Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Lefkas

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-06-27, 16:45
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Världens bästa stränder 2013 enligt CNN....

Bland de 25 bästa stränderna, 2013, finns bara en strand i Grekland med - Egremni på Lefkas
Det är bara att hålla med! Egremni är en av de vackraste stränder jag besökt, inte bara i Europa.

Grekland fick med fyra stränder på 100 listan .
http://edition.cnn.com/2013/05/28/tr...0-best-beaches

Deia



Senast redigerad av Deia den 2013-06-27 klockan 16:56.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-06-28, 15:49
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Världens bästa stränder 2013 enligt CNN....

Citat:
Ursprungligen postat av Deia Visa inlägg
Grekland fick med fyra stränder på 100 listan
Det tycker jag var ganska många, det finns ju trots allt en del stränder att välja mellan. Sedan beror det ju på vilka kriterier som ska uppfyllas för att plats på listan. Navigo på Zakynthos är i min ögon väldigt vacker från ovan, men inte lika fin när man är på själva stranden.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-06-28, 16:04
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: Världens bästa stränder 2013 enligt CNN....

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det tycker jag var ganska många, det finns ju trots allt en del stränder att välja mellan. Sedan beror det ju på vilka kriterier som ska uppfyllas för att plats på listan. Navigo på Zakynthos är i min ögon väldigt vacker från ovan, men inte lika fin när man är på själva stranden.
Precis så. Vi har alla olika kriterier på en strand . Liten mysig med taverna är inte heller fel.
Jag tycker också att en del spektakulära stränder är finare uppifrån, t.ex. Porto Katsiki, som inte är så mysig att bada vid.

Egremni tog verkligen andan ur mig, men vi hade sån tur med ljuset när vi var där. Lefkasljus som jag kallar det. Kristallklart och med lite moln för ett spännande ljus. Dagen innan var det molnigt och t.o.m lite regn så vi hade tur . Egremni har ju sina 350 trappor också för att komma ner........kanske inte en favorit för alla då . Tror inte jag orkar det någon mer gång.

Deia
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-06-28, 16:59
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Världens bästa stränder 2013 enligt CNN....

Citat:
Ursprungligen postat av Deia Visa inlägg
Jag tycker också att en del spektakulära stränder är finare uppifrån, t.ex. Porto Katsiki, som inte är så mysig att bada vid.
Det finns flera sådana stränder som är vackrare från håll än på plats. Konstigt nog är det berömda stränder som Navigo, Porto Katsiki och Myrtos på Kefalonia.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-06-28, 21:15
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Världens bästa stränder 2013 enligt CNN....

Visst är det väl så att det beror på vilka kriterier som ska uppfyllas...eller kanske vad människor väljer för slags strand...Jag själv skulle, för bara ett år sedan, utan tvekan valt en ljuvlig sandstrand med sand likt "potatismjöl"......men, efter att ha "upptäckt" Grekland har jag helt ändrat åsikt... Det helt underbart klara vatten som finns där det finns klappersten går aldrig att uppnå med en sandstrand...att kunna se botten på 6-7 meters djup, kanske djupare, är för mig nu en helt fantastiskt underbar känsla...Ja, ni förstår...min "nyförälskelse" till underbara Grekland...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT