Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-04-18, 14:08
Saso Saso är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2
Standard Vädret Parga vecka 22

Hej alla,

Jag funderar på att åka till Parga den 30 Maj men hur är det med vädret? Någon skur gör såklart inget har förstått att det inte är ovanligt men då jag råkar tillhöra en av de som ofta har otur med vädret och jag gärna vill sola undrar jag om någon varit där i slutet av Maj/början av Juni och kan berätta om hur vädret var då?

Parga verkar så himla mysigt!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-04-18, 14:31
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Vädret Parga vecka 22

Jag har varit där de två första veckorna i juni för några år sedan men vädret är svårt att sia om. Just nu är det i delar av Sverige lika varmt som i delar av Grekland. Jag hade sol i stort sett hela tiden. Mycket bra väder men kvällarna var ibland lite svala. Jag hade föredragit några grader till. Havet var för kallt för mig men många andra turister badade och tycket att det var ok. Naturen hade fortfarande kvar lite av sin grönska och det var vackert.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-04-18, 14:53
Saso Saso är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2
Standard Sv: Vädret Parga vecka 22

Tack för ditt svar!

Det är synd att det inte går att sia om väder.. De senaste 2 åren har ju dessutom vädret varit "konstigt" på flera platser på jorden så det är ju en chansning.

Då jag varit i Portugal flera gånger är jag van vid kallt i vattnet och svala kvällar men klart man föredrar liiite varmare.

Jag får fundera vidare. Har fått många bra tips här på vad man kan hitta på om man besöker Parga.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-04-18, 19:21
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Vädret Parga vecka 22

Forra aret var vi i Parga forsta veckan i juni. Det regnade forsta eftermiddagen och sen kom sommaren. Da sa de fastboende att det var forsta veckan som det var fint vader , det hade regnat massor i maj.... Man kan ha fint men man kan ocksa ha helregnigt.

Nu ar det i alla fall mycket ostadigt i Grekland...inte varmare an i sydsverige just nu....Men oavsett vader sa ar det otrligt vackert denna tid pa aret sa aker ni inte for enbart solbad sa kan ni fa en fantastisk resa anda....


Lissi - direkt fran Tinos
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-05-03, 10:58
Backsippa Backsippa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 6
Standard Sv: Vädret Parga vecka 22

Jag och mannen åker till Parga vecka 22. Jag har där 2006 (vecka 39) så lite annorlunda blir det nog nu. Då 2006 hade vi mycket blandat väder. Regn (MYCKET regn) och blåst med stora vågor som svepte in de första dagarna för att sedan slå om och bli blå himmel och sol. Det dåliga vädret hindrade oss dock inte från att utforska trakterna. Nu skall det bli väldigt spännande att komma dit igen.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-05-03, 11:37
Stomatol Stomatol är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Mora
Inlägg: 101
Standard Sv: Vädret Parga vecka 22

Vecka 22 ska vi till Lefkas, då har jag lovat bra väder --> TA I TRÄ
Det är bara att hoppas att det även blir bra, som sagt så är inte vädret längre att lita på. Men ju längre sommaren går i grekland så blir det iallafall stabilare. Åker man i början av maj kan man ha otur med dåligt väder en hel vecka, v22 så TROR jag att risken är mer enstaka dagar eller halvdagar. Eller är det mitt önsketänkande som slog till
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-05-04, 14:41
Backsippa Backsippa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 6
Standard Sv: Vädret Parga vecka 22

Då hoppas vi på Ditt önsketänkande och håller tummarna för att det blir sol vecka 22! Om inte.... så finns det massor att se och göra ändå men visst spelar vädret en stor roll. Trevlig resa!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT