Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-06-16, 05:21
lyckos avatar
lycko lycko är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Bromma
Inlägg: 17
Standard Tyst boende på Naxos

I början av september åker vi till Grekland och tänkte inleda med en längre tid på Naxos. Vi är bortskämda med/vana vid små öar där det är tyst om natten.
De första dygnen planerar vi att bo i Naxos stad. Finns det överhuvudtaget något tyst boende i här?
Antar att det är risk för mopedtrafik hela natten.
Strax söder om Agia Anna (Maragas?) är det väl lugnare. Dit tänker vi oss efter chora. Och sedan avsluta någonstans mellan Kastraki och Agiasos.
Vi är mycket tacksamma för tips om tyst boende på dessa platser.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-06-16, 08:58
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Tyst boende på Naxos

Skulle tippa på att det finns "tystare" boenden om man kan tänka sig att bo en bit från själva centrum, på någon liten gata där inte många kör överhuvudtaget... men jag har inga direkta tips.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-06-30, 23:41
Helga Helga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 9
Standard Sv: Tyst boende på Naxos


Inne i gamlebyen (med fare for å gå seg vill i de trange gatene), fant vi et nydelig sted. Tre små leiligheter (en av dem bare med kjøleskap og vannkoker, (tror det var nr 1) rundt en liten gårdsplass under vinranker. Jeg tror jeg likte nr. 2 best. Kan ikke huske jeg hørte noen moped eller annet der. Kort vei til havnen, buss-stasjonen og Old market. Kort vei opp til borgen også. Ikke av det billigste, men veldig pent. Eieren hadde også leiligheter på gården sin litt nord for byen, men da må man nok leie bil eller moped.
Anbefales for elskere av ro.

Senast redigerad av inkfish den 2005-07-01 klockan 14:23. Anledning: Otillåten hotellänk borttagen. Stället heter venetiko
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-08-22, 23:28
Ingegerd_Lasses avatar
Ingegerd_Lasse Ingegerd_Lasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: LVästra Ämtervik
Inlägg: 203
Standard Sv: Tyst boende på Naxos

Vi tillbringade 3 veckor på Pension Sofie, Panos finns i hamnen med sin röda buss, lätt att hitta. Visst kunde man höra en och annan moped någon gång, men mestadels var det bara lugnt och vänligt. Värdparet är jättetrevliga, servicen perfekt och man promenerar till hamnen på mindre än 10 min.Det enda som jag saknade var havsutsikt, men bemötandet och läget, med nära till allt, gjorde att vi hade vår bästa semester på mycket länge.
MVH Ingegerd.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-08-23, 12:15
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Tyst boende på Naxos

Får jag föreslå Hotel Anixis ! Ligger inne i gamla stan strax nedanför borgen. Där är helt bilfritt/moppefritt! Sjäva bor vi alltid där när vi besöker Naxos. Dom har en underbar takaltan mot Portaran (väster) där man kan sitta och njuta och se solnedgången.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-08-25, 14:57
Sonia Sonia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 5
Standard Sv: Tyst boende på Naxos

Hej!

är på väg till Naxos för 4 gången, har alltid haft lugnt (är lite känslig för ljud på natten) det bästa stället vi har bott på någostan överhuvudtaget är på Nastasia Village, i stan men inte mitt i. Trevligt, lugnt, rent och bra service.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-08-25, 18:49
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Kan Hotel Agios Prokopios vara något??

Vi tillbringar alla våra vistelser på Naxos på just Hotel Agios Prokopios, just vid Agios Prokopos-stranden. Mer än lugnt... Vägen slutar vid Hotellet!!!

Prisläget i för- och eftersäsong ligga för studio runt 25€ per natt och studio.

Du hittar hotellet på Kalimerahemsidan. Under Hotell och Pensionat.

Arne
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-08-26, 11:46
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Tyst boende på Naxos

Jag har bott både i gammalt hus inne i gränderna, lugnt men en och annan kackis tyvärr. Har även bott på Pension Sofi och Oniro. Lugnt och bra på båda ställena. Nästa resa kommer jag troligen att välja att bo ute vid stränderna på Arnes favoristställe eller annat lämpligt där ute.

Eva
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-08-30, 14:54
Nordlund Nordlund är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 41
Standard Sv: Tyst boende på Naxos

Vi var på naxos sommaren 2004, då bodde vi på ett mycket bra hotell som heter Hotell Spiros, där finns pool, och det är bra städning varje dag. Där är lugnt och skönt, nära till bagaren ( färskt bröd varje morgon ), stor super market, nära till bra strand 5 min. Hotellet ligger ca 15 min från hamnen ( city ).
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-08-30, 17:19
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Tyst boende på Naxos

......oavsett var man befinner sig i Grekland, så är det alltid nån gång läge för öronproppar......Dessa tvättbara av silikongummi(med reservproppar) ingår alltid i den erfarne(& luttrade) resenärens packning.... Rekommenderas....
Mikke
(KfK)
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-08-30, 17:29
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 686
Standard Sv: Tyst boende på Naxos

Hej
Nyss hemkommen från bl a Naxos. Vill du ha tyst boende, så leta dig längre bort från huvudstråken. Dock letar sig mopeder in bland gränderna också. Själv bodde jag i Agia Prokopios. Tyvärr var det den 15:e augusti. Halva Aten var där och ALLA hade bilen med sig. Så man kan ju inte säga att det var sådär jättelugnt .
Vi bodde några nätter vid Agia Anna med. Där var det lugnare och mer softat. Mysiga barer och hotell alldeles vid stranden. Nästa gg så ska jag dock satsa på Maragas eller Plaka. Jättefin strand och hotellen låg en bit från vägen. Sen ligger ju den fantastiska restaurangen "Paradiso" där. Missa inte deras underbara spenatpaj. Jag känner fortfarande smaken och ryser av välbehag!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-08-30, 19:21
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard Sv: Tyst boende på Naxos

Hej!
Var pa Naxos for nagra dagar sedan, vi bodde pa ett stalle vid st george stranden ca 20 m fran vattnet, tyst och bra boende nara centrum tog mindre an 5 min till main sq och kanske 10 om man gick langsamt in till stan...
Hotellet hette ILION och har bade rum och studios vi betalade 45 med frukost som var jatte god och studio mellan 20 aug och 7 natter framat
&
/Alexandra
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT