Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #11  
Gammal 2011-04-20, 21:36
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Om en hädangången tråd

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Troligen vill man lägga locket på nu i kristider och med stundande turistsäsong runt hörnet.
"Locket på" är ju tyvärr en rätt vanlig strategi i Grekland i många olika sammanhang. Få media vill nog tala om att Greklands rättsystem är hårt kritiserat utomlands. Man vill ju inte hänga ut en smutsig byk hemma...

Citat:
En kollektiv oro har spridit sig här på Kreta; Tänk om turisterna sviker oss på grund av alla strejker, höjda priser och övrigt elände som förekommit.
Den oron är nog inte helt obefogad. Många jag har pratat med har tröttnat på sakerna du nämner, andra oklara eller osäkra saker, men främst Greklands ekonomi. Många verkar riktigt irriterade och ilskna över att Grekland under lång tid konsekvent ljugit och misskött sin ekonomi. Jag har träffat några som klart sagt att vi åker inte tillbaka på grund av vår irritation. Och det är ju den slutgiltiga protesten!

En annan sak jag hört. Den ineffektivitet, byråkrati och "Avrio-mentalitet" till det mesta, som förr nästan var charmigt och pitoreskt, börjar nu irritera mer och mer. Man förväntar sig helt enkelt att Grekland ska skärpa till sig också när resten av Europa har blivit mer effektivt. Bristen på bra service och effektivitet är ju inte heller speciellt bra reklam...

Greklands rykte har ju naggats rätt hårt i kanten de senaste åren... Och denna rättsröta gör ju inte saken bättre.

Citat:
Om vi mister turismen vad har vi då kvar att leva på?
Nu kommer ju inte turisterna att svika totalt. Bl a så är ju Grekland, trots ökande priser, fortfarande ett av de billigare länderna kring Medelhavet. Och sanden och solen finns kvar... Och Ouzon och Metaxan... Men även en nedgång kan slå hårt.

Samtidigt så har turister ett kort minne...

Men ni får nog klara er utan mitt bidrag i år. För även om jag naturligtvis längtar ner så är även jag rätt irriterad på div olika saker i Grekland just nu.... Det är inte hela orsaken men det påverkar!

Men mitt minne är väl inte så långt det heller...

Peter
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT