Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa själv

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2010-11-17, 10:20
kifisia kifisia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Wien
Inlägg: 70
Standard Aldri mer Ryanair!

Aldri mer Ryanair!


Mitt første møte med Ryanair var for mange år siden, jeg hadde ikke engang hørt navnet. Et norsk reiseselskap skulle fly oss fra Kroatia til Oslo, men først etter 12 timers forsinkelse kom det et fly som var chartret. Det stod ingen navn på utsiden av flyet. Dette var av meget gammel årgang, nedslitt interiør, men på alle dokumenter stod det RYANAIR, crewet kunne også bekrefte dette.
Kort etter start smalt det i den ene motoren og det kom flammer ut. Vi fikk beskjed om at flyet ville returnere på grunn av ”tekniske” problemer. Etter 10 minutter kom det kontrabeskjed, nei, problemene er løst, vi fortsetter. Underveis likte jeg dårlig de lydene jeg kunne høre fra den ene motoren. Det kunne heller ikke min medpasasjer som var flymekaniker i SAS! Han sa at dette flyet ikke ville blitt kjent ”LUFTDYKTIG” i noe skandinavisk land!

Jeg hadde glemt hele Ryanair inntil i fjor. Da skulle vi på julebesøk til Stockholm. Søking på nettet fikk frem billigste biletter fra Wien til Stockholm, Ryanair! Riktignokk flyr de ikke fra Vienna International, den ligger bare 25 km fra centrum, de flyr fra Bratislava i Slovakia, en typisk ”billig – flyplass ” Som Torp etc. Destinasjonen viste seg å være Skarstad, veldig langt fra Stockholm, nærmere Nykøping, men det fremgikk ikke av informasjonen. Det skulle gå greit med en busstur fra sentralt sted i Wien, men de avgangstidene som stod på Internett var gale! De hadde ”glemt å oppdatere dem”. Resultat, bussen var gått, eneste løsning Drosje! Pris 120 Euro, 70 km!

Reisen gikk ok, vi kom til Skarstad ”bare ca 1 time forsinket”!

Verre gikk det på hjemturen. Etter å ha sittet 1 time i flyet ble det gitt beskjed om ytterligere forsinkelse, flyet måtte avises! Etter ytterligere 1 og en halv time ny beskjed: Vi har ikke mer avisingsveske! Så begynte det å snø! Denne flyplassen ”in the middle of nowhere” var ikke utrustet for snørydding! Etter 4 timer i flyet begynte passasjerene å bli utålmidigen, men det ble gitt beskjed BLI sittende. En pasasjer ble meget forbandet, han gikk til kapteinen og sa ”hva han mente om Ryanair” Ny beskjed: ”Passasjerene kan bevege seg fritt så lenge de ikke sjenerer noen av besetningsmedlemmene! Om noen ønsker å forlate flyet er det ok men da kan de ikke komme tilbake! Bagasjen går til Bratislava!
Det gikk ytterligere 2 timer. Først etter at alle hadde sittet der i 6 og en halv time startet vi! Ankomst 6 og en halv time forsinket! Det fantes ingen buss på den tiden. Heldigvis fikk ji noen medpasasjerer til å dele en taxi.
Når vi legger sammen ble Ryanair meget dyrere enn om vi hadde reist med SAS eller Austrian!

Etter hjemkomsten begynte vi å snakke med venner og kjente om opplevelsene. De fleste sa: ” Det må du vente når du ikke vet hva Ryan -air betyr!”
Jeg er i hvert fall overbevist nå!
Ryanair er verdens mest urusle flyselskap! Aldri mer Ryanair!

Så i dag kan du lese følgende historie i verdenspressen:

Ryanair skulle i går, den 16. november fly en gruppe franske turister fra Marokko til Paris. Billigflyplassen til Ryan heter Beauvais, vell 100 km fra Paris.
Det er bare det at denne flyplassen er stengt om natten! Resultat, flyet landet i Liege i Belgia, mange hundre kilometer fra Paris.
Gaule eller Orly, men det koster mer i landingsavgift!

Passasjerene ble meget sinte, de nektet å forlate flyet. Det gjorde imidlertid besetningen. Døren til cokpitten stod vidåpen, ulåst!

Det hele endte med at flyplassmyndighetene i Liege måtte organisere buss til Paris! Det regnes med at den ekstra regningen Ryanair får for dette ”stuntet” er høyere enn en ekstra landingsavgift. Dertil får de påpakning fra luftfartsmyndighetene for å ha forlatt flyet uten å stenge døren til cockpit!

Liknende skandalehistorier om Ryanair over alle deres destinasjoner kan du finne om du søker på GOOGLE!

Hvor lenge skal Ryanair kunne fortsette før det blir bannlyst av luftfartsmyndigheter i alle land?

“Jeg HATER Ryan air!!!”

Dette slagordet skal jeg få trykket opp til Jakkeoppslagsmerke, og delt ut til likesinnede!

Eller hva mener dere?
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT