Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-01-28, 10:49
M.G M.G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 251
Standard Tips på mysigt och prisvärt boende på Karpathos

Skulle behöva tips på boende på Karpathos.
Önskar havsutsikt, fräscha rum och inte allt för avsides.
Gärna högt läge.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-01-28, 14:17
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Tips på mysigt och prisvärt boende på Karpathos

Hur vill du åka? Är du begränsad till charterhotellen eller vill du boka själv?

Vill du boka själv rekommenderar jag Amaryllis, det motsvarar dina önskemål. Havsutsikt från de översta våningarna, bra priser. Elias Rooms ligger också högt och bra till, litet och personligt.

Karin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-01-29, 08:06
M.G M.G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 251
Standard Sv: Tips på mysigt och prisvärt boende på Karpathos

Jag skulle hellre boka själv men har inte hittat någon billig flygstol. Vill helst boka i tid så sista minuten är inte aktuellt. Det känns som att det inte blir så billigt då!?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-01-29, 08:26
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Tips på mysigt och prisvärt boende på Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av M.G Visa inlägg
Jag skulle hellre boka själv men har inte hittat någon billig flygstol. Vill helst boka i tid så sista minuten är inte aktuellt. Det känns som att det inte blir så billigt då!?
Nej, då måste du ju boka flygstol till ordinarie pris, ca 5 000 kr. Det går ju bara ett chartrat plan i veckan till Karpathos, och både Apollos och Air Tours resenärer delar på det. Så du får nog kompromissa när det gäller något av dina krav. Det absolut billigaste sättet är ju att ha is i magen, ta en sista minuten-flygstol och sedan våga chansa när det gäller boendet. Sen är frågan om du vågar ta den risken. Vilken tid hade du tänkt åka ner?

Förresten kom jag just ihåg Dolphin Apartments, där du också kan få fantastisk utsikt ner över hamnen.

Karin
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-01-29, 09:32
HannaHallberg HannaHallberg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 38
Standard Sv: Tips på mysigt och prisvärt boende på Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av M.G Visa inlägg
Jag skulle hellre boka själv men har inte hittat någon billig flygstol. Vill helst boka i tid så sista minuten är inte aktuellt. Det känns som att det inte blir så billigt då!?


Om du flyger från Arlanda så flyger Austrian Airlines billigt på tisdagar, gjorde en snabb sökning och det finns biljetter för 2900 i juli. Det är dock en mellanlandning i Wien. Man kan inte boka genom hemsidan av någon anledning, vi bokade genom flygresor.se
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-01-29, 09:34
M.G M.G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 251
Standard Sv: Tips på mysigt och prisvärt boende på Karpathos

Jag vågar nog inte chansa.
Vi ska åka i mitten av september.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-01-29, 09:45
M.G M.G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 251
Standard Sv: Tips på mysigt och prisvärt boende på Karpathos

Dolphin såg jättemysigt ut men då verkar det vara flygstol som gäller?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-01-29, 10:04
HannaHallberg HannaHallberg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 38
Standard Sv: Tips på mysigt och prisvärt boende på Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av M.G Visa inlägg
Dolphin såg jättemysigt ut men då verkar det vara flygstol som gäller?

Kollade snabbt på flygresor.se och 8-15 september får du en flygresa för en person Arlanda - Karpathos med en mellanlandning för 3 119 kr.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2015-01-29, 11:49
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Tips på mysigt och prisvärt boende på Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av M.G Visa inlägg
Dolphin såg jättemysigt ut men då verkar det vara flygstol som gäller?
Japp. Själva brukar vi åka flygstol, dels eftersom vi vill stanna längre än charterbolagens fixa reslängder, dels vill vi bo på Regina som ligger mitt inne i Pigadia, i en backe och med fantastisk utsikt över bukten från de översta våningarna. Där måste man boka själv.

I mitten av september är högsäsongen över, så då bör det inte vara några problem att hitta rätt boende. Priserna sjunker ganska dramatiskt så snart skolorna börjar i augusti. Har du tittat igenom charterbolagens utbud och hittat något du är intresserad av? Det är Apollo och Air Tours som flyger direkt på Karpathos.

Karin
Svara med citat
  #10  
Gammal 2015-01-29, 15:04
M.G M.G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 251
Standard Sv: Tips på mysigt och prisvärt boende på Karpathos

Det blir nog så vi åker vanlig charter den här gången.
De hotell jag kollat på som ser intressanta ut är:
Sound of the sea
Alimounda mare
Almyra village
Astron princess
Parasol
Atlantis
Apolis

Vet inte om det är bra läge och så.
Vill gärna att det ska vara lite liv och rörelse runtom utan att det är livat.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2015-01-30, 09:14
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Tips på mysigt och prisvärt boende på Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av M.G Visa inlägg
Det blir nog så vi åker vanlig charter den här gången.
De hotell jag kollat på som ser intressanta ut är:
Sound of the sea
Alimounda mare
Almyra village
Astron princess
Parasol
Atlantis
Apolis

Vet inte om det är bra läge och så.
Vill gärna att det ska vara lite liv och rörelse runtom utan att det är livat.
Okej. Då ryker Sound of the Sea totalt. Det ligger alldeles ensamt på andra sidan av en höjd. Lång, tung backe att gå in till Pigadia och lika långt att gå hem igen frampå natten. ;-)
Alimounda Mare och Astron Princess är bland de lyxigaste hotellen som finns på ön. Även under lågsäsong är priserna rätt häftiga. (Fast jag skulle gärna bo på Astron Princess om jag hade råd. ) Alimounda mare är jättestort...
Almyra village är trevligt men ligger rätt långt ut från stan och liv och rörelse.
Apolis ligger i Amoopi, vilket består av en mängd hotell utslängda i en backe. Det finns någon liten supermarket där, och ett par riktigt bra restauranger, men jag skulle inte kalla det "liv och rörelse". Du går och äter och sen går du hem, mer finns det inte att göra på kvällarna.
Parasol håller på att byggas om, så jag vet inte hur det kommer att se ut till sommaren. Det är (eller har i alla fall varit hittills) ett omtyckt hotell med många återvändare och en fantastisk restaurang. Nära till stranden, i ett område med mängder av bra restauranger. Det kan bli litet väl "livligt" i rummen som ligger ut mot vägen - och därigenom även ut mot stranden - eftersom det ligger direkt vid stora vägen ut ur stan. Blir du störd av trafik rekommenderar jag öronproppar.
Atlantis ligger vid ett torg inne i Pigadia så det är nära till allt, både strand och stadens centrum. Fantastisk utsikt över bukten från de översta våningarna. Ingen trafik runt hotellet, men på torget framför hotellet brukar barn spela boll och leka på eftermiddagarna innan de går hem och äter middag. Sen är det tyst. Atlantis är det hotell jag skulle välja av dessa, eftersom jag vill bo så centralt som möjligt.

Karin
med bara 138 dagar kvar!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2015-02-07, 12:17
Greklandsnoviser Greklandsnoviser är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Södermanlands län
Inlägg: 102
Standard Sv: Tips på mysigt och prisvärt boende på Karpathos

Vi bodde på Parasol förra året och det var kanonbra! Hade rummet längst bort från vägen o mittenvåningen. Helt okej inredning och det fanns allt man behövde i kokvrån.
Trevlig personal, bra städning och en restaurang som hade underbar mat.
Enda nackdelen var antalet solstolar som var få, hade några på hotellet som gick ner tidigt på morgon o la sina handdukar för att få plats :-( Men vi badade hellre i havet, dock var det den nackdelen vi kunde se....
Nära till havet o staden och ägaren var jättetrevlig!
Hoppas ni hittat nåt bra hotell :-)
Svara med citat
  #13  
Gammal 2015-02-12, 10:31
M.G M.G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 251
Standard Sv: Tips på mysigt och prisvärt boende på Karpathos

Tack snälla för ert engagemang!
Svara med citat
  #14  
Gammal 2015-02-14, 15:43
M.G M.G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 251
Standard Sv: Tips på mysigt och prisvärt boende på Karpathos

Någon som har bott på Electra beach?
Svara med citat
  #15  
Gammal 2015-02-14, 18:15
emma emma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 436
Standard Re: Tips på mysigt och prisvärt boende på Karpathos

har bott på Atlantis och skulle gärna bo där igen! Som karinafp skrev är det en fantastisk utsikt så boka till det annars är det inte roligt på baksidan. nära till allt, stranden, hamnen, centrum. bussen.... och barnen är inte ute så sent på torget, det var ganska roligt: först är det helt dött på torget hela dagen och så pang kryllar det av lekande barn och tjopp är det tomt igen efter ett par timmar! Polen är pytteliten och inklämd, men det gör inget för oss som inte badar i pool. Frukosten på hotellet kan man skippa och köpa eget på balkongen istället.... inte värt att gå ner och äta det lilla som bjuds men bröderna som har hotellet är glada och hjälpsamma! rent och fint, enkelt men men toppenläge tyckte då vi!
/emma
Svara med citat
  #16  
Gammal 2015-02-14, 18:19
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Tips på mysigt och prisvärt boende på Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av M.G Visa inlägg
Någon som har bott på Electra beach?
Har inte bott där själv, men känner många som stortrivs där och återvänder år efter år. Mycket trevligt poolområde med bra snackbar. Vi äter lunch där ibland, när vi badar vid stranden strax nedanför. Fantastisk utsikt om du har ett rum mot havet. Ett bra hotell, skulle jag säga.

Karin
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT