Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-05-21, 00:00
Systrarpåvift Systrarpåvift är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 2
Standard Söker lite tips till vår luff!

Vi ska öluffa 6juni-28juni start Athen och avslutar på Rhodos.

-Är det värt att stanna i aten ett dygn och kolla, eller är det för mkt helt enkelt?
-Finns det någon guldklimp någon skulle vilja rek. då de e så många öar och mkt info, kan vi inte få någon hum om vad som egentligen e den där paradisön. Vi kommer alltså hålla oss i kykladerna till sista dagarna.
- kan man hyra cyklar på öarna?
- Har någon tips på boende som man ska lyssna till vid avhopp från båt är det välkommet
- Hur är läget ute på öarna nu i krisen? dyrare eller som vanligt??
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-05-21, 00:23
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Söker lite tips till vår luff!

Är ni inte beroende av att stanna i Aten, avstå!
Ska ni avsluta på Rhodos så är Anafi paradisön, går båtar mån och tor till Rhodos med ANEK. Visserligen tar det en väldans tid men man kan ju sola på däck, lr hur? Kolla dock upp förbindelsen till Anafi först för det är verkligen vägs ände. Men tystnad, god mat, fina stränder och orördhet är nyckelorden. (ska själv dit ca 24-29 juni).
Cyklar finns på de större öarna typ Naxos. vanligare med moppe.
Jag räknar med att det kommer att bli billigare. frågan är när det får genomslagskraft, kanske inte ännu! Å andra sidan är det en betydligt billigare €uro än sommaren 2009.
När ni kliver av båten så är det mkt att tänka på när ni ska hyra rum. Rutin och erfarenhet är det enda som räknas men här följer ngr grundpelare;
ni kan alltid tacka nej trots att ni följt med minibussen för en koll, pruta ALLTID!, bästa prutargumentet är vistelsetiden, så spara den som ett ess i rockärmen. (Typ; yes, but if I stay 5 nights what's the price? I'll give you 29€ ok?, ja ni fattar?) Är ni missnöjda, BYT!, så bind inte upp er på tid om ni är osäkra för hedersord gäller.
TIPS; läs öluffarskolan! Det lönar sig! Läs runt på detta ypperligga forum...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-05-22, 00:49
Maria/Mickes avatar
Maria/Micke Maria/Micke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 131
Standard Sv: Söker lite tips till vår luff!

Vilka öar har ni tänkt? Party? Lung o ro ?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-05-25, 06:39
Systrarpåvift Systrarpåvift är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 2
Standard Sv: Söker lite tips till vår luff!

Vi söker nog lite både av varje. Men tycker det hade varit guld att se paradisöar inte många är på. Man har ju chartat förut, så nu skulle en typisk grekisk ö vara pricken över i:et=)

Två tjejer kan ju lätt tros bli mer lurade än andra, därför kan tips vara bra!
Och att folk tydligen inte förväntar oss att åka till ngt lugnt ställe.

Räcker 12 000 var för tre veckor ? jag har räknat med en dagsbudget på ca 600sek / dygn med allt inkl?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-05-25, 08:18
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Söker lite tips till vår luff!

Folegandros, Sifnos och Amorgos är fina och lugna öar och mina favoriter men visst finns det turister där. Folgandros Chora är en av övärldens vackraste och det finns flera fina torg och många bra tavernor med den bästa tänkbara grekiska husmankosten.

Jag tror inte att risken att bli lurade är större för att ni är två tjejer speciellt inte på mindre öar där befolkningen känner varandra och är beroende av turisterna. Om ni åker till Santorini får ni se upp lite mer för där finns en del skojare.

Om pengarna räcker är svårt att säga jag brukar nog göra av med lite mer men då har jag rest ensam. Utgår från att ni delar rum så då får ni ner den kostnaden.

Eva
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-05-25, 10:40
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Söker lite tips till vår luff!

Citat:
Ursprungligen postat av Systrarpåvift Visa inlägg
- kan man hyra cyklar på öarna?
Den enda ön jag skulle kunna tänka mig att cykla på är Antiparos.
På Folegandros såg jag en hel del självplågare som cyklade, det är backigt, likaså Amorgos, men är man mycket vältränad så funkar det.
// Helén
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT