Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-04-07, 11:59
Darkness Darkness är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Anderstorp
Inlägg: 26
Standard Flyg till Santorini

Hej.
Börjar planera för årets resa.
Blir en resa själv med mina barn då Sambon jobbar
Men har nu försökt att sitta som en galning och leta flygbiljetter.
Har hittar ner med norwegian för 2098kr enkel. 23 Juli.
Men hem verkar vara svårare då vi ska vara i ca 10-12 dagar.
Hittar flyg ifrån santi till italien och sen upp till köpenhamn.

Jag skulle helst vilja flyga ifrån göteborg då det är närmst..
Hur gör ni andra ..?
Apollo är tar bara ockerpriser så dom gynnar jag inte..
Tror jag har hittar rätt så billig flygstolar blir totalt 6500 tur retur till köpenhamn..

Boendet är redan klart då jag känner några som bor på Santo som har fixat bra boende i kamari för 40 e med pool
Gav 75 euro för 2 år sen..
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-04-07, 22:39
McCoists avatar
McCoist McCoist är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Jonsered
Inlägg: 48
Standard Sv: Flyg till Santorini

Ett alternativ är att flyga till Kreta (Heraklion) och därifrån ta snabbfärjan till Santorini. För två år sedan flög vi via Rhodos! Köpte enkelbiljetter från fritidsresor (399 kr/st) och tog sedan färjan Preveli (trafikeras av Anek/ Aigaion Pelagos vidare mot Kykladerna. Vi åkte klockan 21.00 på kvällen och var framme dagen efter vid lunch (Anafi).
Ett annat alternativ är att åka via Athen, många lågpris flyg går ju dit.
Det går ju att ta flyg direkt från Athen till Santorini, men billigast är nog båten.
Vi har mestadels haft lite is i magen och köpt "sista minuten" till Santorini med Apollo. Oftast har vi bara köpt hemresan med enkelresa från Santorini-Landvetter, dessa resor finns inte på nätet utan vi fick ringa och kolla. Givetvis beroende på om planet är fullt eller inte.
Några kompisar har även åkt via London (de stannande där ngn dag innan de åkte vidare till Santorini. Var lite skeptisk mot Apollo då de oftast säger att det är bara x antal platser kvar, det har inte stämt flera gånger då vi har flygit.
Ja det finns många olika alternativ... Lycka till!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-04-08, 10:00
Görans avatar
Göran Göran är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 375
Standard Sv: Flyg till Santorini

Vi åker med Norwegian hem från Santorini 2 aug, ett nattflyg som vi hittade via Airtours. Har i och för sig bokat tor och flyger ner vecka 28.
Kan vara svårare att hitta enkelresa hem i början av augusti kanske?
/Göran
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-04-08, 11:46
BADarkness BADarkness är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Mitt i småland
Inlägg: 111
Standard Sv: Flyg till Santorini

Hej Tack för givande svar.
Jag hade tänkt flyga ner med norwegian nattflyg så jäkla billigt.
Men kanske ska boka ner flyget och ha is i magen för en hem biljett.?
Är ju ganska långt kvar ändå.. Men håller med Göran kanske svårt att få tag på hem biljett i augusti? Ska kolla upp andra rese bolag flygstolar..

Tack för svar..
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-04-08, 13:11
BADarkness BADarkness är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Mitt i småland
Inlägg: 111
Standard Sv: Flyg till Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av McCoist Visa inlägg
Ett alternativ är att flyga till Kreta (Heraklion) och därifrån ta snabbfärjan till Santorini. För två år sedan flög vi via Rhodos! Köpte enkelbiljetter från fritidsresor (399 kr/st) och tog sedan färjan Preveli (trafikeras av Anek/ Aigaion Pelagos vidare mot Kykladerna. Vi åkte klockan 21.00 på kvällen och var framme dagen efter vid lunch (Anafi).
Ett annat alternativ är att åka via Athen, många lågpris flyg går ju dit.
Det går ju att ta flyg direkt från Athen till Santorini, men billigast är nog båten.
Vi har mestadels haft lite is i magen och köpt "sista minuten" till Santorini med Apollo. Oftast har vi bara köpt hemresan med enkelresa från Santorini-Landvetter, dessa resor finns inte på nätet utan vi fick ringa och kolla. Givetvis beroende på om planet är fullt eller inte.
Några kompisar har även åkt via London (de stannande där ngn dag innan de åkte vidare till Santorini. Var lite skeptisk mot Apollo då de oftast säger att det är bara x antal platser kvar, det har inte stämt flera gånger då vi har flygit.
Ja det finns många olika alternativ... Lycka till!
Köpte ni hemresan när ni var nere på santo?
Har kollat med fritidsresor men kan inte boka enkel hem därifrån . Det är som apollo man kan inte boka enkel.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-04-08, 13:23
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Flyg till Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av BADarkness Visa inlägg
Det är som apollo man kan inte boka enkel.
Man kan boka enkel med Apollo! Når du går inn på deres hjemmesider og ser på kun flybilleter og skal velge varighet så kommer alternativet enkeltreise opp.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-04-08, 13:25
BADarkness BADarkness är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Mitt i småland
Inlägg: 111
Standard Sv: Flyg till Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Man kan boka enkel med Apollo! Når du går inn på deres hjemmesider og ser på kun flybilleter og skal velge varighet så kommer alternativet enkeltreise opp.

Va? Har inte sett måste kollas omg..

Tack..
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-04-08, 13:33
BADarkness BADarkness är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Mitt i småland
Inlägg: 111
Standard Sv: Flyg till Santorini

Jaha då ser man att man inte kan boka enkel ifrån Santorini .. Bara tur retur..
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-04-08, 13:48
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Flyg till Santorini

Enkeltreiser kommer nok til slutt, men ikke før de har prøvd å selge kombinasjonsreiser , deretter gi rabatter på disse og til slutt enkeltreiser. Man må følge med hele tiden, men man er aldri sikker på å få disse restplassene/enkeltreisene, og det igjen kommer an på tidspunktet man skal reise.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-04-08, 14:11
BADarkness BADarkness är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Mitt i småland
Inlägg: 111
Standard Sv: Flyg till Santorini

Ja är väl kanske FÖR tidigt ute?
Får väl lugna mig i några veckor och se hur det går..

Men åka ska jag.. Särskilt nu när Akroti har öppnat fullt ut..
Svara med citat
  #11  
Gammal 2012-04-08, 14:54
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 314
Standard Sv: Flyg till Santorini

Den enda biljett med rimligt pris jag kunde hitta var Norwegian Göteborg med mellanlandning stockholm, tur och retur den 23 tom den 2 Augusti för 3144! Om ni sedan vill stanna till den 5e blir det bara lite mer: 3596!
Priser från Solfaktor.se (flyg) Billigare än så här kan du inte få det! Så skynda att boka!!

Ingela
Svara med citat
  #12  
Gammal 2012-04-08, 16:05
BADarkness BADarkness är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Mitt i småland
Inlägg: 111
Standard Sv: Flyg till Santorini

Tack Ingela..
Bättre än vad jag hade räknat med..

Bockar och Bugar..
Svara med citat
  #13  
Gammal 2012-04-08, 17:54
Vims avatar
Vim Vim är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Norge
Inlägg: 214
Standard Sv: Flyg till Santorini

Tror det kan være vanskelig å finne billige siste minuten billetter i juli/august. Men er du fleksibel på datoer kan det gå.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2012-04-08, 18:17
McCoists avatar
McCoist McCoist är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Jonsered
Inlägg: 48
Standard Sv: Flyg till Santorini

Vi har bokat allt hemma innan vi åker, känns bättre när man reser med barn. Vi har däremot aldrig åkt i Juli. Vi har åkt i augusti, spetember och juni. Vi har dock aldrig hamnat i "problem" att köpt sista minuten. Vi har ett "huvudspår" och sedan 2 andra alternativ om det inte skulle gå i lås. Som jag skrev så känns Apollo inte helt tillförligt, när man ringer och frågar så kan de säga "Köpt nu annars blir du utan plats", 1 vecka senare bokar man för mindre än halva priset som de angav och dessutom med flertalet platser kvar på planet. Det är min åsikt. Jag är däremot nöjd när vi har rest med dem. Det är jätteskönt att ha enkel hemresa hem efter några veckor i Grekland. Ditresan njuter jag mest även om det kan ta tid! Att känna den varma nattluften på färjan på väg till semestern... Oj vad jag älskar Grekland! och framförallt då Anafi...
Svara med citat
  #15  
Gammal 2012-04-08, 18:57
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Flyg till Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av Vim Visa inlägg
Tror det kan være vanskelig å finne billige siste minuten billetter i juli/august. Men er du fleksibel på datoer kan det gå.
Man får billetter fra Gardemoen til Kreta hos Norwegian for 349 kroner mange dager i august, men langt dyrere å komme hjem igjen.
Og fra Athen til Gardemoen kan man komme for 1085 kroner 22.august så det er mange muligheter selv midt i sesongen hvis man er litt fleksibel og bruker fantasien og nettet!

Senast redigerad av mouche den 2012-04-08 klockan 19:02.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT