Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2019-07-26, 09:34
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Det var inte första gången

Berättade ju tidigare om vår annorlunda start på semester.Det var inte första gången vi ryckte in på det stället vi brukar bo. För 9 år sedan:
Efter en skön dag på stranden sitter vi,min man,dotter och jag på altanen och slappar..klockan är ca 18. Plötsligt kommer hon i receptionen springandes gråtandes och ropar "Take care of this,I will call you"..Hon är brorsdotter till ägaren,båda åker iväg.
Där satt vi Hon ringde sen och berättade att hennes systerson var allvarligt skadad i en motorcykelolycka.En familj skulle checka ut,en dam skulle checka in,belysning skulle tändas,eventuellt sälja nåt ur den lilla baren.
Utcheckning av familjen gick bra,de hade redan betalat,så det var bara att ta emot nyckel och säga byebye.Försäljning i baren gick också bra(fortfarande iklädd bikini).
Vi hade stämt träff med en väninna på taverna kl.21,skickade ett meddelande om att vi hade ett hotell "på halsen " (hon hade svårt att tro oss).Belysningen tändes,,min man var osäker,,,många knappar,men det gick bra. Och nu kom den grekiska damen också..Min man kliver fram med bestämda steg(och en dåres envishet),"Kalispera,here is the key to your room...Hon skakar på huvudet,,min man ger sig inte .Det visade sig att det var fel dam,den här bodde redan på hotellet.Klockan blev mycket ,vi blev hungriga.Vi skrev en lapp på disken i receptionen med vårt telefonnummer,och vandrade ut i kvällen.
Systersonen blev allvarligt skadad,men är nu helt återställd.Den grekiska damen kom inte förrän dagen efter.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2019-07-27, 07:58
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 650
Standard Sv: Det var inte första gången

Svara med citat
  #3  
Gammal 2019-07-27, 16:16
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Det var inte första gången

Citat:
Ursprungligen postat av Athanasia Visa inlägg
Den grekiska damen kom inte förrän dagen efter.
Underbar story!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT