Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-08-26, 15:58
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 590
Standard Plastad frotté

Som avslutning på årets luff stannade vi på Kos i 4 nätter. Vi har varit på Kos flera gånger tidigare men då inte stannat över natt utan bara flugit tur och retur därifrån.

Men nu tänkte vi att det var dags att utforska ön. Vi bokade ett hotell relativt centralt via booking. Vi var inställda på att det var en ö med mycket mer folk än vi var vana vid och såg fram emot att se vad Kos hade att erbjuda.

Ön levererade och vi uppskattade stränderna och andra sevärdheter vi besökte. MEN hotellet blev inte särskilt lyckat. Sängarna var bäddade med plastad frotté....(varför de bäddade med plastad frotté ville jag i den stunden inte ens tänka på) dessutom spelade baren på hotellet hög musik som stängdes av ca 03.00. Det var otroligt lyhört så alla som kom och gick dygnet runt till och från sina rum hördes in i rummen. Det blev en sömnlös (och svettig) natt innan vi kunde checka ut och leta efter ett nytt boende.

Vi återkommer säkert till Kos, men kommer aldrig mer att boka via booking och betala för vistelsen i förväg.

/Ofelia
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-08-27, 21:41
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Sv: Plastad frotté

Jag har använt booking kom under många års resor i världen. Betalar aldrig i förväg. Läser hotellets recensioner, och aldrig blivit besviken. Du har nog bara haft maximal otur.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-08-27, 21:51
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Plastad frotté

Jag har också använt booking vid flertal tillfällen i både Europa och USA. Brukar dock kolla mot Tripadvisor, vilket har räddat mig (oss) från eventuella fadäser. Jag tror att folk är mer ärliga på Tripadvisor än på till exempel booking.

Helena -
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-08-28, 09:37
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Sv: Plastad frotté

Citat:
Ursprungligen postat av Helena S Visa inlägg
Jag har också använt booking vid flertal tillfällen i både Europa och USA. Brukar dock kolla mot Tripadvisor, vilket har räddat mig (oss) från eventuella fadäser. Jag tror att folk är mer ärliga på Tripadvisor än på till exempel booking.

Helena -
Det är nog en bra kombination att även kolla på Tripadvisor
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-08-28, 10:12
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Plastad frotté

Citat:
Ursprungligen postat av ofelia Visa inlägg
Ön levererade och vi uppskattade stränderna och andra sevärdheter vi besökte. MEN hotellet blev inte särskilt lyckat. Sängarna var bäddade med plastad frotté....(varför de bäddade med plastad frotté ville jag i den stunden inte ens tänka på) dessutom spelade baren på hotellet hög musik som stängdes av ca 03.00. Det var otroligt lyhört så alla som kom och gick dygnet runt till och från sina rum hördes in i rummen. Det blev en sömnlös (och svettig) natt innan vi kunde checka ut och leta efter ett nytt boende.
Har varit med om det i Chania, det är med hög musik alltså. Vi stod ut i två nätter innan vi flyttade. Vilket hotell var det?

Kul ändå att ni gillade Kos!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2017-08-29, 17:27
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 590
Standard Sv: Plastad frotté

Vi har använt booking många gånger i olika delar av världen och då med bättre resultat. Den här gången kan vi bara konstatera att det blev lite tokigt. Tyvärr har jag förträngt namnet på hotellet.


/Ofelia
Svara med citat
  #7  
Gammal 2017-08-29, 20:17
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Plastad frotté

Alldrig haft problem med boende via booking.com, brukar iofs ibland boka direkt men slår ofta upp booking.com iom de recensionerna är från folk som faktiskt bott på hotellet till skillnad från tripadvisor där vem som helst kan ha skrivit, men kollar ändå båda,
Svara med citat
  #8  
Gammal 2017-08-29, 21:02
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 488
Standard Sv: Plastad frotté

Har många gånger sett recensioner som beskriver ett hotell som något alldeles utöver det vanliga, helt fantastiskt, samtidigt som andra recensioner för samma hotell beskriver hotellet som det sämsta man upplevt. Man kanske bodde i ett annat rum där man inte stördes av något, eller sängarna var inte bäddade med plastad frotté, kanske olika tidpunkter påverkar vistelsen, o s v. Med andra ord, det är så många parametrar så recensioner är för subjektivt för att vara pålitligt. Dessutom skriver de allra flesta hotellgästerna ingen recension alls, man orkar inte. Det gäller även restauranger. Så, enligt min mening är recensioner inget att gå efter. Att boka via booking.com, hotel.com eller vad allt heter är inte heller några garantier. Jag har gått på pumpen flera gånger ute i världen när jag bokat via booking.com, hotel.com, o s v.
När det gäller Grekland förbokar jag aldrig, förutom i Atén och där vet jag precis var jag skall bo för att bli nöjd. Jag har sällan något problem i Grekland eftersom jag väljer på plats, jag förhandlar på plats.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2017-08-30, 10:59
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Plastad frotté

Citat:
Ursprungligen postat av ofelia Visa inlägg
Tyvärr har jag förträngt namnet på hotellet.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2017-09-10, 22:21
91ans avatar
91an 91an är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Asmundtorp
Inlägg: 48
Standard Sv: Plastad frotté

Oj, jag förstår att ni inte gillade hotellet. Jag är nog lyckligt lottad, jag skulle aldrig satt min fot på ett hotell där man bäddar med plastad frotté. Jag hamnade en gång på ett hotell där man inte sa god morgon ( kalimera ) Det räckte för att jag inte skulle boka där igen.Jag bokar på både booking.com och hotells.com, men ok, då känner jag till hotellen. Att boka direkt med ägaren är inte alltid det billigaste.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT