Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Saroniska öarna > Poros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-06-16, 12:47
Nightfly Nightfly är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 67
Standard Villa Dolphins med flera i Askeli

Hej på är kära Greklandsvänner.

Vi har fegat och kört charter ett par år sedan vi fick vår dotter, men nu är det dags att åka "själva" igen tycker vi. Därför kollar vi på Saroniska öarna i början av september och det lutar åt Poros. Vad gäller boende har jag hittat följande som verkar intressant, alla i Askeli:

Villa Dolphins

Villa Maria

Magda's Kamares

Framför allt Villa Dolphins har fått fantastiskt fin kritik på Tripadvisor, men här på Kalimera får jag inga sökträffar... Någon som har bott där eller på något av de andra ställena? Eller några helt andra tips? Måste inte nödvändigtvis vara på Poros. Vi har även kollat lite på Egina, Hydra och Agistri.

Är det gångavstånd från Askeli till Poros stad? Hur tar man sig annars dit säkert med en treåring?

Tack på förhand,

Mattias
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-06-16, 23:15
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Villa Dolphins med flera i Askeli

Det är några år sedan jag var på Poros så jag har ingen aktuell info om de boenden du frågar om. Men vad gäller avståndet till stan så motsvarade det om jag minns rätt c:a 20-25 min i normal promenadtakt. När jag bodde på Askeli fanns taxi-båtar som man kunde åka med till och från stan.

Trevlig resa.
Mats
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-07-18, 12:29
Nightfly Nightfly är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 67
Standard Sv: Villa Dolphins med flera i Askeli

Tack Masse. Jag har väntat och hoppats på att det fanns någon som kände till Villa Dolphins. Men vi tar en chansning och bokar.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-07-18, 23:27
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Villa Dolphins med flera i Askeli

Citat:
Ursprungligen postat av Nightfly Visa inlägg
Tack Masse. Jag har väntat och hoppats på att det fanns någon som kände till Villa Dolphins. Men vi tar en chansning och bokar.
OK. Hoppas boendet blir fint för er.

Ni kan kanske snika med nån liten sulky till tre-åringen så blir promenaden till stan säkert inga problem.

Trevlig resa!
Mats
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-06-07, 11:37
Nightfly Nightfly är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 67
Standard Sv: Villa Dolphins med flera i Askeli

Lite återkoppling efter vår Poros-resa:

Villa Dolphins kan jag rekommendera med hela mitt hjärta. Ett mycket trevligt lägenhetshotell med ett underbart litet poolområde med enkel servering. Väldigt personligt. Värdinnan - Gianna - var nästan lite överdrivet trevlig. Kom och hämtade oss i hamnen och vi fick låna hennes egen lägenhet första natten när det hade blivit fel med bokningen. Hon sov hos sin mamma... Enda nackdelen var att poolområdet var stängt mitt på dagen pga siestan (för att inte störa grannarna - det ligger i ett vanligt bostadsområde). Men då kan man gå till stranden eller, om man har barn, till "Magdas" som har ett vattenland bara några minuters gångväg bort.

Vi tog helst bussen ner till stan - tyckte det kändes farligt att gå på de obefintliga trottoarerna med en treåring. Stranden vid klostret är riktigt trevlig och där finns också en enkel men bra taverna.

Bästa maten åt vi på "White Cat" som enligt egen utsago är Poros äldsta restaurang.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT