Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-01-26, 11:58
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Utloggad

Varför blir jag utloggad hela tiden, så fort jag inte är aktiv klickar runt eller skriver mm räcker med 10 min så loggas jag ut automatiskt???

Why Why Why

Camilla
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-01-26, 12:36
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Utloggad

En ändring som kom i samband med uppgraderingen, tror jag. Innan dess kunde du vara inloggad jämt. Nu loggas du ut efter en stunds inaktivitet.

Antar att det är en inställningsfråga där admin kan välja. Tippar att belastningen blir mindre om alla inte är inloggade jämt.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-03-05, 23:27
winther winther är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 19
Standard Re: Utloggad

Er ganske frustrert akkurat nå.Har flere ganger forsøkt å gi svar og tips på div.innlegg,men det går ikke alltid så raskt,og når jeg skal sende mitt innlegg er det umulig,fordi jeg da er utlogget i mellomtiden.
Dermed blir innlegget slettet,og jeg er like langt.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-03-05, 23:32
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Re: Utloggad

Citat:
Ursprungligen postat av winther
Er ganske frustrert akkurat nå.Har flere ganger forsøkt å gi svar og tips på div.innlegg,men det går ikke alltid så raskt,og når jeg skal sende mitt innlegg er det umulig,fordi jeg da er utlogget i mellomtiden.
Dermed blir innlegget slettet,og jeg er like langt.
Usch, sånt är inte roligt. Och man orkar inte skriva om.
Ett tips kan vara att först skriva inlägget som ett vanligt text-dokument och sedan kopiera in det i ett inlägg i forumet. Det gör jag ibland, särskilt om jag behöver fundera på vad jag ska skriva.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-03-06, 12:30
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Re: Utloggad

Hej winther

Nu har jag ändrat tiden för utloggning till en timme.

Janne / Kalimera
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-03-07, 07:44
winther winther är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 19
Standard Re: Utloggad

Takk for det
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-03-07, 07:48
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Re: Utloggad

Citat:
Ursprungligen postat av winther
Takk for det
Det var så lite så.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-03-17, 20:41
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Re: Utloggad

Ja, nu har även jag råkat ut för detta. Satt igår kväll och svarade på Tittis fråga om Cypern och det blev rätt långt. Under tiden kom Katterna och ville ha lite uppmärksamhet och kel (nu sitter Husse vid Burken igen så då kan vi busa och mysa lite med honom…!). Och Kattkel går faktiskt före skrivandet! Före allt annat också förresten… Ett samtal med min gamle kollega som fyllde jämt (silverkäpp) tog sin lilla tid. Och vips, så hade en timme gått. Så när jag hade skrivit färdigt och tryckte iväg svaret så försvann det ut i den binära rymden för att aldrig återfinnas igen… En ruta med: Du har inte rätt att… Måste logga in, osv… dök upp. Och jag sade saker som inte bör upprepa här! SUCK, och svaret som var så bra… Och jag VISSTE att man blir utloggad efter en timme… Men jag tänkte inte på tiden, och missade naturligtvis att kopiera det jag skrivit. Men DET kommer jag inte att glömma fler gånger…

Elisabet: Och man orkar inte skriva om.

Nä. Precis. När man haft ett ”spår” och lite flyt i skrivandet, så är det väldigt svårt att rekonstruera det en gång till. Fast jag tog mig i kragen och skrev en gång till, lite kortare, för hon fick inte så många svar…

Elisabet: Ett tips kan vara att först skriva inlägget som ett vanligt text-dokument och sedan kopiera in det i ett inlägg i forumet. Det gör jag ibland, särskilt om jag behöver fundera på vad jag ska skriva.

Precis vad jag gör nu! Det är sedan lätt att redigera inlägget, och lägga till om man vill. Och då har man 1 timme på sig! Eller mer, om man orkar kopiera fram och tillbaka…

Och här kommer jag till det jag egentligen skulle tipsa om. En mycket god vän till mig som är journalist visade mig för några år sedan ett synnerligen enkelt sätt att kopiera text mellan olika dokument. OBS! Gäller Word under Win XP. Vet inte hur det fungerar med andra pgm eller OS. Men det fungerar perfekt från Word eller motsvarande till tex inlägg på Kalimera.

Alltså: skriv i Word eller motsvarande. Markera texten som ska kopieras och tryck Ctrl + c. Nu är texten kopierad i datorns minne. Gå dit texten ska vara och tryck dit markören och tryck sedan Ctrl+v, och vips så är texten där! Det kan dock ta några sekunder beroende på hur mycket text det är! Det fungerar även med vissa bilder. Ni kanske kände till detta, men jag gjorde det inte tidigare. Har ni fler bra, enkla kortkommandon så tipsa!

Är det bara ett kort svar behöver man ju inte tänka på detta. Men det fungerar även åt andra hållet. Man kan skriva svaret i svarsrutan, och sedan kopiera det (Ctrl+c) som text till Word tex, som ”säkerhetskopia” om man är osäker på om det gått en timme.

Inkfish: Tippar att belastningen blir mindre om alla inte är inloggade jämt.

Stämmer. Jag fortsatte skriva ett långt svar om detta, och rätt mycket annat, som vida överskrider ämnet i denna tråd. Så jag fortsätter med resten av svaret i IT-delen under Off Topic. Det blev en del allmänt och en hel del ”överkurs”… Mest som information…


Peter
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-03-17, 21:06
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Re: Utloggad

Citat:
Ursprungligen postat av Peter
"klipp"

Är det bara ett kort svar behöver man ju inte tänka på detta. Men det fungerar även åt andra hållet. Man kan skriva svaret i svarsrutan, och sedan kopiera det (Ctrl+c) som text till Word tex, som ”säkerhetskopia” om man är osäker på om det gått en timme.

Peter
Det räcker ju med att bara kopiera texten (ctrl-c), om det sedan visar sej att man blivit utloggad så är det bara att klistra in texten med ctrl-v i stället för att skriva hela texten på nytt. Allt finns ju kvar i urklippshanteraren tills du fyller på med något annat.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #10  
Gammal 2006-03-17, 21:53
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Re: Utloggad

Jovisst Janérik

Man måste ju inte lägga en kopia. Den finns ju i urklippet som du säger. (Men då kan jag inte "ta" på den...) Det bara det att jag gillar att ha en kopia liggande om något skulle hända. Trots 20 års yrkeserfarenhet av dessa ettor och nollor så litar jag inte riktigt på dem... De är ju så små...

Peter
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT