Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-07-04, 09:52
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Årets ö-luff i cykladerna

Hemkomna från vår resa. Som vanligt har det varit helt fantastiskt. Det blev Santorini-Ios-Sifnos-Folegandros-Santorini. Ny favoritö är Sifnos. Vi bodde i hamnen på hotell Nymfes. Trevlig familj och den godaste frukosten i Grekland ever. Ios var sig likt och återseendet med familjeägda hotellet Petros place/Yialos beach var över förväntan. På Folegandros bodde vi på Chora resort som hade rea på sitt boende. Choran har allt vad i alla fall jag drömmer om. Fantastiska restauranger och mysiga torg. En av Kalimeras restaurangtips, To Kritikos hade stängt med en kryptisk skylt om att fråga The Mayor om varför. Vi hittade en annan restaurang med jättegod mat To Zic men kvällen efter var den också stängd på grund av tax-violation. På Folegandros såg vi den mest fantastiska solnedgången. På Santorini bodde vi på Honeymoon. Jättetrevligt. Precis som som alla sagt var det en varm och hemtrevlig stämning och vi åt "hemma" två kvällar. Vinprovningen på Santo Wine rekommenderas men kanske inte när det är 39 grader i skuggan. :-) Nu sorterar vi bilder och drömmer om nästa sommars ö-luff. Amorgos som vi hört mycket gott om under resan blir nog utgångspunkten. Den som lever får se....
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-07-04, 09:57
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 649
Standard Sv: Årets ö-luff i cykladerna

Tack för rapport! Inte utan att man blir nyfiken på vad The Mayor skulle svara 😀
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-07-04, 10:26
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Sv: Årets ö-luff i cykladerna

"He tells amazing stories" enligt samma skylt.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-07-04, 12:36
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Årets ö-luff i cykladerna

Vad trevligt med er lilla rapport. Nu längtar vi tillbaks till Paris och Julia på Santorini. Det var flera år sedan och dom har frågat efter oss. Ios lockar också men är nog för backigt för mina fötter. Vill även tillbaks till Sikinos. Så än finns bara drömmarna om vilka öar vi åker till innan vi åker till Amorgos nästa år.

Jag tror inte ni blir besvikna på Amorgos!

Birgitta.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-07-04, 19:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Årets ö-luff i cykladerna

Citat:
Ursprungligen postat av Mysofix Visa inlägg
Hemkomna från vår resa. Som vanligt har det varit helt fantastiskt.
Förstår att Sifnos blev en ny favoritö.

Vet du varför de reade ut rummen på Chora resort? Hur mycket kostade rummen då?

The Mayor på Folegandros verkar vara på hugget. De öppnar säkert snart igen, när The Mayor har bearbetats. Eller så har de blivit hårdare generellt.

Roligt att höra att ni trivdes på Honeymoon! Men så himla varmt ni hade.

Tack för rapport!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2017-07-08, 14:54
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Sv: Årets ö-luff i cykladerna

[QUOTE=Kalimera;398979]Förstår att Sifnos blev en ny favoritö.

Vet du varför de reade ut rummen på Chora resort? Hur mycket kostade rummen då?

/QUOTE]


Tror att det var en hel del rum lediga v. 26 på Chora Resort som de passade på att få in lite hyra för. Vi betalade 70 euro natten inklusive frukost och transfer från och till hamnen. Enligt personalen var hotellet fullbokat därefter. Vi var och tittade på Fata Mogana och skulle vi ha samma tur där någon gång skulle vi inte tveka. Någon utsikt finns det ju inte på Chora Resort.

Det var varmt, särskilt på Santorini, men hela tiden lite vind som gjorde värmen uthärdlig.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2017-07-08, 17:19
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Årets ö-luff i cykladerna

Låter som en perfekt tur ni varit på, Mysofix.
Amorgos blir sækert bra næsta år.
Underbara øar, Folegandros, Sifnos, Amorgos....
Svara med citat
  #8  
Gammal 2017-07-08, 21:02
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Sv: Årets ö-luff i cykladerna

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Vad trevligt med er lilla rapport. Nu längtar vi tillbaks till Paris och Julia på Santorini. Det var flera år sedan och dom har frågat efter oss. Ios lockar också men är nog för backigt för mina fötter. Vill även tillbaks till Sikinos. Så än finns bara drömmarna om vilka öar vi åker till innan vi åker till Amorgos nästa år.

Jag tror inte ni blir besvikna på Amorgos!

Birgitta.
Ios är verkligen backigt. Vad kul att ni också rekommenderar Amorgos. Jag litar på dig Birgitta efter det att du fick mig och min väninna att besöka Pal. Julia och Paris känns som vänner även om vi nästan inte alls känner dem. Jag nämnde bara några fina ord om Kalimera och genast överöstes vi av all välvilja i världen.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2017-07-10, 10:33
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Årets ö-luff i cykladerna

Citat:
Ursprungligen postat av Mysofix Visa inlägg
Julia och Paris känns som vänner även om vi nästan inte alls känner dem. Jag nämnde bara några fina ord om Kalimera och genast överöstes vi av all välvilja i världen.


Citat:
Ursprungligen postat av Mysofix Visa inlägg
Vi var och tittade på Fata Mogana och skulle vi ha samma tur där någon gång skulle vi inte tveka.
Där skull vi också vilja bo. Ser helt fantastiskt ut. Vi bor alltid på Ambelos, av gammal vana, men också för att det är ett kanonbra boende.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT