Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-07-21, 09:51
bohochic
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Kreta - Almirida

Hejsan!

Jag och min kompis (vi är två tjejer - 19 och 20 år gamla) har planer på att åka till Kreta för första gången i augusti i år. Vi tittade lite på Langley Travels och såg att de hade resor till Almirida. Det verkar vara en otroligt charmig och relativt genuin by med ett ganska strategiskt läge mellan Chania och Rethymnon. Jag undrar nu: är det lätt att ta sig till dessa platser med lokalbuss?

Vi båda är inte ute efter en festresa utan snarare en semester men samtidigt vill vi inte att det ska vara ett stendött och fullkomligt isolerat ställe som vi beger oss till. Finns där några trevliga restauranger och barer där man kan ta en drink i kvällssolen? Finns där något uteliv eller är det att bege sig till en annan stad som gäller då?

Ni får gärna dela med er av era erfarenheter kring Almirida - eller andra tips som kan verka passa oss på Kreta!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-07-21, 11:51
liselotti
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Kreta - Almirida

Almirida är en väldigt liten by. Snarare trevlig än charmig.

Uteliv? Nej!
Den finns några tavernor vid vattnet och där är VÄLDIGT lugnt.

På Langley's hotell bor många barnfamiljer och lugnet på orten passar bra då. Alla gäster är nordiska och all peronal på hotellet är svensk (utom städningen). Detta gör att det inte blir så "grekiskt".
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-07-21, 12:06
bohochic
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Kreta - Almirida

Aj då, det lät inte övervägande positivt. Får kanske ta och omvärdera det beslutet eller dom planerna.
Jag har förstått att det är litet, men trodde inte alls att det var så "turistigt" som andra orter utger sig för att vara. Snarare lite oexploaterat och trevligt. Men det var ju bra att jag fick den informationen - man ska lyssna på dom som vet!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-07-21, 13:56
liselotti
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Kreta - Almirida

Det är själva hotellet som inte är så grekiskt . Annars väldigt fint.
Runt byn finns fina omgivningar och man kan inte jämföra med turismen i orterna runt Chania. Trevlig stämning. Men det är lugnt!
Grannbyn Kalives är en riktigt mysig liten by och dit är det inte långt.

Om man bara vill sola, bada och läsa böcker så passar det bra .
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-07-21, 15:05
bohochic
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Kreta - Almirida

Aha - då hänger jag med. Då är alternativet inte uträknat ännu!
Tack så mycket för tipsen, återkommer om det blir någon resa dit eller till någon annan ort!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-07-31, 12:53
bohochic
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Kreta - Almirida

Hej igen!

Det blir ingen resa till Kreta nu i sommar utan troligtvis en vecka utomlands i höst istället - dock ej till Grekland då! Hoppas dock på att få komma iväg till Almirida nästa sommar med min mamma. Grekland ligger ju kvar..

Tack för de fina tipsen och hej så länge!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT