Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa med barn

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-14, 08:54
nina_77s avatar
nina_77 nina_77 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Alfta
Inlägg: 134
Standard Ungarna är sjuka....

Nu kanske vi inte kommer iväg. Barnen har varit sjuka i drygt en v. Bytt av varandra. Nu misstänker vi att minstingen har fått lunginflamation. Ska till Läkaren idag. Så jag vet inte hur det blir. Törs man åka fast han inte är helt frisk?? Jag hoppas han får pencilin.
Och hur fungerar det med avbestälningsskydd som man har genom VISA/MC???
Jag o sambon är oxå hostiga och krassliga

Vet varken ut eller in nu..... Resan är på söndag, till Thassos.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-14, 08:59
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Ungarna är sjuka....

Citat:
Ursprungligen postat av nina_77 Visa inlägg
Och hur fungerar det med avbestälningsskydd som man har genom VISA/MC???
Det är aldrig roligt att man är sjuk, speciellt inte när man skall resa bort...
Villkoren för avbeställningsskyddet finns hos din kortutgivare, kolla med dem vad som gäller.
// Helén
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-14, 09:22
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Ungarna är sjuka....

Citat:
Ursprungligen postat av nina_77 Visa inlägg
Nu kanske vi inte kommer iväg. Barnen har varit sjuka i drygt en v. Bytt av varandra. Nu misstänker vi att minstingen har fått lunginflamation. Ska till Läkaren idag. Så jag vet inte hur det blir. Törs man åka fast han inte är helt frisk?? Jag hoppas han får pencilin.
Och hur fungerar det med avbestälningsskydd som man har genom VISA/MC???
Jag o sambon är oxå hostiga och krassliga

Vet varken ut eller in nu..... Resan är på söndag, till Thassos.
Oj vad tråkigt, hoppas penicilinet verkar fort så att ni kan komma iväg. Ofta vänder det ju på ett par dar om man får rätt pencilin.
Har ni betalt resan med kort och har ett läkarintyg ska man ha rätt att få pengar tillbaka.
Försäkringsbolaget till MC och visa heter zurich (zurich.com) och där finns blanketter och info att ladda ner. Man klickar på en svensk länk. Det går även bra att ringa, det brukar vara lätt att komma fram.
Vi har fått pengar för förseningar genom zurich vid två tillfällen och min erfarenhet är att de är proffsiga, tillmötesgående och snabba. Hoppas ni får samma erfarenhet o ni behöver gå den vägen.

Hoppas och håller tummarna för att ni trots allt kommer iväg!

Senast redigerad av litentuva den 2008-05-14 klockan 09:22. Anledning: stavning
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-14, 09:29
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Ungarna är sjuka....

Om det är lunginflammation och han får penecillin idag så kommer han att vara mycket piggare innan söndag.

Hur gammal är han? Hur viktigt är det att han kan bada? Om han är liten skulle jag inte tveka att åka, förutsatt att han verkligen blivit piggare.

Om ni å andra sidan håller på att bli sjuka allihop så är det nog bättre att ställa in resan den här gången. Thassos finns ju kvar, så även om det känns trist just nu så får ni ju en underbar resa en annan gång!

Men: Framför allt måste du ju höra vad läkaren tycker om saken!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-05-14, 11:02
nina_77s avatar
nina_77 nina_77 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Alfta
Inlägg: 134
Standard Sv: Ungarna är sjuka....

Hej!! Nu har vi varit hos doktorn, och det var inte lunginflamation, utan vanligt envist förkylningsvirus. Jag hoppas att det vänder snart så att han blir piggare. Han är bara 8 månader. Storasyster var sjuk förra veckan och jag och sambon har känt oss hesa och hostiga i närmare en v. Så man tycker ju att det borde ge med sig. Blir lillkillen piggare så åker vi i allafall.
Tråkigt att vi skulle bli sjuka just nu...

Nina
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-05-14, 12:02
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Ungarna är sjuka....

Hoppas att Ni piggnar till,det är inte så kul att vara förkyld i sol o värme(aldrig roligt att vara förkyld,men brukar kännas extra jobbigt i värme.)Håller tummarna!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-05-14, 12:14
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Ungarna är sjuka....

Håper dere blir friske til søndag..., for å hjelpe på (iallefall for dere voksne som er i ferd med å bli syke) ville jeg ha gått i helsekosten og kjøpt Ecinacea brusetabletter som virker veldig bra på alle i vår familei. Desverre får vi ikke tak i dem her i Norge, men vi bruker å kjøpe noen rør når vi er i Sverige el. kjente drar over...
Vi tar det når vi kjenner at vi er i ferd med å bli forkjølet og det kveler hele sykdomsforløpet med en gang. Kan Jang (helst den svarte flasken) hjelper også veldig bra og demper hoste og kløe i halsen. (står i vårt kjøleskap året rundt)
Lykke til!

Ia
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-05-14, 13:50
jamen jamen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 38
Standard Sv: Ungarna är sjuka....

Fy vad jobbigt! Det där oroar jag mig också för, att vi ska bli sjuka före eller under resan....det är ju så mycket pengar, tid, förväntningar och planer som står på spel.

Håller tummarna att ni alla mår bättre på söndag så resan blir av!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-05-14, 16:39
lina.r lina.r är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 44
Standard Sv: Ungarna är sjuka....

hej hoppas ni mår bättre,min dotter vart inlagd på sj.huset torsd- lörd , hon hade en halsböld och fick pencillin intravenöst i 3 dagar. Nu mår hon mycket bättre men ska på återbesök på onsdag 21:a.Så jag tror och hoppas att vi kommer iväg den 25:e.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT