våga våga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 322
Standard Sv: Boende på Koufonissi

Citat:
Ursprungligen postat av Bij Visa inlägg

Ev finns det rum på Paradise Resort Hotel, nån som har bott där?
Hej!
Jag har inte bott på Paradise Resort hotel, men känner till det rätt så väl. Läget är bra, i utkanten av byn på vägen mot de andra stränderna. Byn är ju inte så stor så det betyder att det är nära till allt i byn också. Hotellet är 6-7 år gammalt och antagligen rätt fräscht fortfarande, troligen med AC i alla rum vilket kan behövas i augusti då det kan bli ordentligt varmt. Hotellet har en ung och väldigt trevlig ägare med rötter på ön. Det finns en liten pool och ett loungeområde (ute och inne) bredvid poolen. Rummen bör alla ha havsutsikt och balkongerna/terrasserna ser normalstora ut.
Lycka till!
Våga
Svara med citat
  #12  
Gammal 2013-07-01, 21:42
Bij Bij är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 10
Standard Sv: Boende på Koufonissi

Återigen tack för alla tips och svar!

Det slutade med att jag har bokat 7 nätter på Koufonisia Hotel & Resort. Jag har läst både ris och ros om stället, men tror och hoppas det blir bra.

Det blir soligt i alla fall
Svara med citat
  #13  
Gammal 2013-07-01, 22:42
Kattenkorven Kattenkorven är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 12
Standard Sv: Boende på Koufonissi

Hej!
Såg att du hittat boende men tänkte ändå passa på att skriva en rad, har just kommit hem från en ö luff. Vi blev kvar i 6 nätter på kouffonissi, som vi fullkomligt älskade!
Bodde på paradis resort hotel samtliga nätter och var riktigt nöjda. När vi kom var det fullt men de hade ett par rum i källaren, exakt" samma" rum som de övriga fast med ett mindre källarfönster istället. Självklart med ac. Dessa fick vi bo i för 35 € natten, och vi tyckte de var så bra å vi flyttade aldrig upp till något annat ( dyrare) rum.
Hotellet var suveränt, rent och snyggt samt väldigt hjälpsam och tillmötesgående personal. Kan varmt rekommendera att bo där. Vi kommer återvända.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT