Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Milos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-02-06, 21:42
kath72s avatar
kath72 kath72 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 74
Standard Lite kuriosa om Milos...

För länge länge sedan i en gammal gammal stad...
närmare bestämt i Aten sommaren 1998 utspelades följande episod.

Jag och pojkvännen (samme grektok som nu) fick påhäng av en rätt påträngande reseförsäljare på en bakgata i Plaka. Han vägrade släppa oss och jag minns hur han ivrigt försäkrade:
"You can´t be serios in going to Milos. There is absolutely nothing there to see."
Vi hade ju hört och läst en hel del om Milos, så vi stod på oss. Då bytte han taktik och intygade:
"There´s no way you´ll get a room in Milos now. (i slutet av juli) Everythings booked. Take my advice, don´t go there!"

Vilken ö han ville kränga biljetter till minns ingen av oss, men med den taktiken lyckades han bara få oss än mer sugna på Milos. :-)
Och nu i sommar bär det av igen.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-02-06, 21:46
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Lite kuriosa om Milos...

Hur gick det för er med rum? Vi har blivit utan rum på just Milos, när vi sedan fick ett rum så var det ett med endast två sängar och ingen plats för extrasäng. Till saken hör att vi alla tre gick tillsammans när vi var runt och letade så det rådde inget tvivel om hur många vi var. Vi sov mycket trångt de två nätter vi stannade// Helén
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-02-06, 21:53
kath72s avatar
kath72 kath72 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 74
Standard Sv: Lite kuriosa om Milos...

Åh, vad trist för er! Det måste ju ha förtagit lite av Milos-stämningen.

Nej, det var inga problem alls med rum. Rumsraggarna stod tätt i hamnen och vi kunde välja och vraka.

Minns att vi bodde stort och fräscht hos en tjej i Adamas, precis vid utomhusbion, fick till&med byta rum, då det fanns flera lediga. Billigt också, minns dessvärre inga priser... det var på de goda drachmernas tid :-)

Däremot lurade jag dit syrran och hennes pojkvän förra året och de blev helt utan logi (!)


Milos har tydligen blivit så poppis de senaste åren. Så det gäller nog att boka...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-02-06, 21:59
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Lite kuriosa om Milos...

Citat:
Ursprungligen postat av kath72 Visa inlägg
Åh, vad trist för er! Det måste ju ha förtagit lite av Milos-stämningen.
Ynka lite i så fall Milos är en av favoritöarna, stränderna och de mycket annorlunda övriga badställena gör att den ändå är bra!
// Helén- som aldrig mer åker dit i juli, jag tycker inte att det är kul med förbokningar.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-02-06, 22:05
kath72s avatar
kath72 kath72 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 74
Standard Sv: Lite kuriosa om Milos...

Nej, att förboka är egentligen inte min stil heller, men med 2 spralliga kids med spring i benen och önskemål om pool (det finns inte många pooler på Milos) hamnade saken i annat ljus.

Det blir ju ändå inte Bamseklubben - det är vi alldeles för äventyrliga för
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT