Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-12-07, 12:54
Jippii Jippii är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 21
Standard Depression

Nån annan som har varit deprimerade? hur blir man frisk har varit d i ca 2 år nu.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-12-07, 14:03
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Depression

Jeg har ikke hatt slike problemer, men det virker forferdelig å være deprimert så lenge. Har du forsøkt psykolog? Etter så lang tid er det vel ikke så lett å komme seg ovenpå igjen med egen hjelp?
Ønsker deg alt godt!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-12-07, 16:56
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Depression

Jag hade en ordentlig depression 2000-2003.....Var sjukskriven länge och fick jättebra hjälp med terapeut som jag fick genom kommunhälsan i min hemstad..sakta , sakta kom jag tillbaks via arbetsprövning, och mycket tack vare fantastiskt stöd från arbetsgivare , barn , vänner och att jag kunde skriva av mig i kortprosa och poesi.. ....ENSAM klarar man det icke!

Du får gärna skriva i min inbox!

Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-12-07, 17:05
Sofie.Ks avatar
Sofie.K Sofie.K är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 33
Standard Sv: Depression

Jag är undersköterska med inriktning psykiatri, undrar du något särskilt så kanske jag kan vara till hjälp? Är dock ingen expert utan kan lite om mycket. Under en längre depressioner brukar samtalsterapi fungera och är man riktigt "under isen" hjälper även antidepressiva medel till, för att ta udden av det värsta sas. Mycket är dessvärre upp till en själv och det är alltid jobbigt att ta sig genom vad det nu kan tänkas vara som tynger en själ, men med god hjälp kan det lyckas i dom allra föersta fallen (rent krasst). Börja med att ta kontakt med din närmaste vårdcentral för vidare info. Lycka till

Senast redigerad av Sofie.K den 2006-12-07 klockan 17:14.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-12-07, 22:32
Jippii Jippii är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 21
Standard Sv: Depression

d som tynger mig e hur tråkigt detta livet är e bara 19 år men har inget o se fram emot precis. bara jobba varje dag. va e d för liv..
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-12-07, 22:43
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Depression

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
.....Var sjukskriven länge och fick jättebra hjälp med terapeut som jag fick genom kommunhälsan i min hemstad..sakta , sakta kom jag tillbaks via arbetsprövning, och mycket tack vare fantastiskt stöd från arbetsgivare , barn , vänner och att jag kunde skriva av mig i kortprosa och poesi.. ....ENSAM klarar man det icke
Lissi
Lissi, du må være trygg og 'stor ' som kan dele denne typen erfaringer. Og omtanke for andre, det har du sikkert masse av. Klem.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-12-08, 08:56
Sofie.Ks avatar
Sofie.K Sofie.K är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 33
Standard Sv: Depression

Citat:
Ursprungligen postat av Jippii Visa inlägg
d som tynger mig e hur tråkigt detta livet är e bara 19 år men har inget o se fram emot precis. bara jobba varje dag. va e d för liv..
Alla måste vi jobba för att ha råd att överleva (tråkigt men sant), nåväl inte alla men på det stora hela. Tror det är viktigt att hitta ett intresse som förgyller vardagen, en hobby. Är man inte nöjd med situationen som råder är det bara du själv som kan påverka den
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-12-08, 09:13
dimitriss avatar
dimitris dimitris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Grekland, Athens
Inlägg: 419
Standard Sv: Depression

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
2003.....Var ....ENSAM klarar man det icke!

Lissi
Jag håller med Lissi.

Hoppas allt går bra.

dimitris
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-12-08, 11:45
Masourakis avatar
Masouraki Masouraki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Inlägg: 380
Standard Sv: Depression

Du måste börja prata om hur du känner och bara prata av dig.Inte alltid det hjälper men det är en start.Att åka på semester ska hjälpa har jag hört.Åk nånstans där det är soligt och varmt med vänner som du känner dig trygg med.Många i din ålder är deprimerade i Sverige.Jag var det när jag var 24-25.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT