Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-06-18, 22:04
Nenna Nenna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Inlägg: 1
Standard 25 år sen sist.

Hejsan!

25 år sen vi båtluffade sist och nu tillsammans med två tonåringar 15 och 17 år. Vore tacksam för lite tips och råd. tex, tunnelbana eller buss från flygplatsen till Pireus? Hade tänkt oss Naxsos, Paros och Antiparos. Var finns bästa stränderna om man tycker om att snorkla ? Var på öarna är bäst att bo ? Naoussa eller Parikia på Paros? Ska bara vara ute 14 dagar och vill inte "hamna fel"... Tar gärna emot andra tips och råd.



MVH// Nenna
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-07-25, 15:58
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: 25 år sen sist.

Tydligen går det nu t-bana direkt till Pireus. Tar visst runt 60 min och kostar 6€/pp.

Väljer ni Paros, så hade jag valt att fortsätta direkt till Antiparos. Båtar går hela tiden fram till kvällen. Antiparos är en av mina favoriter. Klart OK stränder, enligt mitt tycke. Mycket god mat och loj stämmning. Hålligång finns dock även det att tillgå för den som önskar.

Bor ni på Paros, så rekommenderar jag Naoussa. Bo inte i Parikia! Jag har bott där ett flertal ggr och aldrig varit nöjd. Kassa hotell, kassa restauranger, otrevligt bemötande mm.

Naxos däremot är att rekommendera. Här finns bland de finaste stränderna i Grekland. Kan rekommendera Agia Anna eller Plakias (Missa inte Rest Paradise, en höjdare!). Vill man så kan man även bo i Naxos stad. Myllrande folkliv och turistiskt, javisst, men med en hjärtligare atmosfär än Parikia på Paros. Stadsstranden Agios Georgios är ok och går att slå ihjäl några timmar på.

Lycka till!

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-07-25, 16:41
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: 25 år sen sist.

Ja,, bara att instämma!!!

Arne
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT