Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-07-11, 18:51
zambikos zambikos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 25
Standard Hotel Cactus?

Vi ska bo på Hotell Cactus i början av september.
Har ni några erfarneheter av denna hotell?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-07-12, 07:58
Thalassa Thalassa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Oslo
Inlägg: 72
Standard Sv: Hotel Cactus?

Har ikke bodd der selv, men jeg vet at hotellet er relativt nyrenovert, og det har et stort, fint pool-område. Beliggenheten er den aller beste - mellom Elli-stranden og den "vestre" stranden. Flere av rommene har havutsikt. Tror sikkert at dere vil trives der!

Thalassa
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-07-12, 08:47
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Hotel Cactus?

Jag har inte heller bott där, men jag har faktiskt varit in i två rum och suttit i hotellbaren. Det är ett flott semesterhotell. Jag har vänner som alltid bor där när de är i Rhodos, vilket de är minst en gång per år. De trivs bra där med andra ord
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-07-13, 19:26
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Hotel Cactus?

Jag bodde på hotel Cactus ifjor i två veckor o det är ett kanon hotell med stor frukost buffe på morgonen o mycket o välja på...
Man sköter själv sin aircondition o kan ställa in hur kallt man vill ha på rummet för den går endast när man har satt i magnetbrickan inne i rummet..
Stor fina rum o man kan bo tre personer o visa rum o det gjorde vi ifjor...Kylskåpet är litet så man får handla hem dricka lite oftare...
Åker ner till Rhodos den 21 augusti o skall bo på Cactus i två veckor o det är många stamgäster som åker dit år efter år så det var svårt att få tag på rum där...

O det är ju närma till både den blåsiga sidan där det går mer vågor o mindre folk o så till Ellibeach där det år mycket folk o varmare o ligga...

Jag o de mina kan verkligen rekommendra Cactus o det är inget liv på hotellet om nätter för det bor inte så många ungdomar där....
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-07-13, 21:52
zambikos zambikos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 25
Standard Sv: Hotel Cactus?

Tack för era svar!
Tiden går så himla långsamt....
Orkar knappast vänta. Vi (jag och min fru) skall åka dit
den 4 i september och det är väl samma dag Du Rodosfanast
skall resa hem efter härliga två veckor på solens ö!!!!
Hoppas det finns tillräckligt med ouzo i baren endo
Jag har lite svårt med att skriva på svenska eftersom
jag är en äkta finnj...., men har inga problem med att läsa språket.
Där nere talar nästan varannan finska.
Hur är det med grekernas svensk-kunskaper ???
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-07-14, 14:50
Themiss avatar
Themis Themis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 174
Standard Sv: Hotel Cactus?

Det finns tillräckligt med greker på Rhodos som talar svenska för att man skall slippa säga ett enda ord på engelska under vistelsen om man inte absolut vill...

T ex taxichauffören som körde mig till flyget sist, hälsade vänligt på engelska, inledde konversationen med att fråga vart jag skulle och när jag svarde "Göteborg" sa han "Men då kan vi ju prata svenska med varandra"...
Det är inte bara sommarjobbande svenskar på Rhodos utan även sommarjobbande greker som bor i t ex Sverige under vintern.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-09-26, 14:24
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Hotel Cactus?

Det vet man väl att det är två svenska tjejer som håller i karikoen på hotel Cactus veranda onsdag o där är jätte mycket folk..

Jag har lärt känna båda två genom min svenska väninna som är vänner till dom båda...

O dom norska killarna som var på cactus o sjöng mellan den 21.8 o 4.9 sjöng kanonfint o det var en bra stämning för dom vågar ju verkligen sjunga o spexa samtidigt...

O trevlig servitör i baren på cactus o likaså är hotellägaren o hans barnbarn som är står för hotellet oxå...Alltid ett vänligt ord man fick när man träffade dom..

Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-05-15, 06:19
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Hotel Cactus?

Hej.
Öppnar upp en gammal tråd som jag hittat.
Har bara en fråga: Kan vem som helst gå in på Hotel Cactus när det är Kareoke-kväll där, alltså även folk från andra hotell? (Om dom nu kör detta fortfarande)
Det låter lite kul faktiskt.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-05-15, 08:24
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Hotel Cactus?

Dom står inte o kollar om du bor på hotellet när det är karaoke kväll för man kan ju sitta utan för på altanen o ta en drink eller öl o lyssna.

Det är två svenska tjejer som kör karaokeunderhållningen o det är jätte trevligt o folket kommer runt kl 23 för innan är det tomt då är de ute o äter. Karaoken är på tisdagskvällar.

Ifjor hade vi en kille ifrån ungern som sjöng så snyggt att man fick kalla kårar genom kroppen o min kompis som håller i karaoken frågade om han var sångare o fick svaret nej sjunger bara i duschen.

Hotel Cactus är ett kanonhotel o ligger närma till vilken strand som helst.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-05-15, 21:50
Themiss avatar
Themis Themis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 174
Standard Sv: Hotel Cactus?

Hotellbarer är väl till för alla? Bara att knalla in och sjunga.

Lågvattenmärket är redan satt när jag skrålade till Macken förra året.
Det var visst en som sjöng också, men jag vet inte om hon hördes?

Edit: Är det någon vi känner som har öpnnat bar, förresten??

Senast redigerad av Themis den 2008-05-15 klockan 21:56.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-05-16, 08:14
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Hotel Cactus?



Nu är det väl inte tänkt att jag ska sjunga själv, men jag gillar att lyssna på "sångare"
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-05-17, 16:33
Peter å Stina Peter å Stina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Västerås
Inlägg: 77
Standard Sv: Hotel Cactus?

Har bott på hotell Cactus. Allting var bra förutom frukosten. Äta ett kokt ägg kunde man glömma, för det blev knappt något kvar av ägget när man hade skalat det. Har varit med om bättre frukostbuffèer. Det serverades även melon på frukosten, vilket var helt okej. Såg hotellets uppsamling av meloner, det är inte varje dag man ser ett helt golv fullt med meloner.
// Stina (galen i meloner)
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-05-17, 21:52
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Hotel Cactus?

Det är inget fel på frukostbuffen på hotel Cactus det finns massor o välja på men man får ju gå o äta i tid o inte vänta till precis innan dom slutar.

Massor av pålägg o välja likaså bröd o frukt mm. Har alltid fått bra ägg till frukosten o supertrevlig personal. Längtar ner till frukosten i två veckor.

Har du 91 dgr kvar tills man checkar in på cactus o möter den vänliga personalen.

Meloner som är så gott o helst dom grekiska när dom är kalla.. Mumsssssssssss
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-05-17, 23:00
Peter å Stina Peter å Stina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Västerås
Inlägg: 77
Standard Sv: Hotel Cactus?

Vi missade nog VIP frukosten, fast vi var på plats i tid. För det är inte bra att äta frukost 10 minuter innan personalen dukar av. Tog flera ägg och hoppades på att något ägg skulle vara okej, men gav upp med äggskalandet efter ett par dagar.
Jag skulle nog ha lånat deras kök och kokat ägg själv.

Men jag håller med om att all personal var trevliga.

// Stina
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-05-18, 01:11
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Hotel Cactus?

Greit og spise 10 min før slutt...bare man også er inneforstått med at utvalget kanskje ikke er like stort. Personalet kan kanskje også bli litt grinete siden de regner med at dere ikke er ferdige med å spise på 10 min....
At eggene var vanskelig å skrelle er da ikke personalet sin feil og har faktisk ingen ting med kokemåten å gjøre..., det er bare slikt som skjer av og til...
Jeg har opplevd mange ganger at noen egg kan være vanskelige å skrelle (skallet sitter fast) her hjemme også, og jeg koker alltid eggene helt likt.
Men klart skrekkelig irriterende er det

Bedere lykke neste gang

Ia
Svara med citat
  #16  
Gammal 2008-05-18, 09:25
magdalenas avatar
magdalena magdalena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 72
Standard Sv: Hotel Cactus?

Så många gånger jag har tagit deras goda ägg med till rummet och lagt på Kalles Kaviar på mackan. Toppen när man har kommit upp från stranden efter en het och solig dag.



Det lär bli fler gånger
Svara med citat
  #17  
Gammal 2008-05-18, 09:36
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Hotel Cactus?

När äggen är svårskalade beror det, enligt en hönsbonde jag känner, på att de är väldigt färska. Ett lättskalat ägg har med andra ord legat längre (förhoppningsvis i kylskåp) innan det kokats. Det låter knasigt, jag vet, och jag frågade om hon skojade, men hon menade att det verkligen är så.

Om en servering har öppet till en viss tid så betyder ju det att man får komma och börja äta fram till den tiden, och sitta kvar och äta i lugn och ro tills man är klar! Det betyder inte att man måste ha ätit klart den tiden!

God service innebär att maten räcker även till dem som kommer sent, men om folk tar med sig mat för att äta senare under dagen är det ju inte underligt om det tar slut och inte räcker till alla.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2008-05-18, 10:28
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 992
Standard Sv: Hotel Cactus?

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
När äggen är svårskalade beror det, enligt en hönsbonde jag känner, på att de är väldigt färska. Ett lättskalat ägg har med andra ord legat längre (förhoppningsvis i kylskåp) innan det kokats. Det låter knasigt, jag vet, och jag frågade om hon skojade, men hon menade att det verkligen är så.
Detsamma har jag hört, men man kan förenkla skalandet genom att skölja väl i kallt vatten, när äggen är färdigkokta .

Abi

Senast redigerad av Abi den 2008-05-18 klockan 10:29. Anledning: omformulering
Svara med citat
  #19  
Gammal 2008-05-18, 11:31
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Hotel Cactus?

Synes det er en uting å ta med seg mat fra frokosten for å ha mat til sener på dagen, har opplevd flere ganger at folk smyger rundstykker, små syltetøybegere og frukt ned i vesker...

Som regel så pleier det å stå at frokost er mellom "det" og "det" og da mener jeg at folk faktisk bør være tilnærmet ferdig når tiden utløper...
At man sitter 5-10 min. over er sikkert greit, men å komme 5-10 min før stengetid og bli sittende en halvtime..., synes jeg er mangel på respekt for deres arbeidstid
De som jobber der skal rydde og vaske og har sikkert mange andre oppgaver som står på vent...

Ia ( som jobber på kjøkken selv )
Svara med citat
  #20  
Gammal 2008-05-18, 12:27
magdalenas avatar
magdalena magdalena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 72
Standard Sv: Hotel Cactus?



Varje eftermiddag kommer den lille farbrorn som äger hotel Cactus och frågar om jag ha vill ha vindruvor till mitt rum. Det är egentligen samma
som ett ägg med till rummet, fast han ger mig det. Frukosten har jag ju betalt i resans pris. Är återkommande gäst varje sommar.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT