Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-03-23, 18:58
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Malekurs i Hellas

Har nylig blitt kjent med en hyggelig og dyktig dansk maler som bor delvis i Nafplio, Birthe Kjærsgaard. Hun arrangerer malekurs (for amatører) i Hellas hvert år:
På Kalymnos to uker i slutten av mai og
i Nafplio/Tolo to uker midt i september, samt ukeskurser i høst- og vinterferien.
I Nafplio kan man også delta på "maledager", hvor man selv kan bestemme antallet dager (oktober - november og januar - april).

Får vel stryk hvis jeg legger ut link her, men send meg en pm om du er interessert. Høres ut som en fin ferie for maleglade, synes jeg!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-03-23, 22:24
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Malekurs i Hellas

Vad kul att det dyker upp fler målarkurser på grekiska öar.

Jag gick själv en akvarellkurs på Folegandros 1997, en underbar ö för en målarkurs. De som har kurserna är Anne och Fotis Papadopoulos och de håller till på Ampelos Resort. Förutom målarkurser har de bl.a dykning, foto och olivskörd. Googla på Cycladic school för att hitta deras hemsida.

Jag funderar på att gå en kurs igen något år nu när jag blir pensionär, för det är en otrolig upplevelse att sitta i de små söta gränderna och måla och på kvällen träffa resten av kursdeltagarna tillsammans med Anne och Fotis över en grekisk måltid på nån av tavernorna på det pittoreska torget eller höra dem berätta historier om livet på Folegandros. Guidning ingår i kursavgiften då man får lite mer historia om ön.

Yanna
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT