Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-03-12, 14:58
Lasse Lasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 1
Standard Lägenheter Naxos stad

Vi skulle villja ha några tips på bra lägenhets hotell i Naxos stad, gärna med pool
så att barnen kan fördriva tiden när vi vill ta det lugnt.

Har någon erfarenheter av lägenheterna på Naxos beach
hotel eller lägenheterna till Alkyoni.

MVH / Lasse
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-03-13, 19:24
kdy kdy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 16
Standard Sv: Lägenheter Naxos stad

Jag rekommenderar gärna Aegeon apartments, som ligger nära S;t Georgebeach, och med promenadavstånd till gamla stan och hamnen. Små affärer och restauranger, bil och moppeuthyrning finns runtomkring. Ändå är läget ganska lungt. Poolen är inte så stor, men havet är ju nära. Lägenheterna är rena och frächa och har dubbelsäng, enkelsäng och plats för en extrasäng. Välutrustat pentry, dusch och balkong. Vår familj bodde 2 vuxna och 2 barn i en lägenhet utan att det var alltför trångt. Värdparet är vänliga och hjälpsamma så vi trivs och har bott där i flera år. Hoppas Ni får en härlig Naxossemester. kdy

Senast redigerad av Kalimera den 2005-04-18 klockan 08:39. Anledning: Otillåten länk
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-05-08, 12:43
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard Sv: Lägenheter Naxos stad

Hej!
Jag kan rekomendera ett boende som heter Galaxy, det är studios som finns att välja i olika storlekar. Det ligger precis på stranden en bit bort från själva innerstan. Där är stranden mycket finare. Hotellet har dessutom pool osv. En annan bra sak är att bussen till Agia Anna och Plaka och det går i närheten.
Det finns massor av restauranger och tavernor längsmed strandpromenaden som är en bra och behaglig väg att gå in till stan. Man kan även gå en lite kortare väg om man vill flanera på "shoppingstråket" då kommer du till själva Centrum. Att gå långsamt in till stan tar 10-15 min, men det finns mycket kul att se längs vägen och vi upplevde det aldrig som något problem. Det bodde för övrigt andra barnfamiljer på hotellet när vi bodde där. Mataffärer osv ligger runt hörnet så man kan väl säga att man har nära till allting.
Ni kanske vill bo mitt i själva Centrum, men Galaxy var faktiskt jättebra och låg bra enligt oss.

Lycka till och trevlig resa!
/Alexandra
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-12-05, 14:03
snorklar´n snorklar´n är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Inlägg: 36
Standard Sv: Lägenheter Naxos stad

Undrar oxå om detta. Kan ni berätta om Korali Garden? Är det ett trevligt ställe?Trevliga ägare?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-12-05, 14:05
snorklar´n snorklar´n är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Inlägg: 36
Standard Sv: Lägenheter Naxos stad

Vi undrar oxå om detta. Kan någon berätta om tex Korali garden. Trevliga ägare? Fräscht?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-12-05, 14:21
CH CH är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 44
Standard Sv: Lägenheter Naxos stad

Hej
Jag har själv inte bott på Korali Garden utan enbart gått förbi. Hotellet ser fint ut, men mindre än på bilden i t ex Apollos katalog. Jag skulle nog tycka att det låg lite väl avsides då det finns lika fina hotell som ligger närmre stranden och centrum. Vi har bott ett flertal gånger på Hotel Spiros om ligger ett par hundra meter från stranden (granne med nämnda Galaxy fast billigare)och ett par hundra meter från en busshållplats. Området St George är lugn och tyst, men ändå nära till centrum, hamnen och alla restauranger.

/CH
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-12-05, 14:41
Carina Carina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Iggesund
Inlägg: 569
Standard Sv: Lägenheter Naxos stad

Citat:
Ursprungligen postat av snorklar´n
Vi undrar oxå om detta. Kan någon berätta om tex Korali garden. Trevliga ägare? Fräscht?
Korali Garden är mycket frascht hotell med trevliga ägare. Lugnt läge och absolut inte långt från centrum. Vi ha även bott på Spiros som också var bra. Det känns inte längre att gå från Korali Garden än Spiros, bara raka spåret och väldigt nära bageri och utomhusbiografen. Nära busshållplatsen till Ag Anna också.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-12-12, 19:02
katja katja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Inlägg: 5
Standard Sv: Lägenheter Naxos stad

Eftersom vi är av den sorten som skulle vilja boka i förväg, även om vi ska åka i maj, så undar jag om ni som skrev om Aegeon apartments och Galaxy, vet något om deras hemsidor så jag kan maila och fråga om priser och så??
/Katja
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-12-12, 19:03
katja katja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Inlägg: 5
Standard Sv: Lägenheter Naxos stad

Har du någon hemsida till detta ställe, alt mailadress så vore jag jätteglad!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-12-12, 21:52
anderss anderss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 53
Standard Sv: Lägenheter Naxos stad

Hej,
jag tror inte att det är Ok att klippa in länkar till hotels hemsidor i forumet. Men jag gjorde två sökningar på Google och redan på första sidan hittar du deras hemsida.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-12-15, 12:38
kdy kdy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 16
Standard Sv: Lägenheter Naxos stad

Aegeon apartments Jag tror att de har en hemsida, men kan inte hitta den just nu. Telefon och faxnummer har jag i alla fall: Aegeon apts.tel.0285 23478, 23479
fax 23224
Vintertid tel: 0285 22107
E-mail: ilio.gr@nax.forthnet.gr

Samma ägare har också hotellet Iliovasilema, som ligger alldeles intill. M.v.h. kdy
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-12-15, 13:02
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Lägenheter Naxos stad

Citat:
Ursprungligen postat av katja
Har du någon hemsida till detta ställe, alt mailadress så vore jag jätteglad!
Kolla i din Inbox! /Gita
Svara med citat
  #13  
Gammal 2005-12-15, 14:55
kdy kdy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 16
Standard Sv: Lägenheter Naxos stad

Mera om Aegeon apartments ! Har upptäckt att Aegeon apts (och Iliovasilema) finns med i Apollos sommarkatalog. Där finns också lite bilder att titta på.
Lycka till med resan. kdy
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT