Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2015-02-22, 14:18
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av elisabethk Visa inlägg
Hej!
AC ingår inte varken på Annas elle Marinas när man bokat charter. Har betalt 5 eller 6 euro per dygn, vilket jag tycker är rimligt att de tar. Vi har bott på båda ställena.
ElisabethK
Kan inte minnas att det var avgift på AC när jag bodde på Marinas 2012....men minns att jag använde golvfläkten.
Svara med citat
  #42  
Gammal 2015-02-22, 14:29
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Det kan bero på att du inte åkte charter Sunny, eller gjorde du det? Åker man charter så är det tillägg. Underbar utsikt från både Annas och Marinas, har bott 1 gång på Annas och då längst upp, små,balkonger men de räcker absolut till för våra behov. Sen har vi bott 3 ggr på Marinas och ska bo där 2 ggr i år, trivs jättebra där. Hotellen ligger ju nära varandra så utsikten blir i stort sett detsamma. Inredningen tycker jag också är i stort lika. Trevliga ägare, ja, trevligt är det ju på Tilos.
ElisabethK
Svara med citat
  #43  
Gammal 2015-02-22, 15:03
Maddit Maddit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 59
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Thjohooo Yippe!!
Nu har jag bokat!!!! Efter att läst massa inlägg och kommunicerat med flertal nu så är det nu klart!!
Ser verkligen fram emot detta! Annas studios blev det!!
Vi längtar så!!
Thjohoo
Tack alla Kalimeravänner för ert tålamod och att ni delat med er av era tankar och upplevelser av Tilos!
kram på er
Svara med citat
  #44  
Gammal 2015-02-22, 15:15
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Åh så roligt! Ni kommer att gilla Tilos, det är jag säker på.
Du kan alltid kontakta Annas med mail om Du vill be om ett särskilt rum, men det är ju inte säkert att Mike kan fixa det. Rummet kan ju vara bokat redan. Men alla rum utom de i gatuplan har magnifik utsikt! Det bästa av allt är den konditionskrävande promenaden flera gånger per dag upp och ner...

Lissi
Svara med citat
  #45  
Gammal 2015-02-22, 15:29
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Lissi, vilka hotell har du bott på den senaste tiden som har en avgift på AC?
Vart lite förvånad bara, då jag själv
själv inte råkat ut för det!..
Svara med citat
  #46  
Gammal 2015-02-22, 16:30
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Claes hävdar bestämt att varken Annas eller Michalis på Tilos hade fri AC. HAn har bättre minne än jag. Vi använde golvfläktar som var gratis....
När vi letat hotell på charter och även booking så har vi sett " AC mot avgift" mer än en gång, men vi har inte bott där, men det har berott på läget inte på AC eller inte.. De gånger vi bott på hotell där ingen dosa funnits till AC har vi,(kanske felaktigt ) antagit att AC kostat.
Vi åker ju inte när det är så varmt så AC behövs. Jag har full förståelse för de boenden som tar avgift. Det är billigt nog i Grekland ändå. Däremot har det alltid funnits värme utan kostnad då vi åkt på vintern.

Lissi
Svara med citat
  #47  
Gammal 2015-02-22, 16:42
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vi åker ju inte när det är så varmt så AC behövs. Jag har full förståelse för de boenden som tar avgift. Det är billigt nog i Grekland ändå. Däremot har det alltid funnits värme utan kostnad då vi åkt på vintern.

Lissi
Jag brukar ju också resa när AC inte behövs, men på Amorgos i maj och i september fick jag använda den, inte pga det var varmt utan tvärtom kyligt inne, de tog inte extra betalt för det!

Men jag skulle absolut INTE reagera negativt om jag hade behövt betala, tvärtom då de hotell /pensionat jag bott på har haft blygsamt låga priser!..
Svara med citat
  #48  
Gammal 2015-02-22, 18:43
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Nu har jag fått svar från Mike på Annas angående AC och kostnad. Om jag förstod hans engelska rätt så är det så här:
Åker man charter med Ving ( som han har kontrakt med) så ingår inte AC och det är Ving som kräver att det separeras från paketpriset.

Bokar man via booking.com så ingår AC i det pris som uppges där.

Lissi
Svara med citat
  #49  
Gammal 2015-02-22, 23:15
Maddit Maddit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 59
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Tack Lissi för din information!
Ser verkligen fram emot Tilos! Åhh så härligt.
Svara med citat
  #50  
Gammal 2015-02-24, 13:25
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Tror inte risken är större att man hamnar i bakre huset om man åker charter, det är ju fler en jag som hamnat i främre huset som åkt charter!
Jag åkte charter till Tilos 2011 och bodde i bakre huset och trivdes utomordentligt bra med allt, vilken fantastisk utsikt att vakna till varje morgon

Mina danska grannar valde att ha AC, minns inte hur mycket de fick betala, men då var det inte gratis. Jag klarade mig med golvfläkten.

Tilos finns med på min "åka-tillbaka-till-lista"

Helena S
Svara med citat
  #51  
Gammal 2015-02-24, 14:33
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av Helena S Visa inlägg
Jag åkte charter till Tilos 2011 och bodde i bakre huset och trivdes utomordentligt bra med allt, vilken fantastisk utsikt att vakna till varje morgon



Helena S
Exakt jag tror att det kan vara precis lika bra i det bakre huset, högt läge och fin utsikt där med.
Svara med citat
  #52  
Gammal 2015-02-24, 16:29
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Nu har jag fått svar från Mike på Annas angående AC och kostnad. Om jag förstod hans engelska rätt så är det så här:
Åker man charter med Ving ( som han har kontrakt med) så ingår inte AC och det är Ving som kräver att det separeras från paketpriset.

Bokar man via booking.com så ingår AC i det pris som uppges där.

Lissi
Bra att du redde ut det där med Mike. Jag har bara sett det där med extra för AC i researrangörernas prislistor men har ju alltid åkt på egen hand och kan inte påminna mig någonstans där det krävts, så jag har utgått från att det är researrangörerna som vill ha det så (de vill väl betala några kronor färre till hotellägarna). Vilket nog alltså är förklaringen till att du inte stött på det, Sunny.

Maddit: oroa dig inte ett ögonblick, om du är sugen på Tilos kan Annas inte bli fel. Är det utsikt du är ute efter så har du kommit rätt.
Svara med citat
  #53  
Gammal 2015-02-24, 16:33
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Exakt jag tror att det kan vara precis lika bra i det bakre huset, högt läge och fin utsikt där med.
Utsikten ut mot havet är jättefin från Michalis, det bakre huset av "Marinas". Men vi hade ingen fin utsikt ner över byn från bakre huset. Den skymdes av det främre huset med dess fula vattenreservoarer på taket.Då bodde vi ändå högst upp. Där är Annas bättre för inget hus finns framför.

Lissi
Svara med citat
  #54  
Gammal 2015-02-24, 18:43
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Utsikten ut mot havet är jättefin från Michalis, det bakre huset av "Marinas". Men vi hade ingen fin utsikt ner över byn från bakre huset. Den skymdes av det främre huset med dess fula vattenreservoarer på taket.Då bodde vi ändå högst upp. Där är Annas bättre för inget hus finns framför.

Lissi
Ja, om man nu är så noga med att ha utsikt åt alla håll och kanter.. .....så är säkert Annas bättre.

Men bor man i lilla Livadia på Tilos, så är ju havet ständigt närvarande och vackert är det ju bara man går utanför dörren, vart man än bor där!

Största delen av vistelsen tillbringar man väl ändå utanför hotellet, sitta och häcka där hela dagarna är väl få som gör!

Nästa resa dit skulle jag kunna tänka mig att bo på en bakgata.. ....avstånden är ju så korta vart man än ska!..
Svara med citat
  #55  
Gammal 2015-02-24, 18:52
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Isåfall kan jag varmt rekommendera Irinoula, Sunny. Inte direkt bakgata, det tar 20-30 sek att gå till morgondoppet (i höjd med den lilla piren). Fantastiskt välskött, outstanding komfort inomhus med sköna sängar, välutrustat pentry och fräscht badrum. Och skulle man mot förmodan sakna något så fixar Seva och Stelios fram det. Fantastiskt ställe.
Svara med citat
  #56  
Gammal 2015-02-24, 19:03
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Sunny, det är tydligen känsligt för Dig detta att vi inte gillade Marinas särskilt........ konstaterar bara att vid frukostsittning och stunden efter siestan på balkongen innan kvällspromenaden ner till byn så är det trevligare att inte ha ett hus framför....om man kan välja. Det är väl bara på Tilos f ö som vi haft havsutsikt. .

Lissi
Svara med citat
  #57  
Gammal 2015-02-24, 19:56
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Sunny, det är tydligen känsligt för Dig detta att vi inte gillade Marinas särskilt........

Lissi
...INTE ALLS...lika mycket som du höjer ANNAS till skyarna, likaså gör jag med MARINAS... ...men då har inte jag bott i det bakre huset som ni gjort.

Sen min upplevelse av boende och eventuell utsikt var inte direkt riktad till dig, utan en tanke jag har i största allmänhet om jag skulle återvända till Tilos.

Inkfish, Irinoula har jag varit och tittat på en studio och JA det är fina och bara ett stenkast från stranden, kanon!..
Sen är ju värdparet väldigt trevliga också! Stelios har jag ju varit ut med på båtutflykt!
Så honom har jag träffat och pratat med!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT