Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-11-08, 19:04
Lolas avatar
Lola Lola är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 120
Standard Panormos (St George)

Någon som känner till detta ställe? Som har bott där eller gått förbi? Apollo hävdar att det finns 10 rum (lägenhet/hotellrum), varav inget har havsutsikt (trots strandläget). På en internetsajt (usch, vilken stavning!) finns uppgifter om 12 rum där samtliga lägenheter har sea view (hotellrummen har dock utsikt åt annat håll). Detta kunde Apollo inte hålla med om. "Står det inte havsutsikt i vår katalog, så är det ingen havsutsikt", sa Carola barskt! Havsutsikt är ett måste, så jag vågar inte boka där som det är nu.

Så finns det någon som minns/vet hur detta ställe ser ut, så tar jag tacksamt emot alla iakttagelser
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-11-08, 20:05
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Sv: Panormos (St George)

Jag har bott på Panormos för några år sedan och visst har hotellet havsutsikt...cirka 2 cm hav ser man mellan lövverket på det stora trädet som står utanför hotellet!

Så, skämt å sido, jag är nog benägen att hålla med Apollo...

Är själv på väg till Naxos igen, och har Panormos på listan över tänkbara hotell, främst för läget (trots avsaknaden av större havsutsikt) och det låga priset. Upplevde tyvärr ägarinnan som en aning sträv, men jag kan ha fel. Ngn annan som har en uppfattning om stämningen där?

Sen skulle man ju vilja måla om allt inne i hotellet, ex till vitt och blått , men nåja, man kan inte få allt.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-11-08, 20:39
Lolas avatar
Lola Lola är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 120
Standard Sv: Panormos (St George)

Ah, ok! 2 cm hav kallar jag heller inte havsutsikt TACK för att du berättade!

Nåja, då får vi tänka om...synd att jag är för feg/lat/okunnig för att boka flygresa på egen hand. Det verkar ju finnas hur många fina boenden som helst, att boka på egen hand. Men jag hittar helt enkelt inte "de där" superbilliga flygstolarna!

Har börjat kolla på Harmony vid Ag. Anna istället. En väldans prisökning, men vad gör man inte
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-11-08, 20:40
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Panormos (St George)

Då tycker jag att ett ställe jag bott på som heter Oniro är ett bättre alternativ. Från vår balkong hade vi utsikt över den vackra bukten. Balkongen var stor, rummet fräscht, toaletten tjusig och ägarfamiljen trevlig.

Eva
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-11-08, 20:41
Lolas avatar
Lola Lola är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 120
Standard Sv: Panormos (St George)

oops
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-11-08, 20:42
Lolas avatar
Lola Lola är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 120
Standard Sv: Panormos (St George)

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Då tycker jag att ett ställe jag bott på som heter Oniro är ett bättre alternativ. Från vår balkong hade vi utsikt över den vackra bukten. Balkongen var stor, rummet fräscht, toaletten tjusig och ägarfamiljen trevlig.

Eva
Charter? *hoppas*
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-11-08, 20:48
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Panormos (St George)

Tror inte det men jag kan ordna telefonnummer till familjen om det ändå är ett alternativ?

Eva
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-11-08, 22:14
Lolas avatar
Lola Lola är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 120
Standard Sv: Panormos (St George)

Tack, Eva! Tills vidare jagar vi charter, men jag hör gärna av mig igen om vi skulle lyckas hitta billiga flygstolar.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-11-08, 23:15
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Sv: Panormos (St George)

*springer och hämtar fotoalbumet*

Var tvungen dubbelkolla mina uppgifter om "2 cm havsutsikt", så jag inte sprider osanna rykten.

Men nej då, under fotot har jag skrivit; "Vi hade flera cm havsutsikt!!" *ironi*

Och jag kan inte tänka mig att det är bättre i andra rum, tyckte vi hade första parkett på vår balkong, så att säga. ´

Har själv tittat på Harmony nu, inför den stundande semestern nästa år...*suckar och räknar månader*
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-11-08, 23:17
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Sv: Panormos (St George)

Agia Anna förresten, ligger inte Harmony vid Plaka?? Eller är det samma sak?
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-11-09, 10:21
NaxosNille NaxosNille är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Norge
Inlägg: 98
Standard Sv: Panormos (St George)

Panormos må være det tristeste hotellet Apollo har i sin katalog. Selv om det ligger nesten helt på stranden, er det inneklemt mellom flere andre hoteller. Ser direkte stygt ut. Skal du ha havsutsikt, er Nissaki et bedre alternativ. Hvis du kan klare deg med et hotell som ligger nær stranden, men som dessverre mangler havsutsikt, kan jeg anbefale Spiros. Veldig trivelig hotell og verdens hyggeligste eiere. God tur...vi teller også dagene til neste reise....
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-11-09, 22:07
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Panormos (St George)

Harmony ligger i Agia Anna, men helt i utkanten mot Plaka, (kanskje er det på grensen?) men altså i det mest stille område i Agia Anna.
Har ikke bodd der selv..., men akk... skulle så gjerne ha reist tilbake til Naxos/Agia Anna (og det kommer jeg vel til å gjøre en gang, men det er så mange andre steder som frister også), et deilig sted
Kos dere!

Jeg tror ikke jeg kommer noen steder til neste år , brukte alt for mye penger på mine to turen denne sesongen. Men turene mine var vært hver krone

Ia
Svara med citat
  #13  
Gammal 2005-11-10, 00:34
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Sv: Panormos (St George)

Well, well, då var det gjort, nu kan man slappna av. Bokade till Naxos och Harmony, det blir nog helt perfekt. Ska bli sanslöst underbart att återse vår gamla pärla!!


Okidoki, och hur får man nu tiden att gå? Vintern har ju knappt börjat än och här sitter man och längtar efter sommaren!?
Svara med citat
  #14  
Gammal 2005-11-26, 16:42
Izzas avatar
Izza Izza är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 54
Standard Sv: Panormos (St George)

Hej hej.
Måste bara säga att Panormos är jättefint, min mamma bodde där två ggr i somras när hon var och hälsade på mig.
Den gamla tanten som "styr och ställer" är jätterar

Fast jag måste säga att hon fick finare rum andra ggn hon åkte dit, då hon inte bokade hotellet med apollo.

Underbart rum på taket med härlig utsikt över havet

Kram hej
Svara med citat
  #15  
Gammal 2005-12-04, 12:00
Lolas avatar
Lola Lola är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 120
Standard Sv: Panormos (St George)

>Izza: Ah, ok...fast det bidde Karpathos i år. Tack för ditt svar i alla fall - Naxos blir det förr eller senare ändå
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT