Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Lipsi

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2016-12-21, 00:17
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Nu har jag gjort det igen......

....... ja beställt en ny E-guide alltså!!!!

Och Birgit kommer inte att bli glad. Senast jag gjorde det så var det en E-guide om Leros. Då sa hon .... "Vi har alldeles tillräckligt med favoritöar i Grekland ändå. Vi hinner inte åka till alla, så håll inte på sådär!"

Och visst hade hon rätt. Det satt lite hårt inne, men plötsligt var vi där, på Leros alltså! Och visst blev det så, vi fick en ny favoritö som vi båda känner att vi bara MÅSTE tillbaka till.

Så satt jag då här en sen tisdagskväll och läste som vanligt på Kalimera. Klickade på nån länk som tog mig till en sida där Janne skrev om en pytteliten ö som heter Marathi. Kändes ganska ofarligt. Den är så pytteliten så där hade vi säkert fått lappsjuka både Birgit och jag.

Men så kom jag till ett stycke som handlar om hur man tar sig till Marathi, och där skriver Janne så här:

"Det finns ingen reguljär båttrafik till Marathi, i stället är man hänvisad till utflyktsbåtar från Leros, Lipsi eller Patmos. Själv föredrar jag att åka från Lipsi, mest för att Lipsi är en trevligare ö än Leros och Patmos. Tycker jag."

Och då var det naturligtvis kört ..... igen!!!!!! För hur kan någon människa med vettet i behåll påstå att det finns någon trevligare ö än Leros, tänkte jag. Men så vet jag ju att Janne har vettet i behåll i allra högsta grad. Så därför var det ju bara till att beställa en E-guide om Lipsi.

Birgit vet inte om det, hon sover när jag skriver detta. Men jag vet vad hon kommer att säga imorgon när jag berättar. Men .... kanske jag struntar i att berätta det så länge. Det är ju trots allt strax jul, och E-guiden om Lipsi kan ju vara en liten julklapp till mig själv.

Om jag sen gillar vad jag läser så återstår ju problemet att på ett smidigt sätt "råka" nämna Lipsi på ett sätt som väcker hennes nyfikenhet, så att vi kanske kan åka dit.

Men, men, men ...... egentligen tycker jag själv att hon har rätt. Hur i herrans namn ska vi hinna med alla våra favoritöar? Och än en gång ...... hur kan någon tycka att det finns en trevligare ö än Leros?

Den som lever får se! Jag börjar med att läsa E-guiden om Lipsi!

Masse
Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT