Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-01-11, 10:03
carjoh carjoh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sjöbo
Inlägg: 125
Standard Elafonissi

Hej! Är två familjer som åker till Kreta september/ oktober. Det blir 4 övernattningar på norra sidan vid Stavros för att barnen ska få lite "poolbad" först. Åker sedan vidare till södra sidan. Tänkte avrunda med att se Elafonissi, och stanna några nätter där. Behöver därför tips om bra boende. Har sökt lite på nätet men inte hittat mycket. När jag sökte här på forumet såg jag att Janne tipsat i tidigare fråga i juni 2005. Har du tips till oss också, Janne? Vi är två familjer med 4 pers i var familj. Tar förstås tacksamt emot tips från alla!!!

Tack på förhand!

Hälsn Carina
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-01-11, 12:00
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Elafonissi

Hotel Glykeria ligger ved/ Elafonissi..., men et lite stykke fra selve stranden. Vi vurderte også å booke der på forhånd noen dager på våres tur i høstferien 2005....
Men ble veldig glad vi ikke gjorde det da vi var på plass!! (spesielt siden jeg reiste med barn)
Det er absolutt ingen ting der bortsett fra en nydelig strand og kanskje et par andre overnattingsmuligheter. Mine barn hadde i allefall kjedet seg ihjel..., men vet jo ikke hvor gamle dine barn er. Er de under skolealder så kan det jo være et sted for å koble HELT av.
Vil dere bo litt på sydkysten ville jeg heller ha satset på Palachora som vistnok skal være et koselig sted uten å være for turistifisert (ennå). Derfra kan man ta badebåten til Elafonissi hver dag om man vil . Mener båten går kl. 10.00 hver dag med retur kl. 16.00. turen tar ca. 1 time.
Noen mener vannet er kaldere der og at det kan blåse litt mere enn på andre siden i september (og ellers), men det kan ikke jeg stå inne for.
Ved Makrigialos skal det være varmest klima på denne tiden av året, men langt unna hvis dere reiser T/R fra Chania.
Det er så mye ledig hotel på den tiden av året hvor dere reiser så det er ikke nødvendig å forhåndsbooke hotel om det ikke er noe spesielt dere er ute etter. Letter å se hva dere vil ha da dere er på plass.

Ha en trivelig planlegging, halve morroa...


Ia
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT