Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2015-01-12, 17:17
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Charter?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Jag kikade på Masses bilder nu och ja, det är det Kalimera vi pratar om.

Som du ser så bör man försäkra sig om att få bo på övervåningen, för att inte grönskan ska skymma utsikten. Men det KAN också vara så att det där buskaget är borttaget, det ringer någon vag klocka om det. Om det blir aktuellt för dig att boka där så kan jag fråga de mina om jag bara drömt det eller om det stämmer.
.
Jeg kan også takke Masse for at jeg har fått "Kalimera Studios" til favorittsted i Pigadia
Kalimera, som ikke er noe hotell, har 5 rom, 2 oppe og 3 nede.

- vi har bodd der to ggr, i okt 2012 og april 2013, og er ikke i tvil om hvor vi ønsker å bo neste gang vi skal til Karpathos, det blir Kalimera Studios, igjen - om det er ledig.

Har bodd en gang på "overvåningen" og en gang nede, med terrasse og synes ikke utsikten er noen grunn til velge bort det.
Jeg har ikke vært tilbake og sett på Masse's bilder nå, og forstår ikke hvilket buskas/grønske det er snakk om. Dina's vakre blomster var et pluss ( for oss)
Vi bodde med terrasseutsikt i oktober 2012, slik var utsikten gjennom balkongdøra vår:



- og her er en litt mer av den :



Og, bildet under viserer utsikten fra "overvåningen" forskjellen er ikke avgjørende, synes jeg, men det er jo litt mer "privat" å ha egen balkong:


Senast redigerad av kari den 2015-01-12 klockan 17:55.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2015-01-12, 23:22
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Charter?

Såvitt jag kan se Kari så är det studion i mitten, av de tre som finns på övervåningen, som du visar på din sista bild. De tre studiorna på övervåningen har lika stora rum, men det är en dramatisk skillnad i storlek på balkong. Den i mitten har stor balkong medan de två på ömse sidor om den (varav vi bodde i den ena) har små. Jämför med bild 2 i mitt album. Vi fick bara nätt och jämt plats med bordet och två stolar. Men det räcker ju om man inte är flera.

Masse
Svara med citat
  #23  
Gammal 2015-01-12, 23:59
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Charter?

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Såvitt jag kan se Kari så är det studion i mitten, av de tre som finns på övervåningen, som du visar på din sista bild. De tre studiorna på övervåningen har lika stora rum, men det är en dramatisk skillnad i storlek på balkong. Den i mitten har stor balkong medan de två på ömse sidor om den (varav vi bodde i den ena) har små. Jämför med bild 2 i mitt album. Vi fick bara nätt och jämt plats med bordet och två stolar. Men det räcker ju om man inte är flera.

Masse
Først, du har rett, Masse - jeg har sjekket bilder, vi bodde i midten oppe
- jeg husket ikke (da jeg skrev innlegget) at det er 3 rom oppe jeg
Svara med citat
  #24  
Gammal 2015-01-13, 09:50
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Charter?

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Några vänner till oss, som brukar bo på Kalimerahotellet var där och kollade i somras och fann att det är något charterbolag utom Norden som ar det hotellet nuförtiden, så det inte och boka där
Vet dock inte om det är så i år också!


Riitta
Ok, jag ska kolla upp det om Karpathos nu blir aktuellt i sommar.

Svara med citat
  #25  
Gammal 2015-01-13, 09:51
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Charter?

Oj så fina foton Kari, den utsikten skulle man kunna leva med

Svara med citat
  #26  
Gammal 2015-01-13, 10:58
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Charter?

Härliga bilder du har, Kari!

Jag lånar Masses bild, det var det här buskaget/träden (?) jag menade. Men jag har alltså inga klara minnen av ifall det var nedklippt för att förbättra utsikten i markplan, jag kan ha drömt eller på annat vis fara med osanning



Men är det som Riitta säger även i år så faller ju den möjligheten för Thiras del. Synd, för det verkar vara ett fint litet ställe.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2015-01-14, 17:35
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Charter?

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Oj så fina foton Kari, den utsikten skulle man kunna leva med
- takk, Thira - ja, jeg har sett dårligere utsikt
Svara med citat
  #28  
Gammal 2015-01-14, 17:44
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Charter?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Härliga bilder du har, Kari!

Men är det som Riitta säger även i år så faller ju den möjligheten för Thiras del. Synd, för det verkar vara ett fint litet ställe.
Takk, Ink - det e r virkelig er herlig sted å bo
Stranda er kjempefin rett nedenfor Kalimera, det er supermarked like ved og kort vei til busstasjonen og byen

J e g ville kontaktet Dina uansett, det er jo ikke sikkert dette Charterselskapet har alle rommene, jeg tror ikke Airtours hadde det heller.
Det var et nederlandsk selskap som hadde "Kalimera" før Airtours, kanskje de har gjort avtale igjen?
- mange nederlenderne fortsatte å bopå Kalimera, de reiste på egenhånd og var gjerne mange uker.
Mulig det kun var vår og høst? - det kan jo være verre om man reiser midt på sommeren?
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT