Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-07-10, 23:15
andersopia andersopia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 4
Standard Agia anna i mitten på augusti

Vi åker till Naxos den 16 augusti och jag har försökt hitta någon tråd om hur det är på naxos då men utan resutat. Dels undrar jag lite över temperaturer och väder men också om det är helt överfullt med folk. Har ju läst mig till nu att grekerna har semester då... Några särskilda tips när man semestrar sent på säsongen?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-07-11, 08:56
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 655
Standard Sv: Agia anna i mitten på augusti

Runt den 15:e augusti kan du räkna med att det är smockfullt på de flesta ställen. Det finns dock rum att få tag i. De är rätt dyra och ligger inte precis med havsutsikt.

Grekerna som anländer Naxos den helgen, verkar alla ha varsin bil med sig. På stränderna lär du få kryssa mellan bollspelarna.

Fördelen är att varenda restaurang och affär är öppen.

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-07-11, 09:52
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Agia anna i mitten på augusti

En gång har jag varit på Naxos i augusti tror att vi anlände dit runt den 18.e. Vi fick ett fint boende på Oniro utan problem men det här är några år sedan så jag tror att ön ökat i popularitet sedan dess speciellt hos skandinavierna. Gillar ni mycket folkliv, fulla restauranger och liv och röresle blir det säkert bra. Vi tog bussen till ett par lugna byar och tillbringade ett antal trevliga timmar där. Varmt är det naturligtvis i augusti men om det inte blir värmebölja är det säkert ok. Vi upplevde också att det var mycket mygg något vi inte märkt vid tidigare vistelser i maj och juni.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-07-24, 00:19
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 590
Standard Sv: Agia anna i mitten på augusti

Hej!
Just hemkommen från Prokopios och Agia Anna måste jag säga att det är överfullt med folk där!! Vi har varit där flera gånger tidigare, men då i maj och juni. Då var det en underbar plats. Men nu var det riktigt stökigt och knökat på stränderna!! Dessutom var det oerhört mycket trafik på vägen från Chora till Anna.Jag har tidigare rekommenderat dessa ställen för småbarnsföräldrar, men det gör jag inte längre om man åker i högsäsong.
/Ofelia
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-07-25, 14:01
lelo lelo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 49
Standard Sv: Agia anna i mitten på augusti

..så man kan inte räkna med att då det någorlunda lungt om man åker innan den 15:aug? (som väl är det datumet då grekernas semester börjar eller liknande?)
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-07-25, 14:23
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Agia anna i mitten på augusti

Den 15 augusti är Maria Himmelsfärdsdag som firas stort i Grekland. Augusti är den stora semestermånaden men redan i slutet av juli börjar en del greker att ta semester. I slutet av augusti samt några dagar in i september börjar turistströmmen att avta rätt ordentligt. Enligt min mening är september den bästa semestermånaden för den som vill ha sol och varmt hav men inte allt för mycket folk samt acceptabla boendepriser.

Eva
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-08-13, 10:35
twiggy twiggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 95
Standard Sv: Agia anna i mitten på augusti

Vi kom hem från Naxos den 9/8 vi bodde ute vid Maragas/Plaka och upplevde inte alls att det var knökat med folk där ute. Och gick man längre ut mot Plaka fanns det gott om tomma platser. Glöm inte att hyra bil och åk ut bland byarna i bergen. Trevlig resa
Twiggy
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT