Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-04-18, 18:24
friss friss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 155
Standard Blandade frågor om Naxos..

Hej!!
Åker till Naxos om drygt en månad. Gillar utflykter, så jag undrar om båtutflykten till Iraklia och Koufonissi.Är det mycket båt och bara korta stopp, eller man hinner med bad och att strosa runder lite?
Vi är förtjusta i Gyros, men det kan ju variera, något ställe ni kan rekommendera?
Är snart 10 år sedan vi var på Naxos, vet ju att stranden i Naxos stad är långgrund, men hur är det med de fina som Plaka, Agia Anna och Agios Prokoplos? Har för mig att de var hyfsat långgrunda...
Någon strand som ofta ligger i lä om det skulle blåsa rejält?
Tacksam för svar
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-04-19, 15:30
NaxosLottas avatar
NaxosLotta NaxosLotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Naxos Grekland
Inlägg: 149
Standard Sv: Blandade frågor om Naxos..

Hej.
Det går dagsturer till Amorgos och Delos-Mykonos, någonting till Kofunissi har jag inte sett, men kan ju ha fel där. Har själv gjort båda turerna till Amorgos och Delos-Mykonos och jag tyckte man hade mycket tid att titta runt. Om man vill till Kofunissi kanske det är bättre att åka dit över ett par dar. Ni har ju varit på Naxos förut så ni vet ju att man kan göra många trevliga utflykter här. Plaka, Ag Anna och Prokopios är tillräckligt långgrunda för att man ska kunna vada lite innan det blir djupt. På St George i stan får man vada låååångt innnan det blir djupt. Prokopios är bäst när det blåser, längst norrut på den stranden är det lä.
Gyros finns det massor av, och alla har sina favoriter prova runt lite!
VI ses i sommar
Lotta
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-04-19, 18:51
friss friss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 155
Standard Sv: Blandade frågor om Naxos..

Tack för svaren!
Ja, det blir nog några dagar på Koufonissi, aldrig varit där och är sugen på den ön. Läste om utflykterna i Jannes resguide. Får de vad där finns när vi kommer ner, Amorgos är ju aldrig fel...
Ses kanske på er restaurang
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT