Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2006-04-15, 14:40
sakis sakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Inlägg: 74
Standard Sv: Agia marina

ps åker ni till koukouvagia måste ni smaka på cintron kakan(lemonopita) som e kretas specialitet o många åker till koukouvagia för att avnjuta en sådan med havsutsikt

Senast redigerad av inkfish den 2006-07-26 klockan 12:57.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2006-05-22, 00:27
Johannanr2 Johannanr2 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 7
Standard Sv: Agia marina

Nu är det bara två veckor kvar tills vi åker. Skall skriva ut alla era svar och ha med mig till Agia Marina. Himla bra tråd .....
Svara med citat
  #23  
Gammal 2006-05-27, 20:27
Katarina H Katarina H är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 1
Standard Agia Marina

Hej!

Vi är två tjejer som ska till Aghia Marina den 3 juni. Vi är jätteglada att vi hittade den här portalen som är fylld med tips! Vi har varit på Kreta förr, men då har det varit i den underbara staden Rethymnon. Det är första gången för oss båda som vi besöker västra Kreta. Vi tänker prova de restauranger som flera av er har rekommenderat.

Är det någon som har övriga tips?

Vi tänker definitivt besöka Elafonisi samt Chania-kustens områden. Dessutom ska vi sätta oss på ett trevligt ställe och titta på fotbollen

Hälsningar,


Katarina och Sofia
Svara med citat
  #24  
Gammal 2006-06-01, 20:11
Mora IK Mora IK är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 1
Standard Sv: Agia marina

Hej! Bodde på hotel Theo 2001. Helt OK hotel. Vi trivdes så bra att vi åker dit igen nu den 11:e juni 2006. Enda nackdelen är väl den ganska branta backen upp till hotellet, men å andra sidan har man chansen att gå ner nåt kilo om mna springer där ofta. Hoppas ni får det trevligt, det tänker vi ha!
Svara med citat
  #25  
Gammal 2006-06-02, 07:51
Bozz Bozz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 32
Standard Sv: Agia marina

Hej!

Åker själv ner den 15 juni och stannar i två veckor så vi kanske ses !
Svara med citat
  #26  
Gammal 2006-06-02, 14:53
j-lem j-lem är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 63
Standard Sv: Agia marina

tjena alla glada kreta resenärer!! konstigt att ingen har nämnt våran favorit restaurang som ligger i kato stalos nära agia marina:-). marias. maten e helt suverän och när du beställer in notan får du en hel skål med div frukter och en hel flaska med ouzo. allt e "from the house" och det råder en härlig stämning där och alla e jättetrevliga (som överallt på kreta iofs)
13e juli......bara några veckor kvar nu......
ha de gött allihopa!!
Svara med citat
  #27  
Gammal 2006-06-03, 08:54
Argyris Argyris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 624
Standard Sv: Agia marina

Hej,

Maria har nyligen bytt ägare (enligt mina kretiska vänner) och är inte lika bra. Jag var där själv för ca 10 dagar sedan och tyckte att maten var sådär och det var sämre service än förra året.
Jag föredra tavernorna i Pano Stalos. (Fortsätt ca 2 km vidare förbi Marias/ jag rekomendera TAXI)

P.S. Ni kommer då passera mitt hus som jag bygger

/Nico
Svara med citat
  #28  
Gammal 2006-06-04, 15:10
j-lem j-lem är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 63
Standard Sv: Agia marina

tjena! va bra att du sa det argyris. jag hade ingen aning om att marias har bytt ägare. vi var där senast för 2 år sen, och då blev vi väldigt imponerade. men då vet vi det tills vi åker att kanske prova tavernorna i pano stalos!! vem vet, vi kanske knackar på din dörr plötsligt en kväll argyris!!! :-)
bara några veckor kvar............längtar................
Svara med citat
  #29  
Gammal 2006-06-07, 17:43
Goofy Goofy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 10
Standard Sv: Agia marina

Våran favoritrestaurang i Agia Marina är "Cassandra". Bra mat och mycket trevliga systrar som äger stället. Vi kommer snart , bara 15 dagar kvar
Svara med citat
  #30  
Gammal 2006-06-07, 19:36
Argyris Argyris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 624
Standard Sv: Agia marina

Titta på denna länk / inslag Nya Tavernor som "saknar" turister
Svara med citat
  #31  
Gammal 2006-06-22, 21:35
Johannanr2 Johannanr2 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 7
Standard Sv: Agia marina, Hotell Theo

Har nu kommit hem från två veckors semester på Hotell Theo i Agia Marina. Jag tyckte följande:
Plussidan:
* Hotellet/lägenheten var helt okej, fint oc mysigt byggt.
* poolområdet kanonbra.

MInussidan:
* backen upp till hotellet var inte rolig när man hade en barnvagn/sulky
* blev lite besviken över att pentryt saknade micro (underlättar när man har små barn med sig - annars kan det kvitta).
* blev också lite besviken över att hotellet inte låg i centrum av Ag Marina utan att man fick promenera ca drygt 1,5 km till själva centrumet med mer affärer, fast det var i försig trevligt och nyttigt.
* blev mkt besviken över att barnpoolen inte var uppvärmd. Det var inte varmt och det känns viktigt att poolen är varm när man har en liten med sig.
Svara med citat
  #32  
Gammal 2006-07-26, 12:56
Mr Saganaki Mr Saganaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: värnamo
Inlägg: 28
Standard Sv: Agia marina, Hotell Theo

Hej johanna!

Jag och min sambo ska åka med våran 7 mån gamla son till hotell theo 10 aug!

Tror du att det är besvärligt att ta med sig en så liten på det hotellet eller är erat helhetsintryck ändå bra??

Det med backet låter svettigt men det är klart att lite motion skulle inte jag må dåligt av!

Hur långt är det till stranden från hotellet och hur är det att ta sig dit med sulky? Hur är stranden när man väl är framme??

Det där med barnpoolen.... Var det väldigt kallt i vattnet eller normal grekisk pooltemp (svalkande...)??

Har du några andra tips och råd om stället/omgivningen??


Tacksam för svar!!

Mvh/ mr saganaki m. familj

Senast redigerad av inkfish den 2006-07-26 klockan 12:57. Anledning: för långt citat
Svara med citat
  #33  
Gammal 2006-08-19, 21:18
Mr Saganaki Mr Saganaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: värnamo
Inlägg: 28
Standard Sv: Agia marina, Hotell Theo

Hej på er igen!

Nu är vi tillbaka från våran vecka på Hotel Theo i Agia Marina!!

Jag har varit på Chaniakusten 4ggr innan och denna är nog den bästa och mest lyckade!!!

Jag har nästan uteslutande positiva saker att säga om hotellet!

* Vi hade toppenläge med världens utsikt ca 160 graders havsutsikt!

* Lägenheterna var jättefina/fräscha/ljusa/rena

* Den beryktade backen var en myt eftersom det fanns hiss upp till 4:e vån och därifrån var det kanske max 10m upp för en liten knatte till poolområdet! Dessutom fanns det trappor från receptionen (på 4:e vån) direkt till poolen!

* Personalen var super-trevlig speciellt ägaren Theo m. familj, speciellt svärdottern(tror jag...) Maria med hennes lilla pojk Theo (farfars namn! kan man tänka sig...)

* Poolområdet var toppen! Rent, snyggt och skönt lagom klorerat i poolen, plus att det inte var kallt ett dugg!

* Städerskorna!! De fick på nåt vis reda på att jag och min sambo hade förlovat oss en av kvällarna och dagen efter, när vi kom hem till rummet så hade de arrangerat ett stort hjärta av rosor på våran säng och så hade de lagt upp vår lille sons leksaker i ett festligt mönster på hans säng! och såna små roliga saker gjorde de hela veckan
Det kallar jag att lägga ner lite extra på städningen!! (det blev en fet dricks till städet)

* Agia Marina i sig är väl inte det mest underbara vägsträcka kanske men stranden var fin och servicen på restaurangerna mycket tillfredsställande (även för en petig restaurangchef som jag!!)

Jag kan tipsa om en annan sak för de som ska bo på Theo: Om ni ska ligga på stranden och inte vill gå så långt från hotellet så gå bara rakt ner från Theo till vattenbrynet (ca 150-200m) och gå sen ca 100m i riktning mot Platanias (väst???) där sitter en gubbe (han är norsk!!) under ett träd och hyr ut solsängar (de mörkblå...) De kostar kanske en euro mer än de billigaste (5 euro) men det finns både dusch och så kollar herrn vatten och lufttemp med jämna mellanrum och utöver det är han supertrevlig och kan tipsa om en massa bra saker tex var man handlar billigt och sånt!! Dessutom håller han rent och snyggt runt hans solsängar!

Jag kan med bästa välvilja rekommendera hotell Theo och Agia Marina till alla speciellt barnfamiljer!!

Mvh/ mr Saganaki

Senast redigerad av Mr Saganaki den 2006-08-19 klockan 21:21.
Svara med citat
  #34  
Gammal 2007-03-17, 10:10
Mr Saganaki Mr Saganaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: värnamo
Inlägg: 28
Standard Sv: Agia marina, Hotell Theo

Nu var det klippt igen...
Hotel Theo satte sina spår.. Nu har vi bokat in en 2 veckors vistelse med start den 28:e juni på detta eminenta hotell!! äntligen lite att se fram emot och planera för! ägarfamiljen gav oss oxå ett litet visitkort med ett nummer att ringa inför nästa vistelse för ett finare rum kanske dags att lyfta luren!

Mvh mr saganaki m familj
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT