Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2019-03-16, 11:45
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Hörnet Casa del Amore och Kalderimi

När vi är i Chania bor vi alltid på Casa del Amore som ligger i hörnet av gatorna Odos Angelou och Odos Theotokopoulou. I samma hörn ligger vår favoritrestaurang i Chania: Kalderimi. Vi upptäckte av en slump denna härliga restaurang och detta enkla och charmerande pensionat redan 2004. Under åren har vi lärt känna ägaren till Kalderimi, som heter Georgios, och ägaren till Casa del Amore, som också heter Georgios.

Eftersom Casa del Amore och Kalderimi nästan är som ett lyckligt gift par så äter vi lunch eller middag på Kalderimi varje dag. Ibland äter vi BÅDE lunch och middag på Kalderimi, dels för att Georgiosarna är så trevliga, dels för att maten är så himla god och dels för att läget är oslagbart. Just här passerar massor med folk varje dag, och jag menar verkligen hur många människor som helst.




99 av 100 som passerar hörnet Odos Angelou och Odos Theotokopoulou stannar för att ta en bild på gränden Odos Angelou. Jag har i alla år roat mig med att fotografera alla som fotograferar. Vän av ordning kanske frågar sig varför? Jag – som är en vän av ordning – har inget bra svar. Men jag vet vad alla fotograferar. Svaret har ni här.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT